Mus-pepparkakshus
Det säger sig självt att göra ett pepparkakshus till mössen är på tok för sött till dem, men någon kanske har något alternativt recept och förslag på ett ätligt mus-julhus? Vad är väl den bästa julpynten om inte ett par möss i ett jullandskap o ett eget litet hus att gnaga på samt sova i?
eller? 

Man kan göra ett "pepparkakshus" av Wasa Sport Knäckebröd och hänga lingon istället för godis på. Och annat nyttigt oxå förståss =oP
Kramen!

Hur ska man på bsäta sättet sätta ihop huset då… knäckebröd var en kanon ide *Ler*….

Ingen aning faktiskt. Vi får fnula på det. Kommer du på nåt så hojta till =oP
Kramen!

Som "klister" kanske man kan mixa typ morötter och annat gott och nyttigt. ska hem och exprimentera lite. Grejen är ju att det måste stelna och bli lite hårt.
*tänker så det knakar*
Förr i tiden använde man kall potatis som klister… fast det är knappast tillräckligt starkt. Koka klister av hovar och senor?? (aj
man gjorde faktiskt så förr, förlåt)

Potatismjöl och vatten blir ju klister! Det använder jag när jag gör ballonghus till mössen.

Då borde det vara hållbart o inte giftigt eller hur ? Helt klart värt att prova med knäcke brödet…
Annars kan man ju bara köpa tapetklister, det är potatisstärkelse som man blandar med vatten. Inte nyttigt att äta stärkelse iofs, inte för något djur, men det är inte farligt heller. :) Sedan skulle jag ju vilja se den mus som trycker i sig ett helt "mushus" i en sådan fart att det blir en "överdos" stärkelse. :P
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor