Mus iFokus

Mus

Etikett: fotografier
Läst 544 ggr
Faxlin
0

Nya familjemedlemmar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På utställninge ni Valbo blev jag kär. Störtkär i en helt underbar mus som heter Björn.
Jag gick och suktade efter honom rätt länge innan jag tog mig mod att prata med hans ägare. Och tänk, nu är han min lilla kille.

Måste bara få visa upp min älskling för hela världen. Eller okej för er på mus.ifokus i alla fall. Har aldrig fallit så för en mus förrut.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ännu en bild på min älskling.

Ber om ursäkt för att bilderna suger. Men han är så otroligt alert grabben och ska springa överallt och undersöka. Och så fort jag sätter fram handen ska han klättra upp på min axel.

Audiatur et altera pars

Mymlan
0

Söt

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Faxlin
0

Men Björn var inte den enda som fyttade hit i lördags. Tänk att jag fann denna lilla tjej där. Hon heter Faxlin.
Japp så ja vem ska äga Faxlin om inte Faxlin :-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#2: Tack Mymlan. För mig är han den sötaste och mest underbara mus jag träffat. :-)

Men så vidare då. För bortsett från Björn och Faxlin så flyttade även tösen Go-Go hit i lördags.

Så även henne vill jag visa upp för er.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Och så sissta tillskottet i gänget då. Våran Glenn. Han är så cool denna kille. Och jag tror han kommer bli helt suverän bara han tar sig tid att sitta still en sekund eller då :-)
Han är så otroligt nyfiken på allt. Och att fota en virvelvind skulle vara lättare tror jag. :-)

Audiatur et altera pars

MP160
0

otroligt söta allihop! Kyss

Faxlin
0

Tack MP160. Är så stolt över mina nykomlingar så. ;-)

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Sötnosarna =) Vill ha en "mini-björn" om det blir några =) för jag är så snäll Flört

Amor vincit omnia

Honolulu
0

Supersöta allihop! Björn hade såå ursött huvud!! Förstår att du föll för honom :)

Faxlin
0

#8: Hmm, låt mig fundera på det. Jag tror jag ska behålla dem alla efter honom. Men okej då, en kanske jag kan släppa ifrån mig bara för att det är du :-)

#9: Tackar. Ja men visst är han ybersöt. Det känns som högsta vinsten att jag fick med mig honom hem. :-)

Audiatur et altera pars

Muszimba
0

Faxlin, är Björn en mus från Anne-Marie?

Vattnadal
0

Kan ju tillägga att Glenns barn, med en lugn hona har blivit riktigt bra. Inte alls lika livliga som sin far!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Faxlin
0

#11: Japp så ni har sett honom tidigare på foto här inne. Men jag måste få skryta lite om honom i alla fall. Nu bor han ju här :-)

#12: Kan tänka mig det faktiskt. Han är liiite speedad. Men efter att ha sprungit runt i sängen ett par timmar så börjar han lugna ner sig lite :-) Han är så otroligt snäll i alla fall. :-)

Audiatur et altera pars

Muszimba
0

#13 Nä, har inte sett honom här inne, men hans namn och teckning är ju vad jag ser som en trevlig Anne-Marie-mus. Har själv en agouti/Even satin från henne som har liknande teckning. Den jag har tillhör hennes Z-kull som är från augusti 2008 och är döpt till Zpoted Delilah. Så här ser hon ut.

Faxlin
0

#14: Naw vad söt hon är. Och ja Björn är verkligen trevlig. Fast otroligt aktiv. ;-) Men jag tycker om dem så jag. ;-)

Audiatur et altera pars

guest
0

Han är en himla trevlig och rar mus, Allegro-Björn, som han är stamtavle-döpt till. Alla mina hanar heter något som slutar på -Björn.

"Björn" är fin, och han förtjänar någon som älskar honom! Och har bra tid att pyssla med hnom. Därför fick du köpa honom Flört. Han var verkligen inte till salu.

Men jag har ungar efter honom, och har ingen hona som passar honom framåt, utan att det blir för mycket inavel.

Det är bra ungar kan jag ju tillägga, som han är pappa till, Utom möjligtvis min toka Cheri, som är en av mina älsklingsmöss, för hon är sååå himla ROLIG. Snäll som en ängel, inga problem att ha henne på golvet t.ex. för hon kommer alltid. Rejält kontaktsökande. Men har inte världens stresståligaste temperament.

Här finns foton på Cheri när hon ska upp i min hand. Längre bak finns även Björn med.

http://tammusar.blogspot.com/

Och så skickar jag med ett foto på Björn som ung. (Nåja, han är inte hunnit bli gammal heller)

/amaira Glad

Veronica
0

#16 Åhhh…han var ju inte direkt fulare som liten!!!

Amor vincit omnia

Faxlin
0

#16: Ingen kan vara gladare än jag i alla fall över att jag fick köpa honom. Han är min lilla favorit här hemma. Även om man inte ska ha sådana. Men sååå go och ja bara helt enkelt underbar.

Och som Veronica säger, an var inte direkt fulare som liten. Så underbart söt är han och var han med.
Min bebis :-)

Audiatur et altera pars

[SarahOhrn]
0

Jag vill också ha en Björn, dom är ju så otroligt fina! :D Och vill också ha en Glenn ;) Kollade på honom i lördags men hade inte plats o råd med mer.. Så får försöka hitta ett par siameser senare :)

Faxlin
0

#19: Du får inte min Björn i alla fall. Inte Malins Glenn heller hälsar hon :-)
Men vi är glada för att Glenn vart kvar :-)

Audiatur et altera pars

[SarahOhrn]
0

#20 Hehehe :p