Dax för musbytardag?
Är det månne dags för musbytardag snart?
En dag då vi träffas och byter möss, fikar, har kul etc.
Hoppas det kan bli en lördag eller söndag i så fall.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
ja, det brukar det ju bli. om det inte blir mitt i juli förståss… då har väl de flesta semester?
Jag har ju semester 365 dagar om året *Ler* R har inte semester då utan i Aug har han sin.

Ja gärna… men har ju inget att byta *ler* men det skulle vara kul att hinna göra det innan utställningen…..

Ja, det vill jag också ha! Har ju lite söta bebbar nu som söker hem så det vore ju perfekt med en musbytardag snart
Jag är med! 

Gärna, även om jag inte har något att byta med i djurväg. Det är ju alltid trevligt att träffas. dock har jag inte semester i Juli mer än den vecka som jag är i Grekland i slutet av månaden.

Det är ju då man skulle passa på att ha köpt in fröer o nötter o annat i stor pack o dela på…..
Någon får ansvaret att ta hem o sen ta med sig och alla som är intresserade förskottsbetalar… då kanske man kan köpa så mycket att det blir bra pris????
ja just! har vi hittat någon sajt på nätet där vi kan beställa billigt?
man kan byta annat än möss… burar, tillbehör, hjul, aktiveringslådor, hemmabyggsgrejer, musmat, böcker, häften, fula IKEA-kuddar, nallar, mobilsmycken, leksaker, kramar, foton, prydnadssaker, skyltar, knappar, musalmanackor, musväskor mm
spontan och picknicksaktig träff tror jag på… bräjnstorma gärna lite ställen… v 27 vet jag en liten stuga i Trosa man kan träffas i… haha… annars vet jag en gräsmatta i Enköping hihi

För oss uppifrån ser jag gärna att det är i alla fall norra delen av sthlm, eller kanske lite åt Uppsalahållet!
Just nu lasddar datorn in foton från kameran… Fotade 25 min, raderade en del redan i kameran, men jag hinner inte förminska dem och lägga upp förrän ikväll, för om 25 min måste jag åka till jobbet, och har varken duschat eller fixat frulle…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
en stor gräsmatta i Uppsala?
Ja, är det fint väder (vilket det verkar vilja vara) så kan man ju träffas nästan varsomhelst. En stor gräsmatta i Uppsala tycker jag låter himla trevligt :)
Snart, snart!! :)

Jag röstar också på en stor gräsmatta i Uppsala, inte sådär jättelååågnt att åka för oss här uppifrån. Ska försöka få med nån musintresserad elev också som vi kan lura på några möss *ler*

då kommer ja!! Fast inga musbyten för mej. Men kul å träffa musfolk :-D
Jätteskoj, fast är borta mitten till slutet av juli, så hoppas det kan bli snart. Kan inte byta men vill ju köpa en mus…
Vi ska ha en smådjursträff här i Nässjö den 25 juli. Då träffas vi o pratar djur o har trevligt. Vill man sälja eller köpa så går det förstås också bra! Inte alltid några djur byter ägare men trevligt har vi alltid.
Vi började med musträffar för 4-5 år sedan och har sedan haft 3-4 varje år. Nu kallar vi dom smådjursträffar eftersom vi som träffas inte bara har möss utan även andra djur.
Skulle du vara intresserad så hör av dig till mig!

Vad säger ni? Ska vi ta och boka någon dag för denna musbytarträff?
En eftermiddag/kväll i veckan eller en helg?
Helg ja nu är det ju midsommar i helgen - men skulle tex söndag vara något eller helgen efter???
Om man vet lite mer när det passar så kanske vi kan kika på plats?
Önskar jag hade ngt att byta med. Jo, jag har marsvin men nog ingen som vill ha de är ju så läbbiga utan svans *S*
Ampullaria snäckor har jag oxå, kan säkert ordna skruvsnäckor från zoo.

