Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 1311 ggr
amaira
0

Dödlig dos möss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ursäkta rubriken … men det är jag som "bara döööör" av mina möss!

Dessa två herrar, Akrobjörn och Allergobjörn, tycker jag är så vackra i färg och glans, att jag "bara dör" på löpande band.

Jag har världen vackraste möss! Det hoppas jag att ni också tycker - att ni själva har alltså  .

Det är ju så med ens husdjur, att man kan förundras örona av sig, och inte alls begripahur det kom sig att just "en själv" fått det vackraste, intelligentaste, raraste, sötaste, personligaste, finaste, osv (välj ett eller alla) husdjuret av alla i hela världen. Det är så det ska vara

Hur som helst, jag "dör". Gång på gång på gång.

Jag dör, när vissa av dem är så sanslöst rara och "kommunikativa" och personliga, glada och frimodiga, och "pratar" med mig så fort de ser mig - fast tyst förstås, de använder teckenspråk. Skrattande

De här tillitsfulla mössen, får det att pirra i magen på mig av lycka.

Och så är det de här två stiliga herrarna…

amaira
0

Acrobjörn, champagne-argente-even.

amaira
0

Allegrobjörn, cinnamon-even.

Grodan
0

inte dö amaira… Rynkar på näsan

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

amaira
0

Hihi, jag är värre än en katt! Har mist 9 000 liv. Tungan ute 

amaira
0

amaira
0

[Thiah]
0

Aww vilka söta raringar :D Bor dom ihop med?

MalinMalin
0

Grymt snygga mössSkrattandeSkrattande *AVIS*

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

amaira
0

Tack!

Jo, de bor ihop. Men de är bara 5 veckor och en dag än så länge.

Om dom odjuren inte går ihop, stryper jag dom Skrikandes! För de är som vackrast tillsammans.

PS. Det där sista ska inte tas bokstavligt .

Pimu
0

.. dom ÄR jätte vackra ..

UlrikaD
0

Men jisses så vackra!Kyss Jag håller med, du har världens vackraste möss!! (Jag har dock världens vackraste chinchillor istället.Flört)

axilur
0

De här var de finaste mössen jag sett!!

/Anneli

amaira
0

Sex veckor och två dagar och går fortfarande utmärkt ihop. Flört

De är så oerhört trevliga och rara! Och vackra. Allegrobjörn (cinnamon-even) har snyggast typ, och lite lugnare i temperamentet. Men Acro är härlig han med.

Gillar dem båda jättemycket.

Mymlan
0
#13 mm, vill ha de är söta

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

UlrikaD
0

Tycker helt klart att du ska "göra" några lika söta tjejer till mig.Kyss (Med bistånd av några möss som hjälp då förståsFlört)

amaira
0

Allegro kommer att bli pappa så småningom, så det kanske kommer några lika söta tjejer.

Acro har jag inga avelsplaner för, han är "bara söt" Flört. När de inte längre går ihop - mina hanmöss gör ju oftast inte det, det är inte mitt avelsmål - blir Acrro till salu. Till rätt köpare. Han är van att ha ett "rikt liv" i en stooor öppen bur Kyss.

Littlem
0

Ja de var verkligen vackra möss det där :)

amaira
0

De är så "fotogena" de här två. Så oerhört lätta att fotografera, och bra blir de på bild också.

Om någon varit uppmärksam här nu, så har jag faktist skiftat namn på dem. (det står rätt i inläggen ovan nu)

Acro är akrobaten av bröderna (om nu någon ska kallas akrobat, de är inte så klättriga), och Allegro, ja, han är som musik för mig. Kyss

Allegro är nog den mushane jag tyckt bäst av av alla hanar jag haft. Jag har fallit så fullständigt totalt. Både vad gäller färg, teckning, utstrålning, och temperament.

På utställningen i mars får han ställa upp i pet. Han är så vansinnigt "vänlig". Just "vänlig" är det adjektiv som passar bäst ihop med honom.  Jag är sänkt.

