Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 307 ggr
amaira
1

Kryper ur barnpälsen...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, de ser för roliga ut, mina små fem-veckors-grabbar.

De har hittills haft en mycket ljus färg - den ena ljus gråbeige, den andra ljus gulbeige - och väldigt lång päls. Nu tappar de bebis-pälsen, och någonting helt annat kryper fram därur! Förvånad

Fascinerande! Lawrence får en mörkare tickad "agouti"-lik färg, tät och korthårig, med början framifrån. Tidigare var han ljust gulbeige, med den allra lenaste långa silkespäls.

Detsamma händer med Lucifer, men i en annan färg som går i grått istället för gult.

Här kommer Lawrence igen:

Större bilder i länkarna.

amaira
0

.

amaira
0

.

Grodan
0

så kolosalt fina foton på en urtjusig mus! *dregel*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Elyria
0

Jättesöta…

cosmonita
0

Så fina möss! Men svårt att regga då de byter färg sent…

amaira
0

Ja, dom är söta, riktigt söta go-bollar. Än så länge. Vad det blir av dem vet jag inte, för jag har tyvärr temperamentsproblem. Flera av mina mushanar börjar bitas Förvånad vid ca 2 månaders ålder.

Dock har jag inga "problem" med att "kulla" mina möss. Men jag gör det när de vuxit til sig - för om jag gör det när de är småungar så vet jag inte vad det blir av dem, och då vet jag ju inte heller vad jag har i generna. (fast det heter bara "kulla" när muslingar är pyttesmå)

Viktigast av allt för mig, är att mina möss MÅR BRA och får ett värdigt liv, och en snabb, "orädd" och smärtfri död, om det är vad jag bestämmer.