Efter parningen...? [FRÅGOR]
många gånger ska dom para sig för att få ungar? (igår parade dom sig minst 5 ggr.. men idag har dom inte parat sig alls)
hur länge ska jag ha honan hos hanen?
Jag tycker helt plötsligt att hennes bak ser lite svullen ut efter igår? Hur kommer det sig?
Efter jag parade henne igår är hon segare än vanligt.. hur kommer det sig?
Simba & Felicia har parats och dom båda har underbara personligheter.
Simba e den mysiga gosiga som sover gärna i handen. :) Han är Himalaya. Han är jätte lugn. Inte dominant emot andra hanar men man kan aldrig vara helt säker.
Felicia är den mycket nyfikna och underbart söta fläckiga musen.. hon är brun och vit med bläs och fläckar över kroppen. Hon är jätte kontaktsökande, och social.
Felicia är 5 månader gammal! Simba är 7 månader gammal!
Blir glad om nån svarar på dessa frågor. // Mvh Frida & Alla små mössen.

Innan du parar dom borde du läsa alla Artiklar som finns här på iFokus (och det finns flera på andra delar av internet).
En 7 månader gammal hane är inte så gammal tycker jag. Vet du vart dom kommer ifrån? Alltså jag menar vet du bakgrund och sådant på dem?
Sen vet jag inte hur länge det tar innan dom är gravida…..en gång räcker kanske (som med människor har vissa mushonor lättare andra svårare) . 15 dagar efter att min hona sattes ner till hanen fick hon bebisar…
#1 Ah, det har jag gjort.. det var bara dom där frågorna jag inte hade svar på. :) jag ger henne näringsrik mat & så har hon mycket papper som hon kan bädda med..
Han är 7-8 månader gammal. Ja, han kommer ifrån min kompis lilla musuppfödning och jag har träffat honom mååånga gånger förut och jag vet vilka föräldrarna är och dom är friska (det är jag nogrann med..). =)
Åh okej då vet jag!
Tack för dina svar :D!! mvh/frida
Låter fint =) och Lycka till
#3 tack så jätte mycket. :)