Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 470 ggr
Tiggros
0

Tiggros hört ett JA

Under alla dessa åren som jag tjatat om ett svansdjur har jag fått höra ett nej men igår fick jag äntligen höra ett ja !

Är ute efter två töser som är från uppfödare här i närheten.. (skåne) Har änn sålänge inte hittat någon uppfödare här i skåne förutom Fary Tail men där var ingen kull.. :( Men jag har inte bråttom =)

Till råttor har jag ju hört att det skall vara högra gallerburar men här verkar det som om den så kallade duna buren passar bäst till mössen.. hur är det? Skall mössen inte ha gallerburar?

Takck!

Muszimba
0

Theriss och Jaha-jaa bor också i skåen, närmare bestämt i Arlöv respektive Helsingborg.
Kolla med dem  Möss kan oxå ha gallerbur, går bra med dem som går till hamstrar. Se till att det är max 1 cm mellan gallerna.

Mymlan
0

#1 Jag törs ej ha mina i gallerbur med max 1 cm mellanrum, jag ser helst att det är tätare mellan gallren. Brukar säga får jag in pekfingret så tar sig mössen ut. Köpte en bur via internet shop men där tog sig Lilac satin honan ut genom gallret, tur jag satt bredvid buren. Denna bur hade bara galler i taket. Se om jag kan få den såld, passar bäst till hamster denna bur.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

kastrullis
0

Har en kompost i trädgården och man måste ha en godkänd sådan för att inga skadedjur ska komma in. En godkänd har som störst 12 mm stora öppningar. Jag antar att det är för att hindra möss från att komma in.
Så mindre än 12 mm.

Grodan
0

Duna-burar är bra ibland, utom då de äter på dem… Akvarium och terrarium är väldigt bra burar till möss tycker jag. Lätt att göra rena och slipper få skräp på golvet… Har man tillräckligt högt akvarium behöver man heller inte ha något lock - om det nu inte finns andra djur i närheten som kan hoppa in å bråka med mössen förståss…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tiggros
0

Hur är möss att hålla ? Har hållt en gamling och han satt stilla och sov i knäet men springer de bara omkring eller myser de bara när de blivit äldre ? Kan man hantera dem utan att de hoppar ur handen ?

Grodan
0

De är alla så olika. Vissa är pigga, nyfikna och kan inte upptäcka världen fort nog. Andra är lugna och tar allt med ro. Vissa blir supertama, andra inte så tama…

Så jag föreslår att du får träffa flera möss och kan få välja vilka du gillar och vilka som gillar dig. Det ska ju kännas bra och ett ömsesidigt intresse bör finnas. Möss som är svåra att få kontakt med tycker inte jag att du ska välja som sällskapsdjur, utan de som du får kontakt med och som inte är rädda, skygga eller hoppar iväg.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️