Hur säljer man möss?
Bräijnstårma gärna i ämnet hur man säljer möss, sprider info runt om i landet (världen) om att möss är superhärliga sällskaps- och utställningsdjur, hur man annonserar etc.
Mitt tips är att sälja snygga, snälla och väluppfödda möss med stamtavla via närmaste zoobutiken.

Affären som sålde mig de sjuka mössen verkade smått intresserade av att köpa möss (honor) när jag var där och klagade. Men skulle jag sälja något dit skulle jag först och främst vilja se att mössen fick en större bur med möjlighet att klättra. De jag köpt fick aldrig riktigt kläm på det där, och inte kunde de springa i hjul heller när de flyttade in hos mig. Vad mer ska man kräva? Har ett infoblad färdigskrivet som de skulle kunna få att dela ut, och funderar på att böeja registrera efter nyår…
infoblad är det lag på, så det måste man ju dela ut när man säljer djur… men man kanske kan göra ett häfte… 
tillbaka till ämnet: hur säljer vi möss? vi behöver visa upp våra möss. i världen tror man bara att det finns katter o hundar. vi behöver saluföra muskändisar. om ett stort företag skulle göra reklam med en tammus/några tammöss skulle det bli ramaskri efter möss. det är typ något sådant vi behöver! vem säljer sina möss till coca cola? *fniss*

Var finns lagen som säger att det ska lämnas med ett infoblad med djur som säljs?
Mest nyfiken för att jag har köpt djur men inte fått …. jag har vänner som köpt fåglar o kanin osv - inget. Så jag vill gärna läsa den lagen + när den kom.

Ja jag har bara fått infoblad en gång på fyra musinköp. I och för sig frågade de på vissa ställen ifall jag haft möss förr. Infobladet jag fick var hur som helst inte särskilt bra, det hävdade till exempel att minimiåldern för att para en hona skulle vara två månader… Så jag skrev en jag kunde lita på.
Jordbruksverket var det förut, idag är det Djurskyddsmyndigheten… leta på samma ställe som efter burmått… Det var flera år sedan lagen gick igenom.
Jag lämnar alltid med SVEMUS folder - den lämnar korrekt uppgifter om det lagen föreskriver - till första gångs musköpare. Det är det SVEMUS folder är till för! Att spridas!

Jo det var nog inte privata uppfödare jag tänkte på…. utan antar att regeln gäller även zoo…
Jag vill ha foldrar *ler*…jag har inte fått någon… ;)
jo, har du inte?
är du säker? har du inte fått en gammal folder av mig när du köpte Tamtam o gänget?

Nepp *ler* Men jag tänke mest på hur får man tag på dom nya för att kunna dela ut?

Jag har de nya Svemusfoldrarna hemma hos mig om det är dem du menar. Jag mötte upp Amaira torsdagen den 23/11 då hon hade varit hos Elin och fått dem med sig hem till sig.

Vi fick av Grodan när vi köpte första mössen. Och jag har gjort egen info till våra köpare. Men en Svemusfolder vore ju perfekt.
Tror jag har sett lagtexten nånstans.

Jo jag hittade texten nu - och jag tyckte att det var intressant att läsa just att - yrkesmässigt säljer….. - och det gällde alla djur till o med fiskar….
Min tanke var mest zooaffärer… när man köper privat så pratas det mera och den som säljer märker om den som köper kan eller inte (ja om den har flera djur sen innan osv), man har haft kontakt några gånger via telefon och mail. Hunnit fråga o prata från båda håll. Men på zoo hamnar man ju aldrig i den diskussionen. Och jag vet många som inte får något blad alls oavsett vilket djur dom köpt.
Man ska även få det när man köper fisk - har någon fått ett infoblad när ni köpt akvariefisk? Bara lite nyfiken.
Jag tycker att klubbfolder är perfekt att dela ut. Just för att man också gör reklam för klubben och visar att den finns och är aktiv.