Så jag matar på med flera bilder av mina småhjärtan.

amaira
0

Allegro håller på att byta bebispälsen mot vuxenpäls. Halva kroppen (främre halvan) har glansig vuxenpäls, andra halvan (bakre delen) har fortfarande lång bebispäls där mycket av den "grå" underpälsen lyser igenom medan han byter.

Han blir fin när han är ur sin fällningsperiod!

amaira
0

Mammas hjärta!!  

amaira
0

amaira
0

axilur
0

Åååå! Kyss

/Anneli

guest
0

Han är ju inte svår att älska, lilla Björn. Skrattande Puttar upp en tråd med gamla foton på honom.

Veronica
0

#24 Håller med dig =)

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Åhh, jag har bara suttit och sagt Åhhh här hemma. Min lilla älskling, han är bara för underbar. Han är sååå söt och snygg på bild, men det är inget emot att sitta med honom på axeln här hemma. Min älskling är han nu. Och jag kan inte tacka nog för det. Risken är att du blir less på mig till slut :-)
Men jag är såååå glad att han är min.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vippelicious
0

Ååååååååååååååååh vad snygga möss!

Medarbetare på fantasy.ifokus

[SarahOhrn]
0

Åhhh jag vill ha!! Såna fina, gilllade speciellt den mest långhåriga med mörkbrun färg. Jag vill ha en sån fin långhårig satin-mus!!! :D SÄg till om du får några såna ungar ;)

UlrikaD
0

Nämen, har Björn flyttat hemifrån?? Vill också ha amaira-bebisar ju…

[SarahOhrn]
0

Jag har en Amaira-bebis men ingen sån Björn! :D Lång, silkeslen päls, helt underbar ju…

Faxlin
0

#29: Japp Björn har flyttat till mig. Och gissa om jag är gladast i världen nu :-)
Han är underbar.

Audiatur et altera pars

guest
0

# 29. Hej Ulrika, jag har inte glömt dig!!!

Den dagen jag får två honor i färg champagne-argent/even och cinnamon/even, i satin och bra temperament och som jag kan tänka mig att släppa, SÅ ÄR DE DINA!!! 

Jag har din hemsida under favoriter i min dator, och kan kontakta dig då. Som det är nu, har jag ingen hona som ser ut som Björn, och dessutom har ett bra temperament. Men det kommer alldeles säkert, du får bara ha lite tålamod (nåt år eller så Tungan ute).

Jag har söta härliga underbara Cheri, men hon är en vildhjärna. Otroligt kontaktbar, men inte sveriges bästa nerver… och hon är inte till salu, hon är "min hund".

/amaira

guest
0

#30. Nej, du har ingen Björn, men du har en Björndotter.

Till er båda, som har Flirt och Björn. De är båda nu utställda en gång i pet med slutresultat A.

Ställ ut dem i pet två gånger till, så har ni en GP-mus! Det vill säga Guld-Pet!

För guld-pet krävs slutresultat A från tre olika utställningar, och jag ser ingen anledning till varför de inte skulle få A fler gånger, snarare tvärtom.

De är nu "privatägda möss" och inte "uppfödarägda. Skillnaden är att uppfödarmöss aldrig får samma hantering och uppmärksamhet, det är ju liksom många möss som ska dela på gracerna hos en uppfödare.

Ju mer hanterad, givetvis blir musen bättre i pet. Glad (om det inte är en "dålig" petmus)

Det här gäller förresten alla som har A-möss! Det finns ganska gott om bra pet-djur, så skaffa din mus en titel också!! Har du fått ett A, satsa på guld-pet-titel!

Går det lite sämre en gång, och du får ett AB, så får du en silver-pet, vilket inte är dåligt det heller!!!

/amaira

Faxlin
0

#33: Jag har ju redan lovat dig att han ska ställas fler gånger :-)
Så nu ser vi fram emot september här hemma :-)

Audiatur et altera pars

guest
0

#34. Ja, och tack för det. Eftersom avelsgrupp ändå inte går med honom (sålde ju även ett par av hans avkomma) så är det inte aktuellt längre.

För även om Björn fortfarande officiellt står i mitt namn, och det egentliga ägarbytet med papper, kommer att ske senare, så är de andra borta.

