Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 879 ggr
ivanhoe81
0

mina möss burar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

först ut är miros lilla bur

han ska få byta till brorsans 65 liters samla så fort jag fixat en 130 liters samla åt honom

ivanhoe81
0

här ser ni brutus lilla 65liters samla

brutus är en blandning av en grävling, ekorre och mus då han älskar att gräva och älskar att klättre och ser ut som en mus

Dressan
0

jätte fin bur :D

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

ivanhoe81
0

tackar så mycket, men jag kommer nog att byta bur åt miro (den övre blåa buren, terrariumet som den står på är 75 x 45 cm och jag tycker att höjden i de blå är för lite)
går allt som jag planerat så kommer miro att få flytta in i ett 70 liters akvarium
måtten på akvariumet är 62x31x36cm (längd x djup x höjd)

där kommer han att få lite mer grävmöjlighet och även lite klättermöjligheter

Brutus i 65liters samlan kommer få ett lite större akvarium (hörnakvarium) på ca 100-120 cm tror att det är runt 50 cm högt

terrariumet ska mina 3 musbröder som jag kallar för bröderna blå få det har ju måtten 75x45x55 cm (längd x djup x höjd)
de bor i en miniduna just nu men trivs hur bra som helst ihop, kan höra lite småpipande ibland men det är inte mycket, någon timme senare sitter alla 3 och försöker pressa in sig i samma matskål

har haft dem i den dunan sedan i tisdags (då de kom hit till årjäng) men har haft dem sedan i söndags
de har hållit ihop längre än vad brutus och miro gjorde då de kom hit, men de blev ju stressade av en ny bur + nya dofter och ljud då jag inte tänkte mig för utan släppte in dem i en bur brevid mina gerbiler

men det går ingen nöd på brutus eller miro förutom att de inte kan vara ute hela tiden som de vill (de är översociala och älskar att sitta på axeln eller högst uppe på mitt huvud och putsa sig
eller springa runt i hinderbanan på mitt skrivbord

ivanhoe81
0

nu har jag tagit en bild på bröderna blås provisoriska bur (de ska få byta till ett terrarium när de lätt kommer upp i famnen på mig)

de börjar lite på mig men det är en liten bit kvar än

när jag stoppar ner handen till dem så håller jag den helt stille tillslut kan jag känne ett par snabba nyp  (de nafsar/smakar på mig för att se om jag är farlig, ätlig eller något sådant) sedan kryper de försiktigt nära handen för att försöka nosa lite och snabbt iväg igen

men de har börjat våga luta sig mot handen nu för att kunna lukta högre upp och en har tillochmed börjat klättra upp på armen på mig, men det är lite läskigt för dem än men de litar allt på mig mer och mer även om de är långt ifrån brutus och miro nivå men de var ju övertama och översociala redan då jag fick dem

jaja här kommer bilden på buren och deras favoritleksak, hamstergungan som är upphängd i takgallret (den säljs med en ställning men den har mina gerbiler fått som gnagleksak istället)