Glannsig päls?
ska alla möss ha glansig päls? ingen av mina har det
är det något fel på dom då?
Nja, glansig är ju "satin" och det är inte alls alla möss som är det. :) Så det är nog ingen fara alls :D

åh okej vad bra!
Tack så mycket för hjälpen nu slipper jag oroa meij :)
Glansig päls tycker jag väl ändå alla möss har? Det är väl ett friskhetstecken? Satinerna har extra glans men "vanligt"pälsade möss glänser väl också?

Jag tycker att alla möss glänser mer eller mindre, mest satin dårå.
Jo, kanske. Men jag tycker mest man SER glansen när dom är satin.. Dom behöver ju inte vara så jätteglansiga om dom inte är det men.. Har du någon bra bild på dina så man kan se om pälsen är normal eller om det är nåt fel?

Jo det är ju lite svårt och se.. Men jag tror inte att det är någon fara! Dom behöver inte va glansiga utan kan se lite "ulliga" ut. Behöver inte va nåt fel på dom för det. :)

okej vad bra! :D Fast måste byta bottenmaterial i Tiaras bur med för det spånet är dammigt =/ så hennes päls kanske blir ännu finare sen :)
Vad har du för spån?

jag hade vanlig sågspån förut som är kvar i hennes bur får hon är så rädd när man tar ner handen så jag höll på att ta upp henne ur buren i typ 45 minuter men lyckades inte så gav upp och ska ha i AlSpån nu som i den andra buren :)
Ok ok :)

Jag tycker inte den vita eller den svart/vita ser så fina ut i pälsen.
Den vita har en kal fläck i pannan,och ser tunnhårig ut i nacken,och den svart/vita är helt kal runt ögenen.
Det är något du bör kolla upp om det beror på ohyra,eller en som tuggar päls.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Just dne svartvita som du skrev vart i slagsmål innan trodde jag va lite kal pga det? Men om inte så bör du såklart kolla upp det..
Men sen är ju inte bilderna så bra så det kan ju även vara färgen som är ljusare på dom där vid ögonen på den svartvita och på huvudet och nacken på den vita… Men vad vet jag!
Men just glansen behöver som sagt inte va nåt fel, det som jag svarade på :)
Håller med om att den lilla vita och den svartvita ser tunnhåriga ut, sista bilden såg man inte så bra på, men kan vara en bra idé att kolla upp det. Vad gäller glans på ljusa möss kan jag hålla med om att det kan vara svårt att se ibland, syns bäst på mörkare möss. :p
kan du inte försöka ta bilder i andra vinklar, och lägg inte upp suddiga bilder, ta bar nya tills du får nå bra :) Det är svårt att fota möss, jag har tre stycken som jag fotar ofta i olika miljöer. Försök också komma på hur du ska använda kamera bäst, med avstånd och sånt så blir det nog bra.

den vita är inget fel på vet jag helt för den slogs med min tredje mus när den flyttat hit efter typ 2 veckor slog dom massa och hon blev biten i pannan där och i nacken så hon tappade lite päls men det håller på och växer ut den där bilden är ca 2-3 veckor gamla på alla och den svart vita hon ska vi till vetrinären med för skrev i ett annat inlägg och frågade om någon visste felet på henne så skulle jag he henne nyttig mat som hon fått varje dag men det har inte hjälpt så jätte mycket =/