Mus iFokus

Mus

Etiketter: beteendehälsaskötsel
Läst 488 ggr
ivanhoe81
0

kan det vara något fel

glömde bort att fråga förut

är det normalt att en mushane sitter och piper så högt att det hörs rejält in till rummet brevid??

han bor ensam efter ett rejält bråk med sin bror och han är en rejäl kelgris och vill hela tiden vara med mig

han visste att jag var hemma, men jag hade inte tid att umgås med honom just då, utan hade en massa annat som jag var tvungen att göra, då hörde jag plötsligt ett rejält högt pipande som slutade då jag kom inom synhål för buren plus att han började krafsa rejält på buren, han ville ju upp och inte vara ensam i sin bur

börjar fundera på att något kan ha hänt under uppväxten som gör att han söker sig till mig hela tiden, ska ta och fråga henne som födde upp honom om hon vet något
han springer över mig, buttar undan händerna så han kan krypa under, han sitter och halvsover i nacken på mig etc

Grodan
0

Hände det bara en gång kan han ju ha fastnat någonstans… Låter helknasigt att han skulle sitta ensam och pipa i sin bur…

Behöver inte hänt honom något, utan han har bara en större flockintegritet än andra möss du känt/känner/ägt/äger/träffat…

Jag har själv några sådana (som är lite för översociala) och många som enbart är kontaktsökande, sociala och goa djur!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ivanhoe81
0

provade gå ur rummet igen efter att jag sagt hej till honom då pep han till högt igen och han satt på samma ställe

han har inte ont någonstans, jag kan känna över hela honom utan att han reagerar

han är väl översocial men vet inte om det var han eller hans bror som inte är lika social men social ändå som började bråket där brutus (den översociala) satt och pep längst inne i en tom toarulle då jag plockade ur honom

hmmm nu börjar han gå lite för långt, nu samlar han ihop en massa papper som han finfördelar och lägger i nacken på mig, ska han bygga sovhåla där nu tro

Grodan
0

hm… oki… han har damp… *fniss* Tungan ute

ivanhoe81
0

jaså har han det, trodde inte möss kunde ha sådant men där ser man

översocial delux är han iallafall

ivanhoe81
0

något som jag bör tänka på när det gäller min översociala kille som du säger har damp

Grodan
0

skojja ju… han är lite egen… o ensam… han behöver en flock…

Grodan
0

Har du möjlighet att filma honom o slänga upp, så vi kan se o höra honom? Är ju onekligen intressant!

ivanhoe81
0

oki förstog inte det

hur kan jag få in honom i en flock då?? han är inte kastrerad men ska jag prova med någon av de mushanar som jag får till veckan eller ska jag skaffa en hona så de kan få en kull (jag vill inte ha flera jundra möss och jag tror inte att jag är ordentligt bra för just det heller)

ge mig tips och hjälp här vill ju att han ska ha det så bra som möjligt

ivanhoe81
0

så fort han ser mig så slutar han pipa (det räcker med att han känner att jag ser honom)

men kan se om jag kan filma honom lite då han springer här på databordet bland röran om jag hittar digitalkameran såklart

ivanhoe81
0

dåligt med ström, lyckade ta 1-2 kort istället innan batteriet tog slut

ivanhoe81
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

rättelse det andra kortet sparades inte så här har ni en dålig bild på när han springer uppför armen upp och sätter sig på skallen och njuter av utsikten

Camillhe
0

Vet inte mkt om kastrering på möss, men det kanske vore ett alternativ?

ivanhoe81
0

hmm uppdatering han piper inte med ljud utan han sänder pipsignaler till hjärnan på mig
jag är tydligen en riktigt bra mottagare av djurs signaler

hörde ett högt pipande igen från rummet brevid där brutus har sin bur, men tjejen min hade inte hört ett dugg och hon sitter i samma rum som buren står i

jajaja jag är en stor parabolantenn för djurs signaler och jag uppfattar dem på olika sätt
konstigt