nu är det snart dax igen
ska åka och hämta 3 musbröder imorgonkväll
längtar tills att jag får se dem och pyssla lite med dem (även om de får vara i fred den första tiden)
kommer ta kort då jag kommer hem till årjäng igen för jag är i grums hos mina föräldrar och jag stannar nog här tills på måndag eller tisdag (har inte bestämt mig än)
med det är 3 blåa möss från imsuchadiva här på mus.ifokus, längtar tills jag får se dem och få släppa ut dem i sin tillfälliga bur (den jag har med mig till grums och som de kommer få bo i tills att jag tömt och lagat upp mitt terrarium på ca 185l (75x45x55cm) som jag köpte för 100kr plus en ny bottenskiva ca 100kr)
Jaha..så det är du som har køpt mina tjejers brøder
Jag får mina imorgon med..ser du bor i Årjäng..det gør jag med
Pojkarna och flickorna förstod nog att de skulle få flytta idag. För det var minnsan ingen som ville bli fångad imorse :P
Gläder mig till å se dom
Hoppas bara det bra med dom andra møssen..att dom imte børjar bråka..men dom ska bli känd på nøytral mark..och sen sätter jag inn dom i nystädat bur…så så borde det vell gå bra..

Men oj Ivanhoe, du skaffar nya möss konstant känns det som, hur många har du nu?
#1 & #3 jaså så du bor på samma ställe som mig, så det är du som har snott honorna hehehe, ne då lite skämt och sido
får man fråga vart i årjäng du bor, kanske man kan komma och få lite insperation till lite burinredning :)
jag bor mittemot brandstationen på storgatan
ska du möta upp henne i karlstad eller??
#2 de förstår väldigt mycket de vet ju vad vi har för tankar om dem, speciellt när något inte är som det brukar :)
#4 jag har 5 st med de här 3 plus 7 gerbiler (tjejen och jag har sammanlagt 23 gerbiler, men hon ska flytta tillbaka till sin gamla lgh pga att vi får bättre ekonomi och tar sina gerbiler med sig)
mina gerbiler är
- Juvel och Timjan (2 hanar)
- Charm och Basilika (2 underbara honor som älskar att klättra upp på ryggen på mig)
- Hope och Antonia (2 underbara småblyga honor)
- Smaragd (honan som vill bo ensammen efter att ha attackerat sina kompisar som vi försökt att få ihop henne med efter att de lågit och sovit med varandra i 1 dygn)
mina möss är
- Brutus (hane, bror till Miro)
- Miro (hane, bror till Brutus)
- sedan de här 3 som jag just nu kallar för bröderna blå, men jag får se vad det blir för namn då de kommer hem och fått lugna ner sig lite efter flytten

aha trodde du hade många fler, så fel man kan ha:)
Smurftema på dom blåa kanske?
funderar på det, har även ett nintendotema med men vi får se vad det blir då jag får lära känna dem lite bättre
#7 Det är nog jag som har flera… Fast då pratar vi ju inte möss heller… (har 15 gerbiler och på torsdag kommer nummer 16), fast man vet aldrig - kanske blir några möss åt mig igen längre fram???
=5 Jag bor i Tøcksfors..Skarbol
Det är bara o komma på besøk..jag har några kula andra djur med
och nu har jag valpar..
oki så de var du som bodde i töcksfors då hänger jag med
har fått mössen nu (eller rättare sagt för några timmar sedan) de verkar trivas och är riktigt nyfikna, det var lite pipandes nyss och jag såg den ena springa ifrån den andra, men lite senare såg jag dem sitta alla 3 tillsammans över en äggkartong som dom fick med sig i transportlådan
de verkar må så bra än så länge, får se hur det utvecklar sig senare iallafall, kommer ta kort på dem när de kommit hem till årjäng och lägga upp här
så där nu är de här i årjäng, ska bara ladda batteri till kameran innan jag kan ta kort
jag bytte ju bur till dem nu när jag kom till årjäng från den dunan som jag stoppade ner dem i som provisoriskt till en annan provisorisk duna med övervåning så att jag kunde ställa mat och vattenskål på utan att dem försvinner i bottenmaterialet
gjorde lite fel då jag lyfte pappershuset först sedan tog dem (de låg och sov) den ena av de 3 lyckades smita ur mitt lätta grepp om de 3 och blev stressad inne i sin gamla duna när jag väl fick tag på honom så bet han mig lite lätt (lätt för mig iallafall, det började blöda lite, men han bad om ursäkt i sin blick, öronen lite ihopskrynklade och en ledsen blick)
när jag stoppade ner handen igen så kom han krypandes med försiktighet till den innan han strök sig mit fingret han bet i
men det var mitt fel inte hans, jag tog dem ju på sängen och väckte dem, alltså mit fel
nu springer de runt i den dunan och äter mat ur matskålen och slipper en massa toa-lätt i vattenskålen (om de inte bär upp det i munnen och släpper i själva skålen såklart)
de kommer få buta bur en gång till (sista gången hoppas jag) till mitt terrarium som de kommer få av mig när det är tomt och lagat
Oj, vad synd att han bet dig :/
pojkarna har aldrig bitit mig förrut, inte ens "smakat" på fingrarna.
Men han var nog säkert stressad. Först fick han bo i en bur lördag - söndag, sen en liten burk en stund på söndagen, o sen två nya burar på söndagen.
Men vad jag förstått av dina sms så har dom varit snälla annars :)
jag tror dom kommer få det kanon oss dig så jag hoppas att dom sköter sig :)
ja han var väl lite stressad men han bad ju om ursäkt på sitt sätt, och med tanke på att jag väckte dem igår (tisdag) när jag bytte bur åt dem gjorde ju inte saken bättre, och inte att jag försökte fånga honom då han sprang runt ensam i sin gamla bur heller
men han bet inte hårt, och orsaken att det gick hål är att jag har ganska torr hud (har inte smörjt händerna på ett tag)
jag har hittat en väldigt roig leksak åt dem 3 (som mina andra möss också tycker om) en hamstergunga i trä som jag har hängt upp i takgallret
alla 3 klängde i den samtidigt, 2 som satt ovanpå och en som satt innuti och tittade upp genom hålet till de andra 2
det var lungt en hit för dem, fungerar som leksak och gnagsak för dem då jag ser att de gnager på den (får köpa fler sådana då det var min tredje och sista gunga)