Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 454 ggr
mandymoo
0

10 bra saker om dig själv.

Igår fick jag en fråga om vad jag är bra på, bra egenskaper jag har. Kunde jag säga 10 st…. det vart helt tomt… kom inte på en enda sak *Ler*…. tänkte länge så kom till slut - bra på att lyssna… sen kom jag inte på en sak till….

Så nu frågar jag er… ja inte vad jag är bra på *ler* För det vet ni ju inte för ni känner mig ju inte, ja inte de flesta av er ialla fall….

Men vad skulle ni svar på den frågan. Kan ni på engång räkna upp 10 saker ni är bra på, bra egenskaper ni har?

För i så fall rabbla på *Ler*

Grodan
0

jag kan nog inte heller räkna upp 10 saker du är bra på… hihi Räcka ut tungan

bara en tre fyra sådär…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mandymoo
0

Vilka 3 4 saker är det då??? *ler*

amaira
0

Haha! Jag kan raskt räkna upp tio saker som både Grodan och Mandymoo är BRA på!!! Sånt behöver man inte känna människor särskilt bra för, man har väl ögon att se med och hjärta att känna med!!? Kyss Sånt går fort att finna.

Och tio saker med mig själv? Haha! Bara tio! Okej, jag får väl begränsa mig då. Flört

1. Lojal intill döden vad gäller mina nära och kära.

2. Snäll mot mig själv och tar väl hand om mig, och är på det viset en förebild för mina barn och även mina närmaste kära. Eftersom det är så man lär sig, inte genom vad andra säger utan hur andra GÖR/är.

3. Snäll! Även om min snällhet inte alltid tar sig uttryck i "vänlighet" utan snarare genomtänkthet.

4. Nyfiken och kunskapshungrig.

5. Livsaptit.

6. Envis.

7. Inre styrka - som kommer av acceptans av mina sårbarheter och svagheter.

8. Bra på att försöka lösa konflikter på ett ärligt vis.

9. Sanningsenlig gentemot mig själv - vilket är en förutsättning för att kunna vara sanna mot andra.

10. Bra på att klara av att backa när jag blir stressad = klarar att vara rädd om mig själv så gott det går i olika situationer.

11. Är banne mig BRA på att leva med denna knepiga och svåra person som är jag!!! Vi kommer överens, om än med livfulla och känslosamma diskussioner.

Nä, tio var det bara, får väl stoppa här då Flört.

Kramisar!! Kyss

amaira
0

Nä, sorry, det här går inte. Mina viktigaste egenskaper kom ju inte ens med … Förvånad

12. Modig! Jag är ju ta mig sjuttsingen modig in till döden, med tanke på allt vad jag gör och vilka rädslor som jag genomlever!!!

13. Jag kan lyssna, och är intresserad av människor - även om jag just nu är "utbränd" och behöver avskildhet från människor. Och behöver komma igen med ett annat sorts lyssnande där jag inte automatiskt utgår från mina egna erfarenheter utan försöker ha lite mera ödmjukhet.

*nu avslutar jag med tvång* eftersom jag även har

14. en ganska bra förmåga att ändå styra mig själv.

Kyss

dreamiz
0

1 Gör allt för djuren

2 Lägger hellre pengar på djuren än på mig själv

3 Kan lyssna på andra människor

4 lojal

5 för djurens rättigheter (räknas det?)

6 envis när det behövs

7….. där tog det slut

[mjuue]
0

Hmm:)

1. Snäll. Alltid snäll mot kompisar, främlingar, släkt och familj!

2. Modig! Jag älskar utmaningar!

3. Nyfiken, alltid varit kommer alltid att vara :)

4. Ärlig! En viktig sak tycker jag.. Är alltid ärlig

5. Envis.. och det vet jag om xD

6. Rakt på sak

7. Självsäker

8. Omtänksam

9. Livlig

10. Entusiastisk

Glad

Grodan
0

#2 snäll, god, generös, osjälvisk…

Liz85
0

1. Jag är envis

2. Jag är bra på att passsa tider

3. Inte rädd för att ta kontakt med folk

4. Målnmedveten och bestämd när jag vet vad jag vill

5. Fungerar oftast bra trots stress

6. Jag anser mig vara bra på att klura ut hur ett visst program ska användas eller hur man ska läsa en beskrivning om jag bara får tid - med andra ord rätt bra logik

7. Nattuggla (kan ju räknas som bra egenskap i vissa situationer)

8. Har humor

9. Samarbetar bra med människor

10. Bra lyssnare

11. Uppskattar livet - saker löser sig alltid på nåt sätt om det först inte går som man vill

Hmmm… har nog en del sidor ändå som man kan nämna om någon chef på en arbetsplats frågar… :P

amaira
0

Heja Malin_2 och Liz85! Härligt!!! Och fortsätt kämpa på Dreamiz - och Mandymoo Flört.

