OT, Gott med te!!!
Jag dricker mycket te, och det är säket flera här på mus i fokus som gör det, Så jag tänkte att vi kanske kan ha en te-tråd här, en kaffetråd finns ju redan så en te-tråd vore ju inte så himla dumt.
Vad för te brukar ni dricka, kom med förslag på goda teer, och vart man kan köpa sådant?
Här i Bollnäs har vi ingen riktig te-butik, ngt som jag saknar faktiskt. Det finns ju några byttor med lösvikts-te på tex ICA, men det känns inte så himla frestande att köpa utav det, Te ska ju vara färskt & fräscht, inte ngt som ligger öppet så att all arom försvinner. Så bara för det så blir det mest te-påsar för min del vilket känns lite tråkigt ibland när man vet att det finns så mycket mer att välja på.

Te är äckligt och jag dricker det bara som medicin med honung när jag är sjuk. Men det finns mer eller mindre äckliga smaker. Jag dricker oftast rött eller grönt te och de har en halvkul blandning på mataffärer med african roiboos, indian spice etc. I tepåsar. Det är nog det enda påsteet som är lite kul. Bästa är ju en teaffär, då kan man tom hitta teer som är drickbara:D
Brukar dricka te, men jag nöjer mig med Liptons Vaniljte på påse. Men jag kan inte påstå att det är gott.. Det är allt socker jag har i som gör det gott .. 

Det var längesen jag drack te, tyvärr, för det är gott. Men jag brukar föredra (om man använder påste) dom där påsarna som är som pyramider dom är godast. Jag brukar föredra "Tropical" från Lipton. Imorgon måste jag dricka lite te.
Jaaa .. jag älskar thé .. (men gillar kaffe oxå)
Oftast dricker jag Lipton yellow label tea, men ibland går jag ner på stan o köper i lös vikt från våran thébod .. just nu har jag smakerna "sommardröm" o "cornetto" hemma ..

Jag är lite av en teoman :P Dricker mest pås-te, mest för att jag är lat. Just nu är det mest vanilj, persian earl grey och persika-mango. Annars är ett av mina favorit-teer chan tung, en blandning mellan gunpowder och aprikos. Älskar jasmin-te med men är svårt att få tag i svart.
Te luktar så himla gott, för det mesta, tycker jag. Men det smakar dessvärre alltid lika äckligt :(

Jag har köpt te påsar i Indien (hundra pack) som jag dricker
te är gott på kvällen, men bara på kvällen

Jag dricker mest mint-te. Gärna med honung i. Löste har jag aldrig hemma.

Jag dricker mycket te, minst 2-3 gånger per dag, Just nu till frukost idag är det Lipton Yellow i min mugg, ibland brukar jag köpa Lipton Sun Tea med 4 olika sorter i. Sedan har jag Friggs Kvällsro i skåpet just nu, jag gillar även te med kanelsmak, lite orientaliskt. Jo jag fick ju ett gott te av min son i julkapp, ett te som smakar smultron, och så är det små röda kärlekshjärtan i det teet, himla gott.. Jag dricker mitt te som det är, inget socker eller mjölk i. Fast ibland kan jag ha i lite honung, himla gott!!! Det blev mycket gott i inlägget men det är ju gott med te…:)
jag dricker typ en stor kopp "te" på kvällen/natten… det är avkok av massa örter o grejs… bra för mage o själ… vanligt te är jag inte så förtjust i, är ju en kaffepimplare av stora mått… å äckligt bortskämd…
Dricker mest te .. men nån kopp kaffe går oxå ner ibland ..
gillar olika smak på te, just nu har jag "cornetto" den rekomenderar jag skarpt ..
jag dricker ju för det mesta kaffe har inte riktigt fått den rätta smaken i te, hur många påsar jag än har lagt i så smakar det bara vatten med ytterst lite smaksättning i
synd att det inte går att få till smaken lika bra som det gör i kaffe
tjejen min dricker te varenda dag, men jag har inte fastnat för vattensmaken men jag kanske har provat fel te med
finns det någon tesmak som det är väldigt stark smak i (har inget luktsinne så mitt smaksinne är nersatt med)

Jag dricker mestadels kaffe från Zoega´s men titt som tätt dricker jag Roiboosthe för magen.
#12 Allt är beroende på hur länge the får dra i det heta vattnet när det gäller smaken. Ju längre det drar, dessto mer smak.
#13 jaha oki tack då vet jag vad det är för fel, jag brukar bara doppa och krama ur X antal gånger, då det var så som mina föräldrar gjorde
#14 Hah, ja då lär det inte smaka mycket av det… 
Själv är jag lite dålig på att dricka te, jag glömmer bara bort det och så blir det kallt…

Mvh Stephanie 

Jag älskar te! Dricker en kopp varje kväll oftast 
Min favorit smak, eller ja.. någon jag gillar är Himelskt te. Sen så har vi massor av olika tén här hemma!

Vitt te är det underbaraste! Eller kanske, gah vad heter det nu igen då, champagne fläder te! Myms!
Medarbetare på fantasy.ifokus