Klickerträna möss?
Klicker är på tapeten nu. Man ska inte bara klickerträna sin hund, katt, iller, råtta, kanin och guldfisk… nä, även våra möss ska vi nu klickerträna! Vilka äger en klicker? Vilka VET vad klickerträning går ut på?
Kan man klicker träna 2 beningar med *S*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Kan vi få gå kurs hos dig sen Grodan … ser framför mig en hög med tanter kravlandes i gräset med små små möss för klickträning *ler*
jag har en klicker hemma.. eller jag har fler tror jag .. men dom används endast till hundar :p

Jag tror klickerljudet från en riktig klicker är för starkt för mössen. Nog stor risk att musen blir skrämd istället. På möss räcker det nog med klicket när man tar ut spetsen på en kulspetspenna.

Det behöver ju inte vara ett klick, utan kan vara vilket ljud som helst som man kan göra snabbt. Visselpipa används på delfin. Kanske ett smackande ljud som man gör med läpparna bara?
Det är väl bara att "klicka" eller vad man nu väljer för ljud, precis varendaste gång musen får godis, och göra det så länge att när man testar att klicka, utan godis, ska musen kika och fundera var godisen är. Så ser man i alla fall om en hund fattat.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Självklart vet jag vad klickerträning går ut på, men att träna möss med det kommer jag inte att göra *lol*
Jag är uppvuxen med hundar =o)
Extra varma kramar!