Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 338 ggr
Grodan
0

Musik-ifokus

Snart öppnar Mus ik iFokus, apropå det vad gillar ni för musik? Eller vad gillar ni att göra till olika musikgenren?

Jag gillar att dansa till