Presentkort på Bromma Zoomarknad?
Någon som har ett presentkort på Bromma Zoomarknad? PM:a mig!
Alltså inte att sälja… Jag skulle vilja få en bild på hur den ser ut…

Mvh Stephanie 

Ska du "klaga"? :)
Indeed… Eller jag har redan gjort det. 

Mvh Stephanie 

Men jag vill ha ännu mer att komma med alltså 

Mvh Stephanie 

Bra. Jag tänkte också göra det, frågan är om jag ska göra det så dom märker att flera är missnöjd. Tycker det är sjukt dåligt när det inte står varken att dom är personliga så man måste komma in själv eller att man bara får handla för ett presentkort! :@

#4 ??? jag fick handla för alla mina. va då personliga ? har du skrivet ditt nanm på dom måste du handla för dom.
anna har fixat jätte fina vinster om vi inte är nöjda måste någon berätta det så vi i styrelsen vet vad som händer.
Jo men hon vet om detta. Det beror på att vi som inte bor i Stockholm kunde inte handla via nätet eftersom deras nätbutik är nerlagd och dom gällde ju bara i ca 3 veckor så vi som inte bor där har uj inte hunnit dit. Och skickade då presentkorten till Amaira för att hon skulle handla men då fick hon inte handla åt oss. Och tycker bara det är dumt när det inte står på dom att ingen annan får handla åt en… :/ Och så hade dom även gnällt på att varje mus fick ett presentkort, dom hade tydligen sagt varje person ett presentkort men dom hade sagt olika…
Men som sagt, Anna vet om det och sa att hon inte kommer vända sig dit igen. Jag tycker det är väldigt konstigt..

oki då vet jag …jag tar upp det på nästa styrelsmöte. vi får skaffa andra sponc. till nästa gång.
Vad bra. :) Jättebra priser annars, men det vore bra med presentkort från dom som har nätbutik :D
Jag hade inte skrivit mitt namn, eller något liknande på mina. Jag hade bara skickat dom (6st) till Anne-Marie, så att hon skulle kunna köpa två petboxar till mig. Det fick hon inte!
Dels påstod dom att de var personliga, att man var tvungen att komma dig själv. Och dels hade de tydligen blivit förvånad över hur många hon kom med. Men de måste väl ändå själva veta hur många presentkort dom delar ut..!

Mvh Stephanie 

#9 Okej, jag hade visserligen skrivit namn men då skulle hon ju fått använda dom andra som inte va skrivna på. Och även om jag skrivit mitt namn, stod det inte att dom va personliga och när man dessutom inte kan handla i deras webbshop för den är nere får dom väl ha överseende med personer som inte bor där.
Och ja, spelar roll om dom delade ut ett per mus, ett per person eller alla till en. Delade dom ut säger vi 100 presentkort ska det ju inte spela någon roll hur många EN har.
Tycker också att det där är jätteknepigt! Jobbar själv i djuraffär och har man delat ut presentcheckar så ska man ju självklart lösa in dem! Läste noga på mina innan jag skickade dem till Anne-Marie och där stod inget om att de var personliga, så hur kunde de säga så? Dåligt, tycker jag!
"Och ja, spelar roll om dom delade ut ett per mus, ett per person eller alla till en. Delade dom ut säger vi 100 presentkort ska det ju inte spela någon roll hur många EN har."
Precis vad jag menar! Dom måste ju ha förväntat sig att alla presentkorten skulle delas ut, med så kort datum som det var! Och att sen kräva att folk ska komma personligen, när utställningen var i GÄVLE, är rent idiotiskt!