Jag har megafullt den här helgen, och nästa med. Kanske söndagen efter, den 9:e?
Fast å andra sidan, så MÅSTE jag inte vara med, om det är svårt att hitta bra dagar. Jag är ju en såndär rätt fullbokad person, som förutom att jag jobbar en hiskelig massa lördagar, har andra intressen än mössen (lajv att förbereda och åka på, hundutställningar, stugan att åka till osv).
MVH Elin

Jo självklart MÅSTE du det *ler* - liksom alla andra ….
Jag tycker inte att dom är äckliga utan svans *ler* men kan bara inte ha dom… har redan provat 3 gånger under mitt liv…. det är lika jobbigt varje gång jag blivit tvungen att göra mig av med dom….
#21 just nu har jag inget annat att erbjuda.. Funderar R kan kanske göra små trähus, inte vackra men funktions dugliga men de är omålade o så då, fast vill nog ha mer tid samt införskaffa bättre såg, sticksåg var inte så bra på detta träslag, fråga ej vad det heter, jag är ingen snickartös.
ingen musbytardag utan elin… det går ju inte… nionde föreslår jag
Jag tycker också att den nionde låter jättebra!
Lö, sö?

Då kör vi på den 9e…. ALLA bokar in den dagen *ler*
Nu ska vi bara hitta ett ställe att vara på *ler*

#22 man kan komma som man är … man behöver inte ha saker med sig *ler*
#25 söndagen

Jag tycker att vi tar den 9:e som Grodan sa och då blir det ju söndagen, men vart??? Jag kan få med mig lite djurfoder och leksaker med mra att byta bort.
Den 9:de. Bokat! Jag är självklar deltagare.

Jag ska träffa en väninna som bor i Uppsala i helgen. Tänke terrorisera henne med frågan om var man kan vara. Och så att alla kan ta sig dit lätt med både kommunalt o egen bil. Och att det ska finnas parkering inom bra avstånd.
Så jag kan komme med förslag om plats efter helgen.
Om jag kommer in kan ngn hämta upp mig på tågstation i Uppsala? kommer in med buss 807.

Vad sägs om Stadsparken?
Kommer man till stationen så åker buss så passerar buss 3, 8, 17, 18 och hållplatsen är då -Akademiska sjukhuset Norra
Bilparkering finns vid Flustret eller bortanför Studenternas IP.
Sen finns det Toalett i närheten (kostar 5kr), men kan ju vara bra eller hur?
Men bara ett förslag - ska titta om det finns flera alternativ och har andra några förslag på plats så kom med dom.
Bra vore om ngn kunde hämta upp för jag har 0 lokalsinne.

Mymlan - det har jag med *ler* men det brukar fungera… och vi är säkert flera som kommer med buss eller tåg till stationen. Så kan ingen hämta upp så får vi samlas där o gemensamt irra runt tills vi hittar rätt buss *ler*
Det går oxå bra. Ska snart ta knata ner till buss 639 o ta mig till Centralen för åka ner till Göteborg idag.
Bor i uppsala så skulle ni vilja bli hämtade på station mymlan o mandymoo så kan vi ordna det. Ingen behöver iallafall oroa sig
. Finns många gräsmattor här, stadsparken är trevlig. Ett annat förslag är Ekonomikumparken. Väldigt lätt att hitta. Åker man buss från enköping-västerås stannar den där utan att man behöver in till centrum, finns stor parkering precis brevid och behöver man gå på toa eller nått annat så kan man låna min pojkväns studentlya på andra sidan gatan. Men stadsparken är väl lite mysigare, inne i centrum vid ån.

Lisaisa - självklart tar tacksamt emot hämtning….
Den andra parken du föreslog?
Tycker vi ska ta den som gör att vi kan ha trevligast - kanske den är mer "privat" o stadsparken är mer folk i?
Ja jag vet inte hur ni andra tycker?
Ska vi ha mat med oss och äta tillsammans?

Är det inte bra om det kommer mycket folk? Vi kanske kan hitta nya musmänniskor på promenad!
Kan inte alla packa egen korg med mysmat och gott, så picknickar vi?
MVH Elin
Jo, picknick är trevligt :)

Då kör vi på det eller hur?

# 37 puh, då slapp jag oroa mig för komma vilse i Uppsala.

Skulle vara trevligt att kanske samköra från Stockholm då vi lär vara några som ska till Uppsala härifrån. Det är ju bara att vi delar på soppan. Annars är det ju jättebra att veta hur man kör till där vi ska mötas.
Vart ligger Ekonomikumparken?
Jag kommer nog inte ändå…
Jag ska till Sundsvall & tävla hund. Ska det alltid krocka såhär..? *suck*
åååå… hm… men det kanske är bra för dig så du slipper bli så suktad på att skaffa flera möss…?

