May-mouse | Majmusen
Posta bidrag
- ladda upp foto och skriv berättelse om musen -
i denna tråd
till och med 25/5!!!

Mouse of the month; May!
Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until 25 of April!
Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet
Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!
Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/5.
Glöm ej den personliga berättelsen om musen!!!

Mvh Stephanie 

Kom igen nu med lite fina Majbilder på era möss:D

Makadam
(Mackis)
En liten mus tös som bor med sin syster Norpan. Hon är väldigt söt och har fin päls och söt teckning.
Hon är min lilla rymmar mus! När jag tar ut Norpan och Mackis i deras "hage" så sätter Makadam igång och försöker komma ut medans Norpan bara springer runt och käkar gräs och sådär. Men Mackis hon gräver och gräver, och nu har hon lärt sig att hoppa upp till kanten på hagen så man får hålla kollen på na! Medans Norpan bara chillar i någon gräs tuva!

#3 På språng!
Gud vilken söt tass där!

Mvh Stephanie 

#3 beskriv Hugos personlighet, eller något roligt/gulligt etc som Hugo har gjort. (krav för att delta i tävlingen)

Okej… #3 Hugo är en riktig gullegris, han älskar att krypa i tröjan och lägga sig där o mysa ;) Han är en perfekt fotomodell ^^
Varje kväll när man stoppar ner handen så kutar han uppför armen och gnager lite i håret ;P Myskillen<3

#6 vad härligt det låter:D
Mitt bidrag denna månad är Doff. En liten försiktig tös från KerstinL och Kent. När hon kom hem hit så vart hon hackkyckling, den dåvarande ledarinnan Lilla Beige spöade henne ganska rejält och som bevis har hon ett hål i ena örat. Nuförtiden när Lilla Beige har lämnat oss så har hon blivit mera framåt och springer runt som vilken annan mus som helst =) Härmdagen så fick hon ett nytt favoritgotta…nämligen jordgubbar!
Amor vincit omnia

Bidrar denna månad med lilla Saffran. Hon har inte bott hos oss så länge, bara 5 dagar.
Men hon är en söt liten skrutta som gärna lägger sig och sover när man har henne ute. Hon bor tillsammans med två andra tjejer. Men det roliga med henne (tycker jag) är att hon har en helt annan dygnsrytm än dom andra tjejerna. Hon är vaken under dagen och springer omkring i buren och käkar och klättrar medans dom andra ligger och snarkar. Sen på eftermiddagen när dom andra vaknar då är hon supertrött och vill bara sova :) Hon älskar att bli klappad på huvudet, mellan öronen. då ligger hon platt och bara myser :)
En bild på min ena pygmémus hona(i bakgrunden syrran med 5 ungar och pojkvänn), hon är nu höggravid och skulle tro att hon får ungar idag eller imorgon. Dom har precis fått ett nytt större akvarie med ny inredning och botten material och det verkar uppskattas massor. Trotts den extrema magen hon ligger inne med är hon uppe och klättrar i dom tunna pinnarna utan problem, en väldigt kul syn då pinnarna ger lite vika och sviktar när hon är uppe. :)
Valde denna bilden just för att jag lyckats få med tungan när hon tvättar sig :P
Hälsningar Malin

Här är våran lilla Blend som är snart 4 månader. Hon är blue/ag texel och är en väldigt energisk liten flicka. Hennes största intressen är att springa i hennes hjul och klättar i taket på hennes nya duna bur. Hon är vaken dygnet runt så matte och husse knappt kan sova om nätterna ;). Än har hon inte fattat hur man dricker ur vatten flaskan så vi är tvugna att ha en vatten skål som vi måste byta vatten i varannan timme ;)
På bilden springer hhon omkring på utemöblerna i solskenet :D
Jätte fina bilder allihopa. :O