Fler sötnosar!!
Här kommer bilder på kull nr 2 som är lev.klara till utställningen.. Mamma är Benuara (ci kh) och pappa är Paff (ag tex).
Först ut en liten texeltjej (ar)
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Texelkille (ag), söt som farinsocker 

Hah… #2 ser nästan ut som en gerbil… 

Mvh Stephanie 

Åhh hoppas jag kan köpa en texeltjej på utställningen :D
*putt* 

suuuuuuck på kerstin 
Men den första texeltjejen såg jag inte igår :O Eller blev hon såld? Va ju ute efter en texeltjej med sån färg ;)
#9 Jag trooor att det är den tjejen som flyttade hem till mig i torsdags
Jag har inte föräldrarnas namn i huvudet…

Mvh Stephanie 

#10 Åhh, det va därför hon inte fanns där! :) Jag som hittade en kille som va i samma färg men ville ha en hona :D Damn! Ja ja, får leta vidare ;)
#9 Eller så följde hon med mig hem, jag köpte en liten "lurv" dam =)
Amor vincit omnia

#9 hon va med oss upp till valbo….men är numera hos veronica . jag tror det blev kärlek vid förste pröv upplyft.

#4 jag bor hos vattnadals nu 
#13 Oj, då måste hon vart där innan mig för jag missade det helt. Jag som var ute efter en sån! :'( Haha. Nu fick jag lite ångest…
#14 Det va nog henne jag tänkte köpa, ångrar mig lite nu, men men ;D Fick inte plats med fler! ;p Hoppas du får några fler söta texeltjejer så småningom.
#13 Japp, kärlek var det
Hur kan man inte köpa en mus som direkt börjar slicka en på fingrarna? Hon har fortsatt med det också, så det var ingen engång företeelse =) Men hon är lite mobbad av de andra mössen…..så hon bor lite för sig själv just nu och får träffa de andra tjejerna några gånger per dag, blir nog bra tillslut. Har döpt henne till Lillan bara för att hon är minst =) Tur att hon är texel, annars hade det blivit svårt att se skillnad på henne och Krull som också är argente, men i astrex.
#15 Jag har inte för mig att jag var där före dig….kom inte dit förrän runt 10-10.30. Det var jag som hade min dotter Elina i den gula vagen =)
Amor vincit omnia
#16 Ahaaa, jo jag vet vem du va, men nu när du säger det så såg jag nog henne och funderade över henne men trodde sen att jag sett fel eftersom jag inte hittade henne :p Jga skulle köpa henne på engång! Haha.
#17 Vilken tur för mig att du inte gjorde det då
MIN Lillan! 
Amor vincit omnia

#15 jag tror jag kan hitta en till tjej i den färg o med krull men då är det i en av mina andra krullkull.jag kan kolla och foto i morgen och du är kvar så ska jag upp igen på söndag.
#19 Jaså?? :) Är dom lika trevliga och goa? :) Det vore ju perfekt, dock är jag inte kvar här uppe nästa söndag :/ Åker ner till Alingsås på torsdag men det är ev om jag kan lyckas fixa någon transport..

Men Åsa……är det tjejer alla tre?
Amor vincit omnia
#21 Är det texel o honor alla 3? :) Och vad är det för färger exakt, lite svårt o se :D Det är väldigt intressant OM dom är leveransklara nu innan torsdag? Då jag åker ner till Göteborg igen då. :)
Är det dom jag tror det är så är den lilla gråa min och dom två argentemössen är en av varje.., hehe 

haha, ja det är dom du tror Kerstin. ;-)
Så nu har ni fått svar i alla fall på vad det är för något. Med andra od så snöt Kerstin den lilla grå damen och lämnade mig kvar med en kille och en tös.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Suck…..ska inte ha mera möss just nu….ska inte ha mera möss just nu….
Amor vincit omnia

#27: Komsi komsi Veronica. Bara hälsa på, ta en fika och kika på ett par krullisar med underbart temperament :-) Vem har sagt att du måste ta med någon hem? 
Audiatur et altera pars
Men då…kan ju inte bara kika ju…..
Amor vincit omnia

Hälsa på mig istället då. Knappt några ungar alkls till salu, bara en ful ag ax, Vattnadals Gulzebra och hennes syster Guccidior, blue agouti texel. Jag kan lika gott behålla dem, så jag kommer inte ens att tjata på att få visa dem!
Sen är det tomt, förutom 2 hanar, texlar i blue och blue agouti, bröder till ovan. Men de kan oxå lika gärna nbo kvar, så länge de bor med pappan.
Här kan du hälsosamt titta på mina möss och andra djur, utan att bli påprackad extra möss. Kan utlova föer hundpussar än du vill ha oxå!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#30 Låter ju jätteintressant ju =) Hur jobbar du i veckorna. Har du ledigt någon dag så vi (för jag antar att jag inte kommer att kunna åka utan Åsa =) kan komma på dagen? Helgerna framöver är ganska fullbokade av annat….men någon dag i veckan kanske du inte jobbar?
Amor vincit omnia
#26 Hur gamla är dom nu och är dom fortfarande rätt lockiga? :) Jag är intresserad av argente-honan. Bor du i Gävle??
Just det, har du stamtavla på dom cokså?

