tillägsfoder eller basfoder?
Jag köpte idag rått foder som det stog på djuraffären att det var för möss gerbiler råttor m.m för bara 5 kr som igentligen kostade 30 - 40 kr så jag köpte det men ska jag ha det som tillägsfoder eller basfoder?
Och en jätte jätte tråkigt sak var att idag skulle jag sätta ihop Tiara som jag var tvungen att flytta på för hon och Izzy bråkade så skulle jag försöka ihop dom då fast det började med att jag inte fick tag i Tiara som är jätte arg och sånt av sej och väldigt skygg men brukar få upp henne men det tog ca 30 minuter innan jag fick upp henne och hon hade nästan anfallit flera gånger hon satt och skrek aggrestivt varje gång min hand var ca 20 cm ifrån henne
men hon och Izzy kom inte alls överänns fast mellan Tiara och Tussan blev det inget bråk
så nu får Tiara bo själv ändå
men helst vill jag ha svar på första frågan 
Vad är det för foder? Förmodligen är det bäst att blanda i det i den vanliga maten bara… Djuraffärsmat brukar inte vara så bra.
Förstår inte riktigt vad du säger där om mössen som bråkade? Men det låter ju som att Tiara inte är så trygg direkt?

Mvh Stephanie 

1# Nej jag vet inte riktigt vad det är med henne för det är bara Izzy som jag har nu hon bråkat med men dom bråkade när jag fick hem Izzy första dagen bara sen efter 2 veckor hade Izzy små sår på sig så jag särade på dom och tänkte sätta ihop dom igen nu och hade köpt ännu en ny mus då fast då var Tiara jätte konstig hon brukar inte vara så aggresiv man brukar kunna ta upp henne hon är bara lite blyg och så ibland men idag var hon inte alls rolig 
och maten heter typ Vita Kraft Vita special råtta något sånt men ska jag blanda i det i deras andra foder också ?
Det låter som att hon är ganska stressad… De där såren du pratar om… Bråkade de bara första dagen, så kan det vara ohyra som gett såren istället.
Men det låter som om hon var riktigt rädd/skärrad. För många intryck på samma gång kanske. Du satte alltså ihop henne med två möss - en ny, plus Izzy som hon hade bott med tidigare?

Mvh Stephanie 

ja fast Izzy och den nya hade bott ihop tidigare men jag vet inte riktigt om hon kände på sej redan imorse att något sånt skulle hända idag så att hon inte ville komma till min hand eller något men Tiara bråkade inte något alls med den nyaste som heter Tussan då dom bara nosade lite på varann