Mvh Stephanie 

Jag läste också på dem. Dessutom stod en webbutikadress där, och kan man då inte ens handla ur denna borde dom VERKLIGEN ha överseende!!
Ja, dom kommer få ett mail av mig också och se hur missnöjda folk blir. Här sponsrar dom för o få ett bra rykte, men dom får bara tvärtom!
Har nu också skickat ett mail till Bromma zoo för att visa mitt missnöje. Hoppas de lär sig något utav detta!
Jag fick ett svar - vi som gav presentkorten till Anne-Marie får använda dem, med förlängd tid. Dock får vi åka dit själva… Jag kan ju göra det, även om det tar x-antal timmars resa runt i sthlm 

Mvh Stephanie 

Okej.. Hur lång tid då? Jag kommer knappast hinna.. Fattar inte varför inte hon kan få köpa då..
öh…
jag kan inte se problemet… ni fick dem som extra pris på utställning… riv dem om de inte funkar! det är i a f äran som räknas!
jag tycker INTE att SVEMUS ska säga nej till några sponsrade saker bara för att det blev lite knas för några vinnare en gång…
vi lär oss istället att nästa utställning BYTA presentkorten innan de blir personliga (när blir de personliga? skriver domaren namnet på vinnaren på dem innan domaren delar ut dem?) eller enbart dela ut dem till stockholmare… (de andra får likvärdiga priser)
Vad jag ser som problemet är hur Bromma själva har hanterat det - inte fan kan de lämna ut presentkort och sen inte vilja lösa in dom!?

Mvh Stephanie 

Det är ju att lura kunder…

Mvh Stephanie 

när blir de personliga???
Ingen aning. Det framgår ingenstans. Det är ju ingen som har sagt det förrän nu i efterhand.

Mvh Stephanie 

står det namn på presentkorten?
Nej, det finns plats för att skriva namn och e-post.

Mvh Stephanie 

hur kan de då veta att du inte vunnit dem om du säger att du har det?
Dom skulle inte delas ut som priser, utan en per person. Dock fick sponsoransvarige dubbla budskap - en per utställd mus, eller en per person.

Mvh Stephanie 

aha… men då så… det bör sponsoransvarig o bromma zoo kunna diskutera fram en lösning på…
Ja, det ä väl struntsamma så sett men känns ju lite surt att man inte kan få 200 kr använda när man fått dom. :)
Dessutom att det inte står på att dom är personliga. Nu kunde man ju skriva namn, men om Anne-Marie skrev sitt namn då? Vissa va ju tomma på namn då kunde det ju va hennes men hon fick inte köpa för dessa ändå… Det stod inte heller nåt om att man bara får handla för visst många presentkort, alla skulle ju ändå bli använda eller gav dom bort dom för dom visste att vissa inte skulle kunna handla?
Stephanie, vet du hur lång tid vi fick på oss? :S
Visst är det nog så att de räknar med att vissa inte blir använda…
#27 Vet inte hur lång tid vi fick på oss…
#28 Fast samtidigt måste de ju kunna lösa in alla. De kan ju inte dela ut presentkort, som de sen bestämmer sig för att inte lösa in…

Mvh Stephanie 

nä, menar bara att de räknar med att vissa människor är för lata helt enkelt… vet ju själv hur det är med mig och presentkort…
Jo, det är klart. Men för oss som bor lååångt från Stockholm men vill använda dom känns de surt :(

#26, När jag pratade med dem vid första gången så sa de inte att det skulle vara en per person, utan en per mus. Sedan när jag ringde för att verifiera vilken dag jag skulle hämta dem, så sa de att egentligen så är det en per person men att det var helt okej från dem nu.
Det känns som att man skippar dem efter strulet för de som inte fått lösa in sina presentkort.
Dessutom så har vi i SVEMUS en "stadig" sponsor som sponsrar oss med presentkort iallafall födutom de som sponsrar oss med foder och annat. I Valbo blev vi sponsrade med presentokt på totalt 2000 kronor av dem.
#32 kan vi inte få hämta lite mat o tillbehör istället för presentkort?

#33, har provat, men icke sa nicke…
Problemet är att dom vill ha nya kunder bara. Vilket är lite ironiskt, om man då sponsrar med presentkort med kort datum, i valbo! Visste dom att utställningen var där?

Mvh Stephanie 

Tror att jag sa det, men har ju pratat med så många av våra nya och gamla sponsorer.
Om inte annat så tycker man ju att dom skulle fråga…

Mvh Stephanie