Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 539 ggr
soffiz
0

Bada möss?

Kan man bada möss (bara vatten)?
Om man kan, hur varmt ska det vara?

lothus1
0

Är det ingen som kan svara på detta inlägg. Jag e lite nyfiken på om möss ens gillar vatten =oP

Kramen!

mocchino
0

När jag var liten så hade min kompis möss eller hamstar.. Jag e ledsen men jag kommer verkligen inte på om det var möss eller hamstrar hon hade.. :S
Inte för att dessa är lika varandra, men dom hade båda två fast i olika perioder..

Jag tror det var mössen som hon badade en gång i veckan.. Hon hällde upp vatten i en vanlig djup tallrik och så fick dom bada där.. Dom simmade runt och såg ut att ha trevligt.. Fast det kanske dom inte hade..

Men det är väll en vanesak.. Om man vänjer dom vid det så borde dom väll börja acceptera det iaf efter ett tag..

Värmen har jag ingen koll på.. Men typ ljumet, eller lite varmare än ljumet.. Kanske fingervarmt.. Me don't know.. :)

// Nathalie

mandymoo
0

Tja vill ingen annan så skriver jag väll vad jag lärt mig. Nej möss ska inte bada eller tvättas…. dom sköter att putsa sin päls själva (o med hjälp av kompisar) så det behöver man inte alls göra.

Och om man skulle få en som av någon anledning blivit smutsig så att man känner att man vill tvätta av dom så kan man ju göra det. Då duscha av dom lätt…. värme är ljumet - så att det skönt för en själv att stoppa in händerna.

Om möss tycker om att simma i en skål med vatten - har ingen aning men tror inte det.

Så mitt svar blir nej. Möss ska inte bada.

amaira
0

Även mitt svar blir, nej, möss ska inte badas. Om det behövs ändå, lusbehandling eller något, så är det jätteviktigt att tänka på att de inte får bli avkylda! Möss är små djur som kan ha svårt att behålla värme och kroppstemperatur. Vill det sig illa kan man ha död på dem. Och det finns ingen anledning att bada en frisk mus, kanske ännu mindre en sjuk. Det är mitt svar.

soffiz
0

Okej då vet jag!
Då ska jag inte bada Jasper.