tillfällig bur
det är så att jag har en gallerbur som jag funderar på om den kan passa till möss en kort stund (max några dagar
om den inte gör det så får vi se vad tjejen gör med den
galleravståndet är 0,9-1cm, har för mig att jag läst någonstans att max 0,7cm är det största man bör ha, men jag tänkta att man kunde fråga ändå
Testa du lär märka om de stannar kvar eller ej.. Får de bara ut huvudet så kommer resten ut.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
oki
ja det skulle väl vara spännande för dem att kunna ta sig ur buren när de själva vill
det löser sig nog med någon extra bur tillslut, jag behöver ju ingen just nu då mina är så snälla att de sitter på axeln då jag gör rent och byter bottenmaterial, men vem vet om de är på dåligt humör någon gång
problemet löst, vi hittade en miniduna till
sprucken överdel men inget hål (bara en liten spricka mitt i)
jag har en hamsterbur med en cm mellan gallren och de far ingenstans. Dessutom kam jag har burluckan öppen i flera dagar och ingen av dem far någonstans, så det gör inget om jag glömmer det någon gång :)

Själv har jag en hona som bott i 3 olika burar och alla har hon rymt ur.. :/ Sedan jag skaffa henne har hon bott mer på golvet än i buren.. Lite riskabelt då jag har katter.. Dock får katterna inte gå in i rummet där hon står.. Nu senast är det en duna hon har rymt ur.. :/ Ingen annan rymmer utan det är bara hon!! Bråkig tant! :P
// Nathalie
hade en hane som rymde ur det mesta, men så satte jag honom i den gallerbur som tjejerna bor i nu och så fick han bo med en annan hanne och då försvann alla rymningsbegär plötsligt.
har fått tag på en bur + Transportbur för 200kr
visst transportburen får jag nog enbart ha till mina gerbiler då jag tror att lufthålen är lite för stora
jag är nöjd (tjejen min ska nog åka och köpa grejorna imorgon eller nåt)
annonsens text
Transportbur och bur med tillbehör och leksaker i mycket fint skick säljes tillsammans 200 kr
Jag har möss i en sådan Transportbur funkar bra. Allt du inte får igenom ditt pekfinger kommer en mus ej ut genom, jag tar för säkerhets skull lillfingret.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
då får jag nog prova lillfingret då mina fingrar är korta och tjocka (bara lillfingern är 1-1,5cm tjock längst ut)
jag får väl kolla när de kommer hem hit
men jag tyckte att det var bra pris då det både är en bur + 1 Transportbur + lite leksaker och 1 vattenflaska vad jag kan se på bilden för justr 200kr