djur på rymmen
fick en mindre chock i går när jag skulle städa musburen. När jag lyfter på huset är det inte en invånre där inne. Buren är tom! Bara för att jag har lämnat takluckan öppen i stället för framluckan. Förta tanken är ju - de är någonstans på golvet och jag kommer aldrig att hitta dem. (Deras bur står på en fönsterbräda.) MEN, på brädan bredvid buren har jag en låda med grejer till deras bur så jag kollar den först. Och vem kikar inte fram när jag lyfter på grejerna om inte Spindel! De sitter alla tre längst ner i lådan och har boat in sig i en äggkartong. Men nog skrämde dem mig allt, jag har ju katt som jag inte litar 100% på. Han har jagat djur jag haft på rymmen förut (kusin det, som jag fick plocka fram frpn under kylskåpet)
Lovis försvann och höll på att skrämma ihjäl mig. Trodde hon hade ramlat ner på golvet och försvunnit under något. Kollade om hon var i möblerna - hittade henne inte där heller. Sedan i ögonvrån ser jag något som rör sig - i soffan som jag precis vänt upp å ner på för att hitta henne i. Där är hon! Ingen aning om vars hon gömt sig.
Det här är nån vecka sedan nu men, ville väl ändå dela med mig av denna lite roliga historia.
det verkar som om alla djur smiter ifrån mig, hade en mushane som tog alla chanser att smita ur buren för att ta sig till sin ärkefiende och mucka gräl med honom. Han slutade med det när denne dog senare.
dessutom hade marsvinen tagit sig ut ur sin beteshage och var och käkade gräs på andra sidan - där det säjs att gräset är grönare :)
Det verkar som om alla får såna där rymmardjur ibland…
Men vilken tur att du hittade alla till slut i alla fall! Och att inte katten sett dom 
Apropå att hon var i soffan, som du precis letat igenom, så är det så typiskt! Man kan leta så grundligt så, och ändå inte hitta dom..! Ibland undrar man om dom går upp i rök för en stund!

Mvh Stephanie 

Jo precis, och hon är ju så stor också (56g) så man tycker ju att hon ska synas mellan kuddarna eller kännas om hon hänger fast i en filt, men inte. Jo man har fått panik ett par gånger när man har letat efter dem, men det har ju alltid löst sig i slutändan :)