Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 703 ggr
Vattnadal
0

billigt foder

Beställde 2 säckar på 30 Kg med blandkross av en rätt nyöppnad lokal djuraffär. Hon har mest hästgrejor, men lite hund och så pyttelite till kaniner od. När jag bokade säckarna, då hon inte hade blandkross hemma, sa hon att de skulle kosta 120 kr st. helt OK tänkte jag, och så i måndgas fick jag bara betala 78 kr st. fast hon kanske räknade fel då, så jag fick dem för billigt…

Hur som haver, nöjd och glad efter att krister burit in dem och ställt dem uppe i köket skulle jag nu börja blanda mat. Upptäcker att jag glömt påsen med frön och torkad frukt på jobbet… Gör en annan blandning nu då, så jag letar fram linfrö och cornflakes (fy, jag vet, men en gång kan de få, fast det är socker i) och så får det bli rena solrosfrön jag oxå köpte billigt i måndags. Öppnar ena säcken och börjar ösa. FY vad det dammar. Mindes snabbt att det var därför jag och Kahrina slutade köpa kross när vi blandade tillsammans för många år sedan. Det dammade ju så bli blev allergiska! Betsäller nog inte kross nästa gång, utan hoppas att han har sädblandningar i grynform eller hela… Fast annars kanske jag kan vänja mig vid dammet, det är ju bara som mjöl, egentligen, och dammar det bara när jag blandar kanske jag kan ha munskydd då…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
0

det finns ju många olika sorters kross… eller man kan välja hur MYCKET man krossar… för att korn inte ska spricka o bara bli mjöl så valsar man dem bara lite lätt… så lättvalsat/lättkrossat tycker jag det kan vara och inte superkrossat… Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
0

Eftersom jag förbeställer 2-3 v innan jag behöver, kanske hon kan försöka boka 2 säckar inte så sabla krossat nästa gång, Om hon nu kan. Vet inte alls varifrån hon handlar…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
0

känner du inte nån bonde själv då som du kan beställa precis det du vill ha?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️