Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 513 ggr
ivanhoe81
0

allt går fel nu

vad har mina 2 muspojkar gjort sedan de kom hit till mig igår

ja de har delat sig i 2 flockar och inte nog med det, 2 av mina gerbiler har slogits för livet och de 2 honorna har varit bästa vänner sedan födseln

vem är det som vill straffa mig nu och se till att nästan varenda djur vi har får bo ensamma ett litet tag

finns det en gud så straffar han mig för något som jag inte vet vad det är

hmm jag fick ju hem ett terrarium igår med, trots att jag har skubbat rent det ordentligt så ville inte mössen bo i det
förbannelse tro?? hmm inte för att jag tror på det men man kan börja fundera

Grodan
1

Äh, sånt får man leva med. Det är bara att ta nya tag. Flört Det är inte alltid lätt att ha djur!

Hur vet du att mössen inte vill bo i terrariet? Foten i munnen

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ivanhoe81
0

de var deprimerade och skygga så jag provade med en liten duna som de var vana vid

på mindre än 2-3 minuter så hoppade de och nosade fram till handen och klättrade upp, i terrariumet skyggade de tillbaka och var i andra änden av terrariumet som min hand

men nu klättrar de gärna upp i min famn och vill utforska omgivningen så det är på det sättet som jag vet att de inte ville bo i terrariumet

men jag kommer ha bruk för terrariumet ändå tills att jag kan skaffa en samlalåda då jag får 2 gerbilpojkar på söndag som behöver boende

Mymlan
0

#2 Jag tror mer på de slappnar av då du särat på dessa hanar.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

ivanhoe81
0

jag kan säga att den som var mest försiktig fick bo kvar i terrariumet ett par timmar, ingen skillnad så fort han kom till dunan var han helt förvandlad och framåt

jaja jag får se hur det går med dem jag älskar alla våra djur så mycket

hoppas jag inte låter för envis och så men jag har haft en dålig dag idag

Duracells-Gerbiler
0

Har du sepererat gerbilerna helt och hållet, eller har du dom i delad bur? Du kan ju få ihop dom igen om du har en delad bur :) Dom kan ha börjat bråka pga att det kanske kommit in nya dofter i buren eller så kanske det är för liten bur? Lycka till i alla fall! :)

ivanhoe81
0

delat på dem, har sett lite bus som varit mer än bus och mer än bråk tidigare men samtidigt som de blivit vänner med en gång nu var det bråk och jagning sedan satt de ihop som om man limmat ihop dem med karlssons klister och bitandes de slogs för liv och död

har en ny hona på g till den ena behöver bara ha en till nu till den andra

Grodan
0

konstigt det där med att de inte trivs i terrariet… mina möss trivs ypperligt i terrarium… kanske behöver du inreda mer skojsigt?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ivanhoe81
0

ja jag får se senare när jag har mer tid till att inreda bättre just nu känns det som om det blev för mycket med en gång med både möss och gerbiler plus att det krånglar rent allmänt med

de bodde i en liten duna eller plastlåda hos den som jag köpte dem av och jag ser att de verkar bra mycket lyckligare i duna och mindre samlalåda än ett terrarium

får lägga terrariumet på is ett litet tag så allt hinner lösa sig för de sitter ju som sagt inte i sjön som de bor nu

hade ju bara grundinredning inget som de kunde klättra på eller något sådant utan bara en massa rör och liknande (känner mig hemsk nu)

i de burarna de har nu har de fått hamstergungor (ihåliga trärör med lite hål på sidan som de kan krypa in i och allt)
brutus älskar sin gunga då han brukar hoppa så att han får en rejäl gungning på den sedan sitter han där och njuter

Duracells-Gerbiler
0

#6 Vad bra, då slipper dom inte sitta själva så länge då :)

ivanhoe81
0

#9 en av dem behöver inte sitta ensammen iallafall lilla charm, som just nu bara vill ligga och sova i sin ikea försvar burk som jag har till sandbad

har kanske en till på G om jag får transporthjälp från stockholm och hit då hon är leveransklar, kommer gå in på djurtransport och fråga

Mymlan
0

#10 Vill bara tipsa om att det finns iFokus sida för gerbiler.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

ivanhoe81
0

#11 jag vet men jag är bannad för att skriva där efter att en av medhjälparna hoppade på mig och jag gav samma mynt tillbaka det gick inte