Var Ekonomikumparken ligger har jag ingen aning,,, sökte på eniro men se det var inte det lättaste fick flera olika svar…
#46 Jo, kanske det. Men det hade ju vart trevligt att träffa er alla…
Sök efter ekonomikum uppsala på eniro så ska det bli en träff. Parken är gröna området mellan ekonomikum och Rackarbergsgatan.
Jag kan ej den 9/7 den jag bor med ska fira sin födelsedag hos sina föräldrar den dagen. Synd det ej var den 8/7 eller lördag efter den 19/7. Vill vara med ju.
hm… men… dummingar… ni får ju inte hoppa av nu en efter en… ska vi ta NU i helgen då?

Jag kan både den 2 o 9 juli men vet att vi valde den 9e för att några inte kunde annat än den helgen…..
Jag kan dock inte på lördag den 1 juli för då ska dottern tävla i en talangtävling.
den 9:e var det enda datumet elin inte kunde, men elin är en person. theresew och mymlan är två….
jag vill givetvis att alla kommer… och ärligt vill jag inte vänta så länge som till den nionde
Jag kan ej pga ingen hundvakt. Min Lhasa Apso är en hund man inte stoppar in i en bil, hon är så gruvligt åksjuk, räcker att bilen står still med motorn avslagen så spyr hon. Kunde ni ej tatt den 8/7.
Oops!
Jag har kollat helt fel på datum! Det är nu i helgen, 1-2 juli, som jag ska tävla ju! Den 9:e är jag helt fri! 
JIPPIE!!!!!!!!!

Det var nog från mig förslaget om 9:e kom, tror jag…
Så här ser den närmare delen av sommaren ut för mig:
28 juni- 2 juli, är på Lajv i Karlskoga-trakten.
Jobbar sedan 3-8:e juli.
9-23 juli har jag semester, på den tiden ska jag försöka vara i stugan en vecka, men kommer att vara hemma 9:e, så då kan jag byta musar. Ska dessutom hem för att ställa ut Piro i Högbo den 14:e, så 15 och 16 juli skulle jag oxå kunna byta musar i Uppsala.
24 juli- 5 augusti jobbar jag hela veckorna, även lördagarna, så söndagarna behöver jag för att vila (fniss, trodde jag ja, städa burar och hus blir det väl) Efter detta är vi nästan framme vid utställningen, och så nära den är det onödigt att täffas extra.
Således röstar jag fortfarande på 9:e juli, eller 15:e eller 16:e. Någon av dessa 3 dagar, så kan jag ta med fröknarna på bifogat fot, samt de yngre bebbarna till salu!
MVH Elin

Jag jobbar helgen som kommer och är upptagen den 8:e, men kan deffenitivt den 9:e. Sedan har jag svårt då jag jobbar annars hela juli och är borta 29/7-7/8.

Vad jag förstår så kan dom flesta den 9e - utom då Mymlanm tyvärr.
Men jag vill bara kolla - det är den 9e som gäller eller?

den 9/7 , var?? Uppsala?
Ja, vi kör på det! 9/7 i Uppsala.

Då är det bokat med återkommer då till frågan maddemusen frågade - var? Ska vi ta stadsparken eller Ekonomikumparken?
(förlåt att jag sullade med datumet sådär…
)

Det gör inte… det blir ju bra i slutändan (är jag helt övertygad om)
Nu ska vi bara bestämma plats….
Har ni önskemål om den ena eller andra parken?
Vill vi sitta på ett ställe med mer annat folk omkring bör vi välja stadsparken, hörde tex att feministiskt initiativ har picknick där varje sön… Nån av de kanske vill skaffa en liten mus.
I ekonomikumparken kan de nog va rätt dött nu när de flesta studenterna åkt iväg över sommaren. Annars brukar det va massa folk där. Så jag röstar kanske på stadsparken…
Jag röstar för en lugn park där vi får rå om oss själva. Gärna inte inne i Uppsala.
Menar du att du vill va mer som ute på landet grodan? Eller bara inte inne i centrum?

