Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 379 ggr
Mymlan
0

En bunt....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bunt bebisar. Black tan en med vit fläck på pannan 3 st lockiga troligen blir de som mamman långhårig en släthårig black tan. Mamma choklad texel tan.

Kull 2 mamma choklad texel berkshire: 2 st vita (rödögda eller svartögda?) de andra är dove eller blåa ena ser ut att vara satin? vet ej om de blir långhåriga än. Födda den: 14/11-06 första kullen ngra dagar före.

Pappan ska enligt förra ägaren vara blue tan till bägge kullarna.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Mymlan
0

.

Mymlan
0

Tror det är 4 hanar och 7 honor men kan ändras.

svartlila
0

Oooh

cosmonita
0
Mymlan
0

#4 Tack. Hoppas få svar på vad de gråa är för färg. Dove eller blåa? jag gissar på Dove.

Mamma är choklad texel berkshire pappa är enligt uppgift Blue tan. Kan de även bli pe white eller är de svart ögd vita?

lothus1
0

Jag är nyfiken på den mörka med "guldigt" på lille magen =o)

Kram!

Muszimba
0

#5 För mig så ser de gråa muslingarna ut att vara Dove, men det kan vad jag vet ändra på sig. Det är vad jag har fått höra att en del möss kan ändra sin färgnyans. Man har ju sett några Dove-färgade möss på bild och i verkligheten, så som jag har sagt innan här i mitt inlägg så ser de ut att vara Dove.

Den lilla grå som ligger lite på sidan i inlägg 2 ser ut att bli en Dove/tan då den är så pass ljus på magen, kan kanske till och med vara en Dove/fox(om den färgkombinationen finns).

#6 Den mörka med "guldig" mage som du gillar är en Black/tan. 

Alla de små muslingarna är sååå bedårande söta.

mices
0

Ja, pappan är blue tan och kommer från Lisaisa. Han är min egen. Glad Patch heter han. Han har dock inte fått sin stamtavla än men längtar tills den kommer. Han var den lilla rymlingen ute på vift och har tyvärr parat sig med fler honor än jag trott Förvånad Så söta ungarna är iaf Glad Ska kolla vad Lisaisa skrev om föräldrarna till honom har helt glömt bort det. Kanske blir lättare att lista ut vilken färg de som ser blue/dove ut. De vita ser inte riktigt vita ut och absolut inte rö vit tycker jag. Men jag brukar inte vara så duktig på att se sådant på foton.

mices
0

Just ja ena mamman som du har, har två döttrar hos mig sedan tidigare. Den ena dottern har fått en kull med en foxbebis i bland annat så de bär nog på blekningsgener så det kanske blir fox i den kullen.

Mymlan
0

#8 Då får vi se vad de "Vita" blir för något. I mina ögon ser de just nu ut som vita, ser nog bättre sedan då de fått lite mer päls. Spännande se vad det blir..

mocchino
0

Själv har jag helt kärat ner mig i den blå/dove med pannfläck.. *ge mig*

// Nathalie

Lisaisa
0

Åh, har lille Patch blivit pappaKyss   Ja stamtavlan kom faktiskt för någon vecka sedan, förlåt Anna, ska genast skicka, den kommer på måndag. Får skylla på att jag haft mycket att göra.

Patch mamma är Asta(black berkshire) Pappa är Vattnadals Baal(rö vi) med Reunion och Heathen(ch/t och ag) bakom sig.

Mymlan
0

# 12 Ahh, brorsan till min blå ag hona Lucy.

Mymlan
0

Liten uppdatering.. 1 dove? 1 Black tan och 1 vit blir släta alla andra är krulliga. En Dove misstänkt satin.

Laika
0

Bild tre är ju helt underbar… en sådan röra! Glad Själv blir jag alldeles för sugen på den gråa pannfläckisen…

mocchino
0

Då är vi två Laika.. ;)

Fast jag ska inte ha nån.. :( Men sååå söt.. Man vill ju bara åka och musnappa den.. :P

// Nathalie