Fast uppfödargrupp (inte lika stort) funkar ju, så varför inte? Och kanske avelsgrupp om jag kollar upp, för det står ju "avkomma" inte barn! Och kanske har jag barnbarn då att ta istället?

Tokiga Cheri (som är dotter) har ju ungar. (På grund av att jag klantade mig … Skäms och inte hann med i svängarna.)

Hur som helst, det ska bli jätteroligt att träffas igen!!! Ser fram emot september jag också.

Och du, jag blir inte less på dig. jag blir bara glad, och stolt. Möjligtvis även mallig, om du fortsätter lite till. Flört

/amaira

[SarahOhrn]
0

#30 Ja det är klart, och hon är underbar! Men nån gång vill jag ha en sån långhårig, underbar mus som dina här uppe :D Hihi!

Jag ska absolut ställa ut henne fler gånger, hon kommer att få vara med på alla utställningar jag kommer till i fortsättningen precis som mina andra möss. Två av dom fick också A så ska försöka få fram en titel på allihop. :) Men har dom så det syns att hon fått A 3 gånger då fastän du har papperet på att hon fick A denna gången?

Var och när exakt är utställningen i September och vad är det för utställning? :D

UlrikaD
0

#32 Om jag får en långhårig, fluffig, trevlig tjej från dig så har jag absolut ingenting emot att vänta. Min tre här hemma trivs ypperligt tillsammans och jag har ingen stress att utöka. Men kommer det någon från dig, om det så är nästa vecka eller nästa år så är jag intresserad!Skrattande

Kan väl inte riktigt hålla med om att uppfödarmöss blir hanterade mindre än privatägda möss. I dagsläget finns det ju privatägare som sitter med långt fler möss än uppfödare. Det är nog bara skillnad från person till person. Och så som tex dina möss bor i sina öppna burar så kan du kalla dig privatperson, uppfödare eller vad fasen, grossist om du skulle vilja det.Flört

Dina djur får inte mindre uppmärksamhet för det!Skrattande

Bim
0

Oj, det var inte dåliga möss! ;) Hur söta som helst!

Muszimba
0

#36, utställningen i september är söndag den 6:e. Den kommer att vara i Stockholm, exakt var är inte bestämt ännu. Det är en SM-utställning med 2 Petklasser och 2 Standardklasser. Att ha koll på när, var och av vem ens mus fått ett A-pris är vad man som ägare får hålla reda på med papperna. Nu vet du att den aktuella musen fick ett A-pris den 6/6 i Valbo och domare var Elin Mattsson. Det är för dig att skriva upp datum, plats och domare på papper där man ansöker om Titelregistrering för mus på SVEMUS hemsida, finns under dokument för att kunna skriva ut.

[SarahOhrn]
0

#39 Skit, den helgen jag fyller år och är hemma hos min familj! :'( Får se om jag lyckas fixa så jag kan vara med, vill verkligen!! Okej, så jag behöver inte ha själva papperet ägaren fick på utställningen som visar att dom fick A, men nånstans måste det ju finnas registrerat så dom ser att jag inte hittar på att hon fick A den 6/6?!

Faxlin
0

#35: Vad bra att du inte blir less. Jag håller på för fullt med att få honom och ta och varva ner liiite mer. Han är ju så alert. Så i dag har vi suttit och tittat på tv. Eller okej, jag tittade på tv och han sprang omkring på mig :-)
Men till slut så varvade han ner och satte sig väl tillrätta på tutten och putsade sig. Han är för go den killen. :-)

Audiatur et altera pars

Terato
0

Jag blev också lite småkär i Björn på utställningen!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Muszimba
0

#40, Vi har det på worddokument i både styrelsen och även i dommarprotokollet som finns hos registratorn och så småningom läggs ut på SVEMUS hemsida av webansvarig.

Jag sitter själv i SVEMUS styrelse som sekreterare just detta år. Är inne på mitt 3:e år i styrelsen.

Faxlin
0

#42: Han är lätt att bli kär i kan jag säga. ;-)
Och hela hans sätt gör det ännu enklare. Jag blir bara mer och mer kär för varje dag. Min goding.

Audiatur et altera pars