Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 952 ggr
ehlin82
0

slå med svansen?

Min ena hona har självmant börjat komma upp till mig nu och tidigare idag när hon satt på min axel började hon slå en massa med sin svans. Betyder detta något speciellt?

[Thiah]
0

Det är väl en agressiv grej? Alltså att hon är arg för något? Jag har i alla fall förstått det så men jag kan ha fel.

ivanhoe81
0

oki det var ju bra att veta en av mina muspojkar gjorde så igår, jag misstänkte att han var irriterad men visste inte

[Thiah]
0

Jag lovar inget men mina flickor gör aldrig så och jag har förstått att dom gör så arga eller irriterade…

Luktade du från en annan hane?

ivanhoe81
0

tror att jag luktade gerbil hona eller hane (tror jag) inte mushane då jag rotat i en av våra gerbilers bur

handoften har de inga problem med, har 2 mus hanar och bägge kan vara uppe i min famn samtidigt (de har bott ihop i 3 månader innan de började slåss)

[Thiah]
0

mm det förklarar saken

ivanhoe81
0

jag har ju mössen och gerbilerna i samma rum och det var bara vid ett tillfälle nu bryr han sig knappt om jag dofter gerbil eller ej, bara han får komma upp i famnen

ivanhoe81
0

förresten jag minns fel han slog med svansen innan jag stoppade ner händerna till honom då lungnade han sig och klättrade upp i min famn istället trots gerbildoften

Stephanie
0

Med råttor har jag varit med om att de piskat smått med svansen, när de blir "förbannade" på något. Typ att inte kunna ta sig från en hylla till en annan eller så. Rätt kul egentligen, för man ser hur irriterade de blir över läget. De ser alltså väldigt koncentrerade ut och nästan "laddar" för ett hopp.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Liz85
0

Hihi, det ser jag på mina taggisar också ibland. När de står på bakbenen, tar sikte och mäter avstånd och liksom ser ut att ta avtramp när som helst. Men de brukar inte piska med svansen när det misslyckas. Även om en kille idag trodde att det gick att hoppa rakt igenom genomskinlig plast och landade på golvet… :P