Quirell & Oogie Boogie
Quirell - Svart bandad med några få vita hårstrån i pannan som bildar en liten pannfläck, söker nu ett nytt hem. Han är en korthårig, engelsktypad pojk med stora fina öron och enligt mig ett väldigt gulligt utseende. Han kan vara lite stirrig i buren, men han är lugn och nyfiken i handen och när han är ute ur buren och springer.
u. Naomi - svart, korthår. Eng
e. Kung Caspian - blå dutch, långhår. Korsad typ.
Quirell är född den 28 mars 2009 och han bor just nu med sin kullbror Quasimodo.
Oogie Boogie - Agouti korthårs pojke av korsad typ. Oogie Boogie är en riktig gosemus och han kräver uppmärksamhet. Vill egentligen inte skiljas ifrån honom, men om det finns någon därute som är villig att ge honom en massa kärlek och bus så säg till!
u. Viv - Chinchilla, korthår. Sve
e. Narcissus - Svart, korthår. Eng
Oogie Boogie bor själv, då alla hans bröder har flyttat till nya hem. Men de var 5 bröder som bodde ihop och det fungerade så länge som de bodde ihop.
Han är född den 1 mars 2009.
Anledningen till att de söker nytt hem är platsbrist. Då jag inte vet om jag kommer att bo kvar hemma eller flytta i samband med högskola så vill jag inte lämna kvar allt för många burar till mina föräldrar att sköta om, om det nu skulle bli så att jag flyttar till hösten.

Superfina! Quirell var underbar!! Vill ha!!!! Men men vi ska inte ha någon hane här hemma…. :(
Vad jag älskar kontrasten mellan vitt och svart på tecknade svarta! 

Mvh Stephanie 

#7 Ja visst är han fin? Tihi 
#8 Ja, jag tycker också att det är snyggt.
Han ser väldigt fin ut, Quirell! Går bandet helt runt på honom?

Så, ja. Hans band går runt hela magen, men som ni ser är det inte helt jämnt och han har en svart fläck på magen.
#11 Aaaaahhhh! Vilken pussfläck! 

Mvh Stephanie 

#11 hihi! inte helt oskaplig!
#14 nämen… hörredu… siamese får inte vara banded!!!
För övrigt - något jag aldrig trodde jag skulle skriva - det är ganska snyggt med banded! 

#15 jag vet, siamese ska inte vara banded… Men jag älskar honom lika mycket för det. Han kan ju inte hjälpa att det råkade komma massa vitt på honom.