Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 815 ggr
ivanhoe81
0

ersättning till hjul

har märkt en sak på mina 2-3 månaders mustöser som jag hämtade igår

de kan inte låta hjulet vara, det är hjulet som styr dem inte tvärtom

ge mig tips på saker som jag kan stoppa in för att kunna ta bort hjulet

deras svans har ju börjat forma sig efter hjulet ju, svansen pekar mer uppåt även när de går
de är så enormt beroende av hjulet att de inte lämnar det i fred mer än när de ska äta, dricka eller sova

ivanhoe81
0

förresten har redan hittat något som båda 2 älskar

ett litet lekslott i trä med flera hål att klättra in och ut i 2 våningar inuti sedan hade jag 1 lian kvar av de 2 som jag köpte

har inte sett så lyckliga möss  tidigare, men de 2 vita honorna ska få byta upp sig från miniduna till ett mindre akvarium eller terrarium (eller en 65 liters samla-låda) så att de kan få samma möjlighet som mina andra möss har, Grävmöjlighet, vilka gångar och grottor de gräver på 1 vecka, nästan synd att byta ut bottenmaterialet med de grottorna ju

Vattnadal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ge dem ett riktigt stort hjul, så att de kan springa med svansarna raka. Sen vräker du på med rolig inredning i övrigt, och hoppas att de kan pyssla mer med det istället. En sak kan vara att ha en stor kartong med inredning och byta ut minst en grej varje dag.

Jag har springskivor i några burar, istället för hjul.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Stephanie
0

#2 Hur funkar såna egentligen? Förvånad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

fiffiluren
0

Jag har inget hjul till mina brudar, de är inte så intresserade av det. I stället har jag fyllt buren med grenar som de utforskade länge igår, dom är helt utslagna i dag :)

så här ser det ut nu, men katten på sidan om som kollar in vad som händer :)

Vattnadal
0

#3 Jag visade ett foto av en i plast man kunde köpa dyrt, för maken, som då byggde 2 såna här åt mig. Det är muttrar, brickor od som gör att plattan snurrar lätt. Mössen kan alltså springa på dem, utan att komma någonstans, precis som med ett hkul, men med rak rygg.

MVH Elin

ivanhoe81
0

oki har tagit ur springhjulet, det som de hade var ett ganska stort fick nästan inte plats i minidunan som de bor i just nu

men de kunde inte lämna det i fred utan varenda vaken minut som de inte drack eller åt något så sprang de i det

har stoppat in ett lekhus som de älskar, den ena ligger och sover på bottenvåningen just nu, tvinnat ihop en 2 meters lian till 1 m lång och hängde upp den och den brukar de med och klättrar

hjulet var stort men de vek svansarna upp över ryggen ändå

Stephanie
0

#5 Jag ser inte riktigt hur det är gjort, så du får gärna lägga in en byggbeskrivning Oskyldig

Vattnadal
0

#7 Har ingen! Krister byggde åt mig. Tror dock att det bara är bottenplatta, skiva att springa på, ett ben som är lagom snedkapat upptill, sen ett gäng brickor och en skruv!

MVH Elin

Grodan
0

elin, springer de på dem då?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
0

Några gör det, men inte alla. Mina är lite små, så de större mössen kan inte använda dem. Skulle ha större, ska se om jag kan få några gjorda (bara hönsgården är klar, och det är helt fixat med hundarnas rastgård och de nya hundgårdarna som ska byggas är klara så, en regnig dag…)

MVH Elin

Camillhe
0

Här har du ju ett toppen bidrag till sommartävlingen:D

Stephanie
0

#11 Precis min tanke Oskyldig