#31 Jag jobbar bara drygt 50%, och har inga lediga helger alls, förrän sent i höst, typ.
Måndagar jobbar jag bara till 10, har hundkurs kl 18, så mellan det går bra. Fredagar är jag alltid ledig, och jämna veckor är jag ledig ons och tors oxå.
MVH Elin

#32: De är precis flyttfärdiga. Så de är små fortfarande.
Så jag kan inte säga än hur de är om de fortsätter vara lockiga eller ej.
#33: Har inte stamtavla på dem än då jag inte har fattat riktigt hur sjutton jag reggar dem. 
Audiatur et altera pars

Hälsa på så bjuder jag på gratis "fylla-i-papper-kurs!" Jag är långsam på att fixa papper, men jag vet hur man gör!
MVH Elin
#35 Okej, men om dom är lockiga nu när dom är små då i alla fall? :) Jag vill ha honan!! Hihi. Bodde du i Gävle?
Okej, men har du så du kan skriva upp på ett papper eller så, vad det är för föräldrar, vad dom har för färger och så? Om du har dom uppgifterna? :) Vore bra att veta bara. Sen kan du ju skicka mig en stamtavla efter att Vattnadal lärt dig eller nåt ;) haha!

#36: Ja vi får ta en sådan kurs kanske :-)
#37: Klart jag har koll på föräldrarna och bakåt med. Så det finns.
Jag bor inte inne i Gävle utan i Älvkarleö en bit utanför. Typ 2 mil :-)
Och ja de är lockiga nu. Sååå söta tycker jag, fast jag är lite jävig kanske :-)
Audiatur et altera pars

dom är skit söta dom små krull som faxlin har.
#38 Okej det är det viktigaste! :D
Jag måste bara se om jag får min pojkvän o köra mig ner dit nåt innan vi åker ner till Alingsås på torsdag :( Buhuu. I så fall onsdag dag eller torsdag förmiddag. Är du hemma då?? Hoppas verkligen jag lyckas övertala honom men han kanske tycker han åkt för mycket nu när vi vart på våran "semester" här hemma, haha. Men jag vill sååå gärna!!
Ska annars se om jag kan fixa nån transport..

#40: Vad jag vet nu så finns jag hemma både onsdag och torsdag.
Audiatur et altera pars
#41 Okej, vad bra! Då ska jag kolla upp detta tills imorgon : )
#34 Men då får vi ta det en måndag, den tiden passar mig och Elina bra =) Åsa hon får bara acceptera läget =)
#38 Vad säger du vännen? Ska vi ta en tur till Elin på måndag den 15 eller den 22? Så mycket kan du få vara med och välja =)
Amor vincit omnia

#43: Åhh, vad generös du är. Får jag alltså välja mellan två dagar? Du är söt du. hihi
Men ta den 22:a då så har jag hunnit på lite pengar så man kan stanna och köpa en glass på vägen i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars
#44 Visst är jag =)
Men då planerar vi in den 22 juni då, funkar det för dig Elin?
Amor vincit omnia

Jajjamen! Jag är hemma vid 10.45, vill ni få hjälp att hitta kan jag tom tänka mig att ta omvägen via Hacke gård (gamla hagsta krog, så att ni kan hänga på bakom mig) för en dejt vid 10.15.
MVH Elin
#46 Vet vart "nya" Hagsta Krog är…vart ligger den gamla?
Amor vincit omnia

Gamla ligger på samma ställe som nya, det hette hagsta krog förr, nu Hacke gård, för att förvirra folk.
MVH Elin
Aha, men då vet jag ju vart det är =)
Amor vincit omnia

Det låter helt klart som om vi har en träff då den 22:a :-)
Super roligt.
Audiatur et altera pars
Japp, något att se fram emot =)
Amor vincit omnia

Kan man inte få se lite bilder på Ezri Dax småttingar? Alltså den blå bandade som har 4 bebbar.
Här kommer bilder..
Först ut är Tripp, en liten cinnamonkille

#53 Ååhhh, bläs 

Mvh Stephanie 

Nästa man till rakning..
Lilla Trapp en agoutikille..

Så enda tjejen i gänget, lilla Dixie som är svart/tan..

Nu har jag inte skrivit deras teckningar för jag är urusel på sånt men ni ser ju på bilderna , hehe.. Kan oxå meddela att Kent ännu inte bestämt vem/vilka som ska stanna.. 

Åhh, men Kerstin, de var ju helt bedårande. Tur jag har intagningsstopp här hemma nu :-)
Audiatur et altera pars
Jag är VÄLDIGT intresserad av Trull o Dixie om nån av dom blir till salu! ;) Men vill fortfarande ha en texeltjej också från er eller Faxlin. Haha! Men problemet är ju transport… :p VARFÖR kan inte alla bo i Göteborg ;)

#60: Vart är du då? Är du i Gävle fortfarande?
Audiatur et altera pars
#61 Nja jag bor ju mellan Söderhamn o Bollnäs här med min familj men imorgon åker vi ner till Alingsås igen. Dock bara vägen över Valbo sen mot västerås :/ Och min sambo vägrar köra den extra biten till Gävle / Älvkarleö. Eventuellt bort till Gävle bro men.. haha! Så just nu försöker jag fixa transport Gävle-Göteborg men det verkar svårt.
Finns stamtavla på ungarna?

#63: Jag kan fixa stamtavla på dem. Ska till Elin den 22:a och få lära mig hur man gör. Så det kommer vara stamtavlor på dem. Bara det att man får vänta lite på den :-)
Tyvärr har jag inget körkort heller så jag kan inte köra och möta er vid gävlebro.
Audiatur et altera pars
#64 Just det det hade jag ju glömt :p
Vad synd! :/ Då får jag avvakta tråkigt nog..
Puttar upp ifall muszimba missat bilderna på Ezri dax´s bebisar.. 

Jag har sett dem och de är ju såå mumsigt söta.