Det finns några djupt tankvärda, och faktiskt sanningsenliga ord, som Nelson Mandela uttryckt. Det kan ta lite tid att förstå dem fullt ut, men OJ så mycket det ligger i dem!!

"Vår djupaste rädsla är inte
att vi inte räcker till.
Vår djupaste rädsla är
att vi är mer kraftfulla än vi förstår.
Det är vårt ljus, inte vårt mörker
som skrämmer oss mest"

Hela texten står här, jag förmedlar den gärna, för den är så himlans BRA:

http://www.intrinsic.se/ca485b6f-f1a4-44f5-abbc-a81f83cc7d74-29.html

mandymoo
0

Jag fick ihop min lista efter mycket om o men… får självklart en till *ler*…. som jag fick några ord nerpräntat på också… o nu idag ytterligare en *ler* lite lättare för jag ska schemalägga vissa saker…

Spar länken o läser en annan dag…

Men visst stämmer det säkert fast man inte är medveten om det…  man tror att det är det mörka som skrämmer, att man inte orkar osv….

Men jag är glad att jag har min djur att pussa på o pyssla med när jag mår som sämst - jag blir alltid lugn o glad då *ler*

Ampezz
1

#0:
hitta bra fokus
Ekonomisk
Fin ögonlock
Bra på engelska
Bra på att laga mat och baka
Kreativ
Skriver bra texter
Bra på att städa( när jag gör det)
Bra på att organisera

Grodan
0

haha en sådan gammal tråd, men rätt skoj kanske… jag räknade aldrig upp 10 bra saker om mig själv… gör det inte nu heller tror jag

Emouse
2

Om man delar upp frågan så är det jätteenkelt!

Till exempel är jag bra på att äta onyttigt, springa (lunka med andan i halsen?) iväg från mina problem och att skjuta upp tvättiden tills korgen svämmar över.. Dessa är ju däremot inte så bra egenskaper.

Saker som är bra med mig är att jag alltid försöker svara på meddelanden, försöker hålla ordning och reda i garderoben och försöker att spara pengar.. Dessa saker är jag däremot inte så bra på.

Men att komma på saker man både är bra på OCH saker som är bra med sig själv samtidigt, det är där det svåra börjar😂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Rickard77
1
  1. Jag kan ha ett enormt tålamod när det gäller saker jag verkligen vill uppnå och åstadkomma, ibland så att folk tycker att jag är naiv och försöker göra det, i deras ögon, omöjliga möjligt.
  2. Jag låter ofta udda vara jämnt, även vid tillfällen då jag verkligen skulle velat hämnas på en person som gjort mig illa.
  3. Jag är bra på att teckna och måla
  4. Jag är bra på att förmedla nostalgiska känslor, på ett sätt som får sådant som tillhört tidigare decennier att framstå som relativt nytt och fräscht. Lite av en s.k. "smooth operator".
  5. Bra på att formulera mig i tal och text. Och på ett pedagogiskt sätt så att folk kan förstå var jag pratar/ skriver om.
  6. Är ganska lat när det kommer till matlagning, men när jag väl får inspiration tycker jag det är kul att tillaga något mer "avancerat".
  7. Har förmågan att dämpa negativa känslor och tankar med musik.
  8. Strävar efter att människor ska få mer empati med varandra i samhället och bry sig mer om varandra, och särskilt ensamma och utstötta människor, i en tid då egoismen mer eller mindre blivit "religion".
  9. Gör så mycket jag själv kan för att leva upp till det i punkt 8.
  10. Har efter att ha läst en av hjärnforskaren Anders Hansens böcker, börjat gå in för ett föryngringsexperiment, då han hävdar att man med regelbunden motion och träning, kan sänka sin fysiska / genetiska ålder med hela 10 år, med goda resultat.
  11. 11.
ariama
0

#13. Ja det har du ju rätt i. Det är skillnad på vad man kan göra, och vad man tycker om sig själv.

Egentligen kan man kanske göra om frågan i den här tråden från början, och fråga rakt ut: Vad tycker du om dig själv? Tycker du om dig? Duger du (i dina egna ögon)?
För det är ju vad svaren förmedlar.

I mina ögon är det så sorgligt, så oerhört sorgligt, och så oerhört "onödigt", att inte tycka om sig själv. Att inte kunna älska sig själv.
Inte en enda människa i hela världen är värd detta!!

(fast nu tog jag i, ingen regel utan undantag, vissa diktatorer, seriemördare, och några till skulle det inte skada om de kom till insikt - och brydde sig- om vad de är och gör. Men nu talar jag om oss vanliga mänskliga människor, vanliga sårbara.)

Vem lärde "dig" denna livslögn? (för en lögn är det!) Varifrån kom det?
Det är inte sant!

Vad förväntar jag mig, att en människa ska vara, och räcka till för, för att jag ska vara värd att älska, för att duga i mina egna ögon?
Där någonstans är bilden skev.
Där någonstans har bilden gått vilse.