GODMORGON - 1 mån kvar till julafton - 24 november
Ja man är i grunden lika fånig som sina barn… jag erkänner jag älskar julen på alla sätt. Mest maten och att få vara tillsammans med mina barn. Och att ge…. jag älskar att ge… brukar hitta allt möjligt o omöjligt att ge mina nära och kära….
Jag har aldrig haft så mycket pengar att jag kan ge dyra klappar - men av någon anledning så hittar jag alltid små billiga udda saker som alltid uppskattas… väldigt mycket *ler* Och det är jätte kul.
Så var det då fredag o en ny helg. Vad ska ni hitta på idag då?
Jag själv ska storhandla, stora dottern ska med för att få skjuts. Sen ska jag titta på några julklappar till lilla dottern höra mig för vad den stora önskar sig… sen ta en tripp till Västerås och gästa Cosmonita en stund. Trötta ut henne lite innan hon ska iväg och jobba natt *ler*
Ja så ser min dag ut. Kram på er alla och ha en kanon dag
ja.. det går fort .. snart är det jul :p
jag ska iväg till skolan .. måste gå tidigare om jag ska hinna till hundsporten :).. idag ska vi spåra :D första gången för babben :)
sen ska jag gå hem från hundsporten.. babben har blivit lite rundare om magen :p
jag skäms nu för att det är mitt fel .. varje dag när vi äter så kommer hon till mig och då slinker det ner en köttbulle eller två och en potatis bit.. men hon är ute så himlans mycket och rör på sig så hon är ju inte fet men lite så rund :p

*ler* Min äldsta är också lite rund om magen och hon har ingen förståelse alls varför hon inte får lika stora godbitar som dom andra… varför hennes korvbit var så liten så man knappt såg den medan dom andra får jätte stora bitar (ja i hennes ögan alltså *ler*)
Och sen om man måste gå.. nej usch varför det… det är kallt o blött om tassarna *Ler*… mig går hon med, men när dottern ska ta en promenad så blir det nej.. vill inte .. måste jag .. o sen segas det… *ler*
Trivselvikt säger hon… Äggröra nickar instämmande från sin bur hon har exakt samma inställning… livet är till för att njutas av och vad finns det som är bättre än god mat… o vad är tråkigare än motion??? Och ja jag ska väll erkänna
matte har samma inställning *ler*
God morgon:)
Ja det är bara en månad kvar nu:D Jag gillar också julen.. välidigt mycket.
Jag är sjuk:( Så jag ska bara ta det lugnt och va hemma. Jag har 39 gradig feber (iallfall senast jag kollade) Och så har jag en fruktansvärd huvudvärk:( Jag som ska bort på söndag.. måste bli frisk..
Jag skulle ha haft spanskaprov idag..aja lite längre tid att öva:) Det är typ det enda som är bra just nu:/
Malin

Så nu har man shoppat… o till och med hunnit till stallet och mockat… *ler* det känns i hela kroppen … det kan jag lova… o sen tittar man i hagarna - kanske man skulle passa på att tjäna lite extra pengar o ta emot hälsofreak som vill ta lerbad, göra lerinpackningar osv… bara att rulla sig innanför grinden *Ler*
det är precis så Babben känner.. varför får jag så liten bit för 
idag spårade vi .. första gången Babben gick skogsspår :)

#5 Var det viltspår med blod, personspår med människa i änden, eller rent av godis/lekask?
Jag ska göra ett nytt försök att få hem blod från konsum. Kör helst viltspår, även om personspår med leksak i slutet duger. Hundarna blir gladast av blod med klöv i slutet, och spår lägger jag ju för att få galda hundar!
Själv har jag mest vilat idag. Pillat lite med djuren, börjat fylla i några kullreg, läst tittat på TV, och så städar jag akvarium. Tror det blir en riktig kortis med hundarna, men de kommer att älska mig för att jag äntligen NÄSTAN orkar gå en kortis i skogen!
Bara K kommer hem med maten ska vi börja baka, göra pajer, chokladmousse och göra kyckling. Fisken och rotsakerna får vänta till imorrn.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
jag och mamma kör viltspår.. idag på hundsporten gjorde vi med godis/leksak i ändan ..
God jul i förskott
//Lina
så sött

Ja dom var söta *ler*

Jag spårar också med min hund! :)