Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1088 ggr
[SarahOhrn]
0

Hur länge lämna möss?

Hur länge har ni som längst lämnat era möss ensamma hemma utan någon som byter vatten/ger extra mat?

Muszimba
0

Jag ger mina rent vatten i Vattenflaskan och färska grönsaker 1 gång per dygn, men om jag ska bort så är det max 1,5-2 dygn som det går mellan bytena.

enbartmalin
0

Jag åker aldrig i väg utan att ha någon som kommer och kollar till dom och fyller på med mat/vatten. Skulle nått hända när man inte är hemma är det bra med någon som kollar till. Vatten flaskan kan gå sönder, någon kanske rymer, det kanske blir slagsmål.. Ja you name it.

Ska du vara borta mer än 1 dygn tycker jag du ska fixa djurvakt.

Hälsningar Malin

[SarahOhrn]
0

Jo, jag får ju verkligen försöka med det. Vi ska bort i 2½ dygn men problemet är att jag knappt känner någon här (inflyttad), har två vänner, som är superrädda för möss. Så jag vet inte riktigt men jag får försöka ordna det…

enbartmalin
0

Ja ska du vara borta i 2½ dygn bör dom ses över iaf en gång under den tiden tycker jag. Det är sånt man få ha med i planeringen när man skaffar djur. :)

Hälsningar Malin

[SarahOhrn]
0

Ja det är klart..

Jag åker sällan bort men nu blev det så så jag får försöka ordna det på något sätt! När jag ska bort nästa gång i 2 veckor ska dom nämligen med…

enbartmalin
0

Låter bra :)

Hälsningar Malin

Dressan
0

Är det någon som vet hur länge en mus kan klarar sig utan vatten?

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

Stephanie
0

#7 Inte länge alls, eftersom dom är så små torkar dom ut lätt…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Dressan
0

Aha.. men hur många timmar tror du de klarar sig utan vatten?

Mvh Caroline

[Thiah]
0

Ska man transportera möss kan man ju lägga in gurkbitar. Då får dom i sig lite vatten. Om man inte kan ha en vattenflaska såklart…

Liz85
0

Jag lämnar aldrig mina möss mer än två dygn. Det vill säga om jag åker hemifrån en måndagmorgon och kommer hem på tisdag kväll så tycker jag att det är väl okej iaf. Kommer jag hem på onsdag eller senare så anlitas däremot musvakt för jag vill inte att de är ensamma längre än så utan lite översyn.

Dressan
0

Okey :)

Tack ska ni ha :)

Mvh Caroline