Bra extrabur?
Det är så att jag ju ska hem till min familj i Hälsingland den 4-8 september, alltså 4 dagar och kommer då åka tåg och måste ta med mina möss eftersom jag ska på utställning i Stockholm den 6 september.
Men nu undrar jag om det finns några mindre, bra, inte såå dyra burar som man skulle kunna transportera dom i så jag får med mig dom på tåget och som dom kan bo i i 4 dagar??
Tacksam för alla tips på så billiga burar som möjligt som funkar för detta!
Hmm… Kolla på Ikea? Det finns ju lite mindre samlalådor där, som säkert skulle funka. 

Mvh Stephanie 

Annars kan du ju köpa de lite större petboxarna, men då blir det lite dyrare beroende på hur många du behöver.

Mvh Stephanie 

Jo, jag har ju en hane o fyra tjejer, sen blir jag säkert några möss rikare på utställningen.. :p Som då ska vara där i 2 dagar innan jag åker hem också. Visst kan jag låta dom vara två o två (tjejerna) bara burarna är tillräckligt stora, men 4 dagar borde dom väl klara bara dom har lite att göra, vattenskål/flaska och mat i buren..
Har någon tips hur man bäst transporterar "burarna" så dom håller sig stadiga och så? I papperspåsar eller IKEApåsar eller vad.. :S
IKEA-kassar är Guds gåva till smådjursfolket!
Jag skulle helt klart välja sådana.

Mvh Stephanie 

Heheh okej :D
IKEA suger (måste bara som IKEA-hatare få säga emot all denna hemska reklam om skitaffären!!!)
Jag vill uppmuntra till att leta i andra affärer - det finns en hel drös… K-rauta tex… mkt bra service på de flesta butikerna samt gratis kaffe (mycket viktigt!!!) - fast kom på nu att ev kanske det inte erbjuds på alla butiker heller… hm?
I a f så har K-rauta lådor av märket CURVER som funkar alldeles ypperligt till extraburar pga att de inte så lätt kan gnagas sönder. De är nämligen raka och utan konstiga och fula in och utbuktningar (som musen kan gnaga hål i)
finns några trådar om curver boxar här… gamla, men alltid aktuella… samt tips på hur man gör om dem till burar…
Okej , tack : )
Men dom curver 30 L ser lite väääl stora ut att transportera 3 st på tåget :O Dock ska jag köpa hem såna och ha, fast nj kostar dom 99 kr st så får vänta lite. Måste ju köpa nät o verktyg o grejer också för o bygga om.. Har just nu SAMLA-lådor från IKEA och dom är inte bra alltså…
finns ju curver i flera olika storlekar
Ok ok. Får ta mig till Götet o leta upp ett K-rauta då : )
Finns säkert även andra plastbyttor… Claes Olsson har en hel del… Hammarplast tror jag de heter… som engångstransportbur brukar jag emellanåt köpa nån burk där o sätta nät i locket.
Ok ok. Jo jag måste ju ha nåt dom kan bo i i 4 dagar men.. Får se vad jag hittar på, har ju till september på mig =)