mus som låter
I dag hörde jag konstiga ljud från terrariet där mina mus bor..mus ska vel inte låta?
Dom kan ju pipa och sådär när dom tjaffsar lite eller så. Mina gör det ibland om dom hamnar i ett litet girlfight :)
nähej..det var inget pip..mer som em liten maskin…brrrrrputttt..
hahah oj.. kanske dom typ sparkade mot nåt, eller hur ska man säga.. mina får till ljud ibland i sin bur.. haha men vet inte hur… dt kmmer inte från munnen iaf utan nåt dom gör..
Nej..inte det heller..ljudet kom när jag öppnade dörren till terrariet och skulle ge dom lite mat…det kom från en mus..som sniffade..
Ja, vad konstigt.. Det kanske är Rossel då.. :S Dom kan låta som att dom knastrar lite, man kan tro att det är för dom trivs, min mus fick det och jag trodde det först men det visade sig vara mycoplasma..
Ja rossel=mycoplasma..

Nej Rossel kan bero på andra saker än mycoplasma. Fortsätter din mus göra ljudet rekommenderar jag att du går ill veterinär och undersöker henne.
Ahaa. Trodde det va det bara, men dt är väl bland det vanligaste då eller? Att det är det.. Men ja, kolla upp det i vilket fall för är det mycoplasma måste hon kanske ha medicin
okej..tack..

//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Hur kan dom få Rossel av att bo i terrarium?

Dålig ventilation, bildats ammoniakångor etc.
I ett terrarium är det inte samma luftgenomströmning som i tex en gallerbur.
Därmed inte sagt att terrarium behöver vara dåligt för möss överlag.
Aha okej. Nä, då är väl en dunabur ännu sämre t ex. Och gallerburar är rätt svårt med möss tycker jag, ja hittar bara med för glest galler o mina smiter hela tiden..