June-mouse | Juni-musen
Posta bidrag
- ladda upp foto och skriv berättelse om musen -
i denna tråd
till och med 25/6!!!
Mouse of the month; June!
Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until 25 of June!
Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet
Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!
Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/6.
Glöm ej den personliga berättelsen om musen!!!
Mitt bidrag denna månad är Lillan.
Hon har ganska nyligen flyttat hem hit. En väldigt söt liten argenteflicka som gillar att slicka mig på händerna. Det tog några dagar innan hon vart accepterad av de vuxna flickorna här hemma, speciellt Krull och Tuffs jagade henne, så hon fick bo ensam i början men har nu efter lite tålamod blivit accepterad, igen kan vara gladare än jag =)
Amor vincit omnia
Det här är Man in black, numera kallad Blackboy.. Han var en av dom första mössen som flyttade hem till oss tillsammans med sina två bröder Oh boy och Frigolit. Han är en nyfiken liten kille som undersöker allt. När vi skulle fotografera honom så fick han "syn" på brödet och han blev sååå suktad..
Denna lilla herre tillhör numer Freddan94 och han är oerhört älskad!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Det här är Anastasia, hon är 3 månader gammal och en underbart söt Dove-berkshiretjej. Jag skulle köpa henne och en annan tjej efter jag sett bilder men när jag kom dit va hon sååå mycket mindre än dom andra och uppfödaren visste inte riktigt om hon skulle klara flytten så jag kom hem med två andra i stället. Men jag kunde inte sluta tänka på henne!! Så efter ett par dagar åkte jag tillbaka och köpte henne också och då kom hon in ganska fort i gruppen då hon kom in med sina gamla kompisar i alla fall som precis blivit accepterade.
Nu har hon växt till sig och kommit in bra i gruppen dock blir hon ofta mobbad för hon är så liten, så hon piper ibland när en av mina andra möss är på henne men dom är nu särade på och bor med varsin kompis så nu verkar hon må jättebra! :) Hon är en underbart söt liten tjej (som som sagt är nästan lika stor som dom andra nu :D) som överraskade mig på utställningen då hon tog hem många priser, bland annat Bästa Pet 3 och även ett A! Hon va helt ljuvlig där.. Och jag tycker ju att pet är bättre att få bra i än standard när det handlar om att avla vidare sen! :)
Dock är hon nyfiken och kan inte sitta still i handen, förutom på utställningen då! ;) Och hon har väldigt mycket tassdarr, som jag nu fått veta är bara positivt. :D
Det var en del om min lilla tjej, jag skulle kunna berätta såååå mycket mer men hoppas jag fick med det viktiga.

Mitt bidrag denna månad blir på min Björn. En kille som är rätt ny hos mig, men som stal mitt hjärta på ett sätt som ingen annan mus lyckats göra. Han är bara för underbar. Varje kväll springer han runt på mig medans jag tittar på tv, innan han förnöjt kurar ihop sig och sover vid mitt hår. En kille som är så otroligt gosig. Han kommer direkt fram till mig när jag kommer till honom. Han kliver själv upp i handen på mig. Och ja han är den goaste mus jag träffat.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Mitt bidrag är min lilla Ida, den sötaste som finns, han har fått sin pappas ögon helt klart :) Hon var en del av ett projekt som en kompis till mig gjorde och nu bor hon hos mig med en hel och en halv syster :) Hon är liten, bara 36 gram
mitt bidrag är en av mina översociala muspojkar som jag köpte mig som omplaceringar
Min lilla miro som trots att han och hans bror nästan slogs för livet har vunnit mitt hjärta flera gånger om
han är inte den samma blyga musen som han var då han kom till mig, nu ska han upp och sitta på min axel eller busa på skrivbordet
Mitt bidrag denna gång blir Viby's Frida, en dove tan hona född 27e maj förra året.
Denna dam är mycket speciell, hon ogillar nämligen andra möss! Hon jagar runt dem och biter dem och får därför bo själv. Det lustiga är dock att hon älskar människor! Hon är en riktig pussmus och hon sitter gärna och snackar en stund ;) Förr hade jag henne i en hög plastlåda (60 cm) men hon envisades med att hoppa ur den för att komma springandes till mig, klättra upp för byxbenet och kräva en gosstund ;) Hon är så otroligt charmig med sina jätteöron och man bara smälter när hon tittar på en och snackar (som hon gjorde på bilden)! Hon är dessutom väldigt snygg med sin ganska ljusa dovefärg och mörka tan färg (som inte framhävs riktigt på bilden). Verkligen synd att hon inte gillar sina artfränder, för annars är hon en helt underbar mus på alla sätt och vis! :)
#8 WOW!
#8 Vilka öron! 

Mvh Stephanie 

#9 Visst är hon charmig? ;)
#10 Ja, eller hur? :P Hon påminner endel om Dumbo med dem, fast sötare ;) Hon har dem alltid helt utspärrade när hon snackar och det ser ut som att hon snart ska lyfta och flyga iväg med dem :P