Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 764 ggr
glutt96
0

tips på inredning i bur?

det skulle vara jätte snällt om någon skulle kunna ta kort eller om ni redan har ett kort på eran bur till era söta möss och kan lägga upp en bild här så jag kan få lite tips på inredning med leksaker och sånt i buren Skrattande skulle vara mega snällt! för det är ju lättare att förstå när man ser hur någon menar än att försöka läsa det ju Flört

Camillhe
0

det finns en jättetrevlig tråd om just det, heter så här ser våra burar ut eller ngt. ska se om jag hittar den och kan putta upp den åt dig:)

ivanhoe81
0

nu har inte jag någon bild på mina burar (är inte hemma)

• trägrenar för att klättra på
  • hus för att sova i
  • hängmatta för att mysa i
  • lianer och rep
  • tomma toarullar
  • mycket bottenmaterial (spån av lövträd) för grävmöjligheten, mina älskar att gräva
  • toapapper som de kan finfördela och boa med
glutt96
0

putt

glutt96
0

#2 jag har toa rullar och toa papper i buren åt dom redan men jag har en sån där plast bur som jag inte kommer på vad dom heter typ pet box eller något och då har jag inget som jag kan sätta fast hängmattor och sånna saker i tyvärr Rynkar på näsan men ett stort tack ändå! Flört

ivanhoe81
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

petbox är inte det enbart typ Transportbur?? hur stor är den??

jag har en samlalåda från ikea, plast helt och hållet deb ligger på 65liter Bredd: 57 cm, Djup: 39 cm, Höjd: 42 cm

bara såga upp locket och tejpa fast eller skruva fast en ram och häfta fast finmaskigt nät

en 65liters samla kostar 79kr + 20 kr för ett lock sedan det nätet vi brukar (finsaskigt flätat nät) 69,90kr/m på järnhandeln

håller på att fixa fast ett nät på en träram till ett akvarium på 70 liter som jag köpte för 120kr (och då är det grejor som jag kan sälja vidare där med, sådant som jag inte behöver typ ljusramp, vattenpump lite grus)

sedan ska jag laga ett terrarium som jag köpte för 100kr (ca 185liter) + en ny bottenskiva 100kr och akvariesilikon 49kr

burar finns det allt till bra pris om man bara letar

få se om jag har en dålig bild på min samla som jag inrett (men har inga hängmattor i den, utan bara en massa spån och toa-lätt toarullar, träsaker att klättra på en hamsterhunga i trä som han älskar (en trätunnel som är upphängd med kedja) etc)

men han ska få lite större snart, typ ett hörnakvarium på lite drygt 100-120 liter som jag kan fylla ed mer leksaker + att han får större yta att vara på än de 65 liter som han är i nu

glutt96
0

jo då den är tillräkligt stor Flört vet inte exakt hur då men jag vet att den är tillräkligt iallafall Glad fast jag var inte säker på vad den heter Flört

Stephanie
0

#6 Mät den gärna Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

glutt96
0

den är 52 cm lång 36 cm bred och 38cm hög Flört

glutt96
0

28 cm hög ska det vara Glad

Stephanie
0

Det lät som en stor petbox! Skrattande

glutt96
0

jag vet inte om det heter petbox men det är en sån som du har i ditt bildgaleri nästan en sån bur Glad

Stephanie
0

Ahaaaa… Du menar den med blå botten? Det är ingen petbox, det är en miniduna Glad

ivanhoe81
0

mini duna ja det var det som jag också tänkte på med de måtten, den är laglig om man inte har övervåningen i (fast jag tycker att den är väldigt liten ändå)

glutt96
0

jo den är ju lite liten skulle gärna vilja ha ett terarium eller något sånt ju Obestämd

Stephanie
0

Så farligt liten tycker jag inte att den är. Det beror ju på vad man gör den till Glad En stor bur är inte bättre om det bara är ett tunt lager spån i den.

ivanhoe81
0

jag har ca 10-15 cm tjockt lager helst och det går inte i en miniduna om man inte bygger om den på höjden
(mina möss älskar att gräva och klättra, iallafall de äldre jag har, de 3 nya som jag har älskar att gräva det vet jag, de bor i en miniduna tillfälligt, men jag är tvungen att ha övervåningen i då de dricker ur vattenskål)

axilur
0

Man kan ha massa knäppa grejer i buren också. Bara det är gnagarvänligt och man inte är rädd om det. T,ex en gammal sko av något slag. En gång hade jag en badrumshylla som var perfekt att klättra på, en tom pärm med ryggen uppåt att gömma sig under och balansera uppepå, en kruka med jord att gräva i och massa hö att boa med.

/Anneli

ivanhoe81
0

hö det får mina med att boa med tillsammans med lambi toapapper (vilket lyxit papper de får inte ens jag använder sådant papper i min bak)

det höt som jag brukar är pressat ängshö finns att köpa på ica

skulle mina möss få bestämma så skulle de ha allt som finns på mitt skrivbord i sin bur (men det blir lite trångt då hag har ett hörnskrivbord på 2 x 2 meter som är överbelamrat med saker)

axilur
0

Ja, ju mer prylar desto bättre, tycker de. Tungan ute

/Anneli

Stephanie
0

#17 Haha, sen hittar man sina möss avlidna av fotsvett Flört

axilur
0

#20 Haha! Man får köpa en ny sko då. Tungan ute Eller ja, två.

/Anneli

ivanhoe81
0

#19 jag märker det, de väljer alltid de jobbigaste vägarna mellan punkt a till punkt b på skrivbordet
har de fri väg så går de en omväg istället

#20 avlidna eller avsvimmade?? med min fotsvett så blir det nog avlidna delux

Stephanie
0

#22 Det är för att de är bytesdjur! De går inte gärna på öppna ytor. Det är lika med döden i naturen Flört

Och ja, jag menar avlidna. Tungan ute

ivanhoe81
0

det jag menade med rak linje och fri väg då menar jag ex vis under dataskärmen är de i ena hörnet och ska till andra hörnet på samma sida så går de runt dataskärmen sitället, över kablarna för att sluta mitt under skärmen då de bara skulle gå till mitten av skärmen istället för andra hörnet (typ 5-10 cm från ursprungs platsen)

men sedan älskar de att sitta högst uppe på skallen på mig öch där har jag bara kort hår inget att gömma sig i, där börjar de putsa sig själva och även hårstråna på mig

Muszimba
0

#18 Mina möss har alltid lyxigt toapapper i form av Lambi. De vill inte boa med något annat…..Skrattande

ivanhoe81
0

#25 som mina då, ibland tar de hö men när de fick lambi så var snart allt hö utslängt på utsidan av boet