Nyttigt godis!
Hörni godismusar, nu får ni dela med er av recept på Nyttigt godis! Ett recept per medlem, det ger oss runt 240 recept… Shit, vad nyttiga vi skulle kunna bli!
Mitt recept är enkelt
- saltade blandade nötter, solrosfrön och/eller sojabönor/kikärtor
- russin
bara mumsa!!! 

Usch nu ryser jag nästan… nyttigt godis… *ler*
Sorry sånt har jag inte recept på - äter jag godis så är jag oftast deppig eller så … då duger inget nyttigt
då ska det vara onyttigt, söt, sliskigt - ju mer desto bättre *Ler*

Jag har ett recept på nyttig chokladmousse. Nyttig på så vis att det inte tillsätts massor av socke rellef fett, fast det är ju en del kalorier ändå…
Du behöver, till 4 rediga portioner:
175-200 gra mörk choklad (dvs 70%)
5 ägg
Separera gulor och vitor, var noga. Vispa vitorna till de stannar kvar i bunken om du vänder den upp och ned. Smält sedan chokladen och rör ner gulorna en och en i chokladen. När chokladen har svlnat av en aning, tar du en msk vita och rör ner, sedan blandar du ihop allt, håller upp i bägare/skålar (för snåleri, i fina shotsglas, så blir det flera fina små portioner) ställer i kylen fåör hatt stelna till, sean är det bara att ta fram skeden och äta! MUMS även om man inte är så förtjust i mörk choklad!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lät otroligt gott o inte allt för svårt *ler*
Allt godis är nyttigt - mina barn käkar godis som fan och så - gjorde jag med som barn. Det ger energi så att man orkar dansa, tänka, handla godis haha. det kan bli tunga lass.
Det är skitsnack att man blir fet av det. man blir tjock av tre orsaker
1. för lite motion
2.fel ämnesomsättning (kan lösas med kolsyra)(och motion)hoppa hoppa runt allt som är i magen :)
3. för mycket prat. (borde förvisso inte vara sant eftersom kvinnor inte är kända för att babbla om precis ingenting)
Jag kände ett par killar som påstod att en chokladkaka var som doping för dom..stark som faan i 5 min(energi) men dom gjorde sej av med det på 3 sek genom att lyfta en skivstång.
med andra ord ni som tror att godis är dåligt - skaffa er ett sexliv
Mvh jag
dom säger att pepparkakor gör en snäll
det tror ni på?
*fnizz*

Alla blir lyckliga på sin tro…. 
beror nog på *funderar*
jag e tokig i jordnötter, men kan dissa sötsaker
*funderar*
jag tror att äter man så. sån mat som man blir lång-mätt på(vad det nu är) jag märker ibland att jag blir sugen på jordnötter på kvällen, så åt jag för lite mat (inte fel mat--) för lite mat… blir man sötsugen - ölsugen . saltsugen så e d så.
man ska absolut inte gå omätt från bordet
*tips*