blir det musungar nu?
Köpt nydligen 4 möss
3 honor och 1 hane.
Nu hade jag varit så dum och lämnat luckan öppen till honornas bur så när jag kommer tillbaka efter en timme eller två… ser jag en av honorna para sig med hanen i hans bur. jag blir förtvivlad nu
Kommer det bli ungar? Jag var borta i 1-2 timmar… blir tacksam vid svar
Ojdå.. ett tips är att inte ha Mushanen i samma rum som Mushonorna. :)

Svårt att veta, men det är mkt troligt.
Väg honan varje dag så märker du ganska snabbt om hon är dräktig.
#0 Om honan sitter på hanen ( honan parar sig med hanen ) så blir det inga ungar. Är inte säkert att honan släppte till åt hanen. du får helt enkelt avvakta och se.
#1 Jag har både hanar och honer i samma rum. Mitt tips är att inte vara glömsk och stänga burarna ordentligt.

har du sett många honor som sitter på hanar?
#1 Jag ska flytta på burarna nu.
#2 Jag ska börja väga henne med en gång.
#3 Nej, Hanen parade sig med honan.. det syndes verkligen. När jag kom in slutade dom och han var alldeles hetsig för han typ putsade överdrivet hennes ansikte och hennes päls och bet henne lite i nosen och ''hoppade'' på henne… hur kommer det sig att han blev så hetsig?
#4 Nej det har jag aldrig gjort förut.

#5 nej, det är ett onormalt beteende
Jag var så rädd att han skulle äta upp henne efterssom han hoppade på henne och nafsade henne.. kanske efterssom dom var inne i hans bur? hon är mycket mindre än honom så hon kan klättra in till hanns bur.. pga galler avståndet. Hon pep inget men hon hoppade till hela tiden medans jag försökte få dom att sluta och plocka upp honan. Honan är 4 månader. Hanen är 7 månader…. jag var rädd för jag trodde först han skulle äta upp henne när han nafsade henne i ansiktet och krafsade och hoppade på henne.
Jag hoppas att det inte blir några musungar.. för jag har inte tillräckligt med burar.. bara en bur på 70x40x38 :( och hanens bur som är 50x40x30
Konstigt.. han kanske blev nervös när du stoppade ner handen i buren?

nafsade han henne i nacken?
Ja. och kravlade under henne och nafsade lite i ansiktet på henne men han hann inte göra mer för jag tog upp henne då jag såg detta hända. Jag vet inte om dom hunnit para sig mer innan detta men jag har köpt en våg nu som jag kan väga henne i.