tips på lekar med mössen?
Jag skulle vilja ha några tips på lekar man kan göra med mössen fast dom inte är helt jätte tama som är lätt att fixa? Någon typ aktivering då 
Izzy som jag köpte för ca 2 veckor sen som flyttade in oss min andra honmus som heter Tiara har jag fått flytta på för en stund för att Tiara var lite elak mot Izzy och höll på och bet henne så hon har fått massa päls i nacken bort biten
Stackarn men på måndag ska jag köpa en ny kompis till Izzy men efter en stund dom bott ihop då tror ni man skulle kunna prova sätta ner Tiara igen då eller?
Man kan lägga något gott musgodis i papper som en smällkaramell och låta de försöka öppna paketet, t.ex. Har du aktiva möss kan du göra en agilitybana och försöka lära dem det. Det är roligt, men kräver tålamod.
Ja, men du borde låta mössen träffas på en neutral plats först, där ingen av dem har sitt revir, några gånger innan du sätter ihop dem, så de får träffas och bekanta sig med varandra. T.ex på ett bord med lite gömmor och leksaker. Och gör rent helt och hållet i den gemensamma buren så att det blir nytt för allihop, för annars kan de försvara reviret och bita varandra.
Lycka till! 
/Anneli

1# tack för tipsen

fast kom på nu att jag har ju bara 2 burar
Och den nya tredje musen har jag ingenstans att ha då ju om dom ska typ träffas och sånt och resten av tiden har den ingenstans att vara 
Njae, jag skulle nog introducera dem nån timme om dagen i några dagar innan jag vågade sätta ihop dem. Om du inte kan lösa det med boende till den tredje så länge så borde du kanske inte skaffa henne än, eftersom risken finns att alla börjar bråka om det går för snabbt, och då har du boendeproblemet igen, om de måste säras på.
Det du kan göra är ju att få de du har nu att gå ihop först. Göra en nystart liksom, börja att smått introducera de du har med varandra igen. Då kanske det blir enklare att introducera den tredje sedan.
Men kom ihåg att inte stoppa in en mus till en annan mus bur, p.g.a reviret.
/Anneli

Okej jo det kan jag ju prova att få ihop dom 2 först
Tack för tipset!