Jag är lite delad… kul om man kan få kontakt med nya personer som visar sitt intresse….
Men sen kändes det som om den här träffen skulle vara lite mer för oss… att träffas, byta, prata äta medhavd mat osv….
Då kanske stadsparken är lite för "livlig"….
Ja, det kanske är mysigare utan massa annat stim runtomkring?
Lisaisa, mandymoo o theresew svarade bra tycker jag…
Ute på landet går bra, en stor gräsmatta…
Uppsala… *fniss* jooo, du förstår… jag åker mest bara runt runt runt… vilse… trots att jag har en fin Uppsala-karta 
öhm.. får man ta med ett par pudelgrabbar till träffen? Dom är snälla… 

Ja men akta dig så att inge vill byta *ler* ….
haha, ja nån kanske vill ha mina "texel-grabbar", vem vet. Jag kanske kan byta dem mot nåot roligare..? ;)

Ja vem vet… kanske en vit ulltuss ???? Jag tar ev med en malteser… en 6 mån tik som är efter min ena - Wicca. Hon kommer ikväll o då ska jag pussa på henne… Dom som äger henne är ju vara vid texel *ler* så dom kanske inte märker något???
Jag tror att min äldre vovve skulle bli väldigt glad om vi fick med oss en liten tjej hem istället för monster-Nelson iallafall :)

Jag har astrex och texel modell jättestora som nog också måste följa med. Då vore det ju bra om vi träffas lite utanför Uppsala.
Verkar som om det blir vovveträff också *ler*
Det blir pudelparty alltså… LOL
Min bajsbruna dobbis älskar småhundar! Lunch, säger han!
Kanske ska komma med en mellanpudeltik på snart 13 år *Ler* tyvärr ser hon ut som en risbuske just nu.
hm… ris tillhör inte favoritmenyn för dobbisen… så då klarar hon sig nog
Musbytardag?
Då antar jag att inte killar är välkomna.
johodå, om de vågar komma… de kan ju tuppa av av all muslukt… hihi
eller… vänta nu… ska DU byta mus? vad är det för fel på den du har??? *grrr*

oki skall försöka att ta mig en bit till då, hade tänkt mig till Gerodan i Stockholm men åker väl lite till då! Hoppas att det blir lite mitt på dagen så man hinner att ta sig utan att börja 5 på morgonen..*ler*
Ta med malteser och pudlar och ätarvovve det kan bli kul!!
kanske skulle byta ut musen
näe har den hållit så här länge får den hålla ett tag till 

Men jag hittar ingenstans i Uppsala *hjälp*

Jag röstar för kl 12, för då slipper man kliva upp i ottan, och vi hinner ändå umgås utan att det blir sent.
Kommer nog att ta med min hund oxå, fast troligen bara en, kanske 2, om Krister följer med, men nej, mer troligt bara Raksha. Hon äter inte andra hundar, men kan tugga på dem! 
Lösa hundar som busar och springer på henne råkar ut för en upptuktelse utan like, och hälsa vill hon helst inte.
Nu ska jag äta frukost (om det går) förbereda sallad åt ödlorna för resten av veckan och åka. Icke kontaktbar förrän söndag, bara så att ni vet! Utom för Elyria, som ska få ner 2 möss till karlskoga!
MVH Elin
Lösa hundar som springer omkring utan koll är ingen bra idé nej. Jag kommer att ha med bur, eller eventuellt får jag se till att det finns ett träd i närheten där jag kan sätta fast dem en stund. Det är ju inte meningen att hundarna ska ta massa plats på våran MUSdag.
Jag kan inte komma, har fått förhinder.
Jag har inte heller några möss jag vill bli av med som det är nu, men det hade varit trevligt att träffa er, och mössen förstås.
Men, det kommer väl fler gånger. Och utställningen tänker jag inte missa. Önskar er en jättefin dag!!! 
Jag är sugen på att komma…har ni spikat 9/7?

Ja, det är spikat med 9/7. Men dock lite sista funderingar på exakta platsen i Uppsala.

Jag vill inte byta bort några möss - mina är ju så fiiiina!
/Matsvin.

Men Matsvin, man behöver ju inte byta bort någon mus utan bara hänga med för att träffas och ha lite kul.
hundar, hundar, hundar… blir det hundträff? kan ni inte lämna era byrackor hemma? 
om ALLA ska ta med sig sin hund blir det för många hundar… och då blir det för stökigt… max 3 hundar säger jag. min dågg stannar hemma, han följer endast med då han får vara ensam dågg då han inte får träffa andra hundar för sin elaka matte…
jag ville eg ha en SPONTAN träff… ju mer vi planerar desto mer vill jag dra mig ur… sorry, jag är bara väldigt ärlig nu… jag har så svårt för att planera… vill bara snabbt krafsa ihop lite möss, burar o saker o åka iväg som jag är… inge krångel… MEN just nu är jag även öppen för en liten privat träff, så ni spontana nissar slå en pling eller skicka ett mail så tar vi en fika eller nåt
Hur länge blir träffen? antal timmar?
Kan se om mina doggs kan acceptera vara ensam hemma.
Jag måste även veta Kl slag i Uppsala för buss 807 går inte så väldans ofta under helgerna.
du kan väl komma när du kan och vill… om vi säger 12-16

Kl 12-16 låter jätte bra.
Bara ngn kan möta upp mig på tågstationen..
http://kartor.eniro.se/query?what=map&ax=&asearch=1&imgmode=&streetname=ekonomikum%2C+uppsala
12-16 (mellan ekonomikum & Rackabergsgatan)
parkering?
Jag åker annars in med en buss som passar in till kl 12.00 så kanske ngn på väg dit kan plocka upp mig. Ska kolla upp buss tiderna.

#37…. finns parkering precis bredvid o toalett hos Lisaisa´s pojkvän *ler*
Ja, precis. Allt går att läsa i tråden om man skrållar lite.
Sammanfattning
9/7 12-16 i Uppsala, Ekonomikumparken
Karta: http://kartor.eniro.se/query?what=map&ax=&asearch=1&imgmode=&streetname=ekonomikum%2C+uppsala
Parkering finns brevid.
Lisaisa hämtar upp Mymlan och mandymoo vid tåg/buss.
Toalett finns hos Lisaisas pojkvän som bor mittimot parken.
Ta med möss som du vill byta, burar, böcker, leksaker, picknickkorg, ett glatt humör mm. Gärna inte fler än 3 hundar, tycker jag.
Men jag vill inte byta bort några möss, de ska stanna tills de blir gamla o trillar av pinn. Jag har inget att byta med just nu, de ungar som väntas är ju då för små att visas upp. Tar inga hundar med då min Lhasa gärna skäller på främlingar eller så diskuterar hon nått med dem. Lhasa är reserverade mot främlingar.
#99 Stackars Lisaisa´s pojkvän :P
Jag måste tyvärr ha med mina pojkar, de har ingen annanstans att vara. Men som sagt kan de vara fastknutna en bit bort så man slipper dom ;)
Hihi, det är inte så synd om honom, men misstänker att han inte tänker va hemma den dan :D

Va ska han missa musbytar dag???? *ler*
Helt plötsligt har jag väldigt mycket att byta bort… Fast jag är en sån där som håller ganska hårt i mina grejer, jag vill ju inte bli av med mina braiga burar, roliga leksaker & mysiga kojor.
Jag kommer ju ha muslingar igen sen, och då vill jag ju ha allt kvar…
Fast iofs, mina hemgjorda grejer är det nog bara jag som vill ha ändå. 

Nu ska det bannemig puttas

Byter väl ej bort min mus *S*
Kommer det bara folk som vill sälja möss, ingen som vill ha med sig möss hem?
Det verkar dåligt med det.. Jag har inga möss med mig, de ska få flytta till snälla Mymlan. Ni får promota era muslingar bättre 
Jag ska kolla igenom vad jag har för grejer jag kan ta med mig, som något skulle vilja ha. Men sen ska man sätta ett bra pris på det också
Jag ska ju inte byta till mig några musar eller grejer.. Eller, jag kanske kan roffa åt mig nån av mandymoo´s gosisar 
Om jag kommer kan jag ta med mig ett par möss hem, men jag har inte bestämt mig än om jag ska komma. Skulle behöva flyttpacka hela helgen istället…

Om jag kan komma så vill jag ha med mig möss hem!

ThereseW så du är lite intresserad av en av dom mössen jag har med mig för byte *fniss* Lovar dig att dom har super temperament… sitter helt blixt stilla… du behöver inte ens bur …. luktfria… o framför allt behöver inte mat eller vatten… Men massor av kärlek *ler*….
#113 Det låter ju himla fiffigt. Jag får klämma & känna lite på dom på söndag…
De två till höger på bilden otroligt vackra.. Kom inte säg de är honor oxå.. Får sitta sukta på bilden..

Honan är jätte trevlig *ler* satt så snällt och mös i handen på mig igår….
Så henne kan jag göra lite reklam för *ler*

musbytardag? = what? byter man möss?
#118 Pja, om man vill. Men främst handlar det (i mina ögon) om att träffa er alla och ha trevligt & mysigt :) Sen ska jag ha med mig lite mus-prylar också att bli av med.
Uppfödare byter oftast möss med varandra, så därför kallar vi det för musbytardag.
Nu har jag packat ner lite grejer. Åker till Sthlm idag och blir nog kvar där tills på söndag & åker därifrån ca 10.30 med tåget. Sen ska jag bara hitta rätt :)
Jag kan tyvärr ej komma på musbytardagen. Jag vill vara med..
Nej, vad tråkigt Mymlan.

Ja jätte tråkigt - men det kommer fler tillfällen *ler*
Utställningen och flera spontana träffar hoppas jag att vi ska kunna ha.
Har siktat in mig på utställningen åtminstone vara där och kika.
Ja, i morron är det musbytardag. Och jag reser bort nån annan stans i några dagar. Och Muszimba var på något plan till någon tredje plats.
"Livet" kommer att stå stilla på MusiFokus… ??
Eller finns det kanske några kvar att hålla ställningarna … Önskar er en fin och trevlig dag i morgon förresten!!!
Äsch, söndag är det ju - men jag är lika "borta" då som nu - jag menar som i morgon …
Jag är här så jag får väl sitta här och prata med mig själv och mellanvarven gå kolla marsvins honan som än inte fått bebisarna. Tänk att de ska knipa igen nu då man är som mest nyfiken på bebbarna. Undrar om de lyssnat på Lannefelt eller vad hon nu hette som på 80 talet körde med kniiiip…
Hoppas ni får riktigt trevligt på musbytardagen!
Vill göra lite reklam igen för vår smådjursträff i Nässjö den 25 juli. Det är typ samma sak som musbytardagen fast vi kallar den nåt annat. Dvs ett gäng smådjursfantaster som träffas o pratar o har himla trevligt, kanske köper eller säljer möss eller andra djur…
Är du intresserad så hör av dig till mig via mail då denna tråden börjar bli så lång nu. *ler*
mvh Annelie
Hade gärna kommit men lite för långt för mig att åka i o f kostar inte tåg så där fasligt mkt om man lyckas pricka i de billiga turena.
om jag vågar ska jag fråga om jag får låna en bil… i så fall syns vi, vi få som kommer… typ jag, Elin, Lisaisa, mandymoo, ThereseW…

Ja jag med dotter *ler*
Men några fler är det väll som kommer ????
Jag ska försöka lura med min fästis! 
Och så kommer ju Torsten… snyft
Ska jag åka…eller inte? …åka…inte åka…åka…inte åka….åka….inte åka…åka…inte åka…åka…inte åka…åka…
nytta…nöje…nytta…nöje…nytta…nöje…

Ska försöka komma och få med mig min kille som då skulle kunna köra. Ska jobba på det hela.
Hittills är vi fem som ska träffas här i Nässjö. Men fler är alltid välkomna.
Ja, har man tur kan man hitta billiga tågtider. Ju tidigare man beställer desto billigare har jag märkt. *ler*
Ingen som ska på semester söderut o kan samordna det? Inte för att jag inte är nöjd med de som kommer men alltid kul med fler. O kanske ännu fler möss att titta på… farligt farligt…

Ni får välan sätta fart och komma dit vettja!
Jag ska åka till stugan för semester den dagen, och tänker ändå ta mig till Uppsala före. Kan inte lova att stanna ända till 16, för vi har 14 mil hem, ska hinna packa bilen, rasta hundar, packka dem och sedan har vi nöästan 30 mil till innan vi är framme.
Fast jag vill ju gärna kika på musar till salu, och ännu gärnare sälja några!
MVH Elin

Åhhh Torsten kommer…. va glad jag blir *ler*
cosminita…. vi kan välja åt dig… nöjje kommer *ler* Men behöver lite sånt i all nytta också *ler*

Hejhopp!
Svetten sprutar, men nu har alla möss fått städat. Har bara råttorna kvar, sen ska de nya snäckorna äntligen få färdigfint i sin nya burk, och så ska jag packa och baka lite bröd. Sen blir det äntligen lite vila, innan morgondagen.
Funderar lite över vilka möss jag ska packa. Alla honor till salu tar jag med, de sitter ju redan ihop i min stora duna. Är det någon idé över huvudtaget att ta med några hanar?
Tänkte att jag kan ta med All The Young Dudes igen (sist var det ju nära att han flyttade hem till Grodan i alla fall). han är en jättesnäll ag lh.
Sedan har jag Eros, ag lh, engelsktypad, snygg och lugn, 2 mån gammal. Han finns med i någon tråd han med, e: VD Hello Spaceboy ag skh u: VD Life On Mars, si-ag kh. Finns det något som helst intresse, annars lämnar jag nog honom hremma, så jag inte riskerar bråk när han ska hem till pappa och bröder igen på em. Jag kommer ju inte att kunna hindra ev bråk som uppstår, när jag är 30 mil hemifrån.
Sedan har jag de två bröderna som finns i min svenska salutråd, li-ag/t lh och ci/t tex och några cinnamon texel hanar som kan följa med, om det finns något som helst intresse. Samma sak här nämligen, att de ska hem tillbaka till gruppen med bröder/halvbröder när jag kommer hem.
Kommer det något att vilja ha oxå, så någon tom burk ska packas?
MVH Elin
Jag har nu bestämt mig för att komma, tar med mig dottern och hämtar upp Mandymoo med dotter på vägen.
Jag är intresserad av att få ett par honor och ev en hane med mig hem. Till byte har jag shoppingkassar och t-shirts med musmotiv.
Vi ses imorgon! 
*Gråter* vill vara med.. Ingen som åker bil som kan svänga förbi Rimbo?

#141 Då tar jag med de hanar jag nämnt, så ser vi vad som händer!
Helt färdig med burarna, bara snäckorna kvar!
kram så ses vi imorrn!
MVH Elin

Så kul det ska bli *ler*
Antar att jag kommer hem med fler än jag borde….

Bilder o text från våran träff kommer ….
Yes bara langa upp med masssvis med bilder!!! det är såå kul att titta på!!
Medarbetare på Hundar.ifokus

Ni kan kika under artiklar…. lite text o lite bilder *ler*
Jättefin artikel!
Jag bytte bort 6 möss mot 3 nya möss, en mjukismus - I love U - och en röd cool T-shirt.
Torsten och Ruben har flyttat. Mitt hjärta gick itu lite när Torsten flyttade, men jag hoppas att tösen som han bodde med strax innan blir dräktig och att jag där får några blåa goa små torstisar utan ljusbeige mage (tan)…
Jag tyckte det var härligt, om än lite varmt, och på TOK för kort tid. Helt plötsligt var klockan halv tre och alla gick.
Tack alla som kom, med gott humör, möss, saker och bara med sin närvaro!

Kan vi göra om det? :D
Ja, självklart! Musbytardag måste i a f jag och Elin ha 2-3 gånger om året… *fniss* Jag ser framför mig om 50 år när vi kommer där med rullator och lösgom å ska byta möss med varandra… haha
Hoppas också att många kommer till utställningen den 27 augusti! :)

Jag kommer med mamma och några av mössen. Om mamma vågar ta dom med. :)
Klart hon vågar! Förresten har vi inte en utställningstråd?
Nu har vi :)
Oki, nu har vi två alltså? :-D
öhm.. jaha.. oops 
[klockren finalist till årets tråd]

*ler* kan bara nicka instämmande