Försäkra möss
Ekorren-perro frågade i tråden "Vad har hänt?!" om man kan försäkra alla sina möss och inte bara en och en.
Nu undrar jag också detta, samt vilka här som har sina möss/sin mus försäkrad, i vilket försäkringsbolag osv.
Berätta!

åh vad bra det hade varit om man kunde köpa en gruppförsäkring, men jag betvivlar det för jag tror försäkringsbolagen skulle tjäna alldeles för lite på det.
Men om ingen vet om det går, ska jag ringa runt och kolla för det var intressant.

Vi ringde Agria djurförsäkring och frågade igår.. och de sa att det kostar ca700kr/mån för 19 möss..

Men var det då en gruppförsäkring eller var det vad det skulle bli om man räknade per mus?

Det gick inte att gruppförsäkra.. men man kunde få rabbat
Man behöver nog räkna på saken lite…
Vad kostar försäkringen för alla möss totalt per år och vad går veterinärkostnader på per år, samt vad blir veterinärkostnader där försäkringen täcker (vad är självrisken och vad täcker försäkringen?)

jepp sån rälning som jag älskar:D
Nej, man kan inte försäkra alla sina smådjur tillsammans. Inte på ett lämpligt sätt i alla fall… Om jag minns rätt så kostar det 45kr i månaden per djur, plus att självrisken ligger på ca 700kr (per djur!) och du betalar en viss del av kostnaden utöver det.

Mvh Stephanie 

Man kan ha flockförsäkring på hund, om man har tillräckligt många, kika på agrias hemsida, och översätt den sedan till smådjursuppfödning och lämna ett förslag till dem!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter