Tips på ny hobby?
Jag behöver en ny hobby. Eller en till hobby i a f.
En hobby som erbjuder mycket social kontakt med folk.
Några tips?
Finns det något i närheten?
Hittar Sköndals IP, Sköndals Husläkarmottagning (
), Sköndals kyrka, Sköndals Land- och sjöfartscoutkår, Sköndals Bibliotek.
Vad är du intresserad av? Någon sport?

Mvh Stephanie 

musik, dans, spela brädspel, stoja o fnissa

om du gillar musik är det ju kul att spela något instrument 
Grodan - bjud hem ett gäng musfolk, me mat o dryck (medtages/alla lägger en slant) för spel av spel, musik o massor me fnitter .. 
#4 binn där dånn dätt… värmland… ingen kom… så nä…
När du säger musik och dans, så antar jag att du inte menar typ dansband och pensionärsdans? 

Mvh Stephanie 

mycket social kontakt med folk då finns det inget som är bättre än det som jag håller på med under sommaren, man träffar en hel del folk och har lärt känna folk runtomkrin i landet (som kommer dit)
man sätter på sig en overall, hjälm, skor, handskar och krage och sätter sig i en sardinburk i värmeböljan (ja jag vet pysket nästa då jag gör det frivilligt) och kör, det jag håller på med är folkrace
innan jag började med det stängde jag in mig i lägenheten och undvek folk, nu har jag roligt och skrattar tillsammans med alla och nästan pratar käften ur led
#7 Ska du ha ihjäl vår Groda nu också? 

Mvh Stephanie 

#7 jättekul, gillar fart, men inte att ha hjälm å overall
gå på grönan är en stor hobby, men den blir dyr i längden
#8 så lätt kolar jag inte
ne då man är så skyddad i de bilarna, tro mig jag vet, morbror min vet och min mosters gubbe vet med då han snurrade 2,5 varv i luften och landade på främre vänstra takhörnet (förarsidan) och ingen har blivit skadad än
det kallas för säkerhetsutrustning
och skulle något allvarligt hända så finns det alltid en ambulanse redo
enda stället som jag har haft ont på det var där säkerhetsbältet slog i axlarna (hade inte spänt till dem ordentligt, men det har jag lärt mig att göra nu)
#9 kul med en tjej somgillar fart
tyvärr är det mesta fartfyllt dyrt…
gick på teater förut, men konstigt nog var det verkligen inte grejen för mig… jag kan inte spela, bara mig själv… men jag träffade underbara människor
*fniss* kollade lite på vad det finns för sajter på ifokus…
vad sägs om bordshockey? LOL
jo jag vet att det är dyrt, jag ligger nästan på existensminimum (har ungefär 6000kr ut just nu, har jag tur och får bostadsbidrag (91& av hyran betald) så har jag nog runt 5000kr i månaden som ska gå till mat, mat till djuren, div nöjen och andra utgifter) men har råd (men så har jag valt bort en massa andra saker som jag haft förut, som att jag köpte ett par filmer i månaden etc)
bordshockey hur tusan ska 12 personer (eller hur många som det nu är i hockey)få plats på ett bord oamtidigt??
hehehe ne då skämtar bara med er, har spelat det ett par gånger på filmstaden i karlstad och det var ganska skoj, synd att man inte kan bygga något liknande hemma (med tryckluften eller vad det nu är som gör att allt glider lättare)
tss… det är töntigt o frustrerande…
hellre koronn el biljard - dock har jag så svårt att lära mig biljard för alltid när jag ska lära mig det så häller någon i mig massa alkohol o då blir jag sååå blond…
hahaha, jag brukar bara spela bordshockey innan jag ska gå ner och kolla på film (om jag har någon polare med mig)
biljard är ju lätt slå på den vita bollen och slå ner alla bollar fast den svarta allra sist (det är de regler som jag har lärt mig)
fast sedan finns det de som ska ner i sifferordning etc, det finns olika spel även där som i allt
Det är svårt med hobbys ju! Jag tycker inte det finns tillräckligt mycket grejer att göra som är tillfredställande. Allt kostar pengar också, vilket i sig är omotiverande… 
/Anneli
Att rida (häst alltså..) är ju kul och man träffar folk, det kanske vore nått? Iof äre nog ganska dyrt, but still!
Du kan ju alltid komma hit och spela alfapet.. 

Kjaaam..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

rappakalja o andra skrattspel är mina favvisar
idag skulle man kunna spela brännboll, kubb (fast jag tycker det verkar båring att kasta pinnar), krocket mm
Det är inte båring med kubb! Det är skitkul (okej, mest för att jag har spelat det så många gånger att jag faktiskt blivit bra på det), och det är ju perfekta sommarnöjet om man är pank! Att jag inte tänkte på det.
/Anneli
hm… kom på att jag inte vill vara ute… det bränner i huden av solen…
Ha hatt och tröja. Annars får du väl börja bowla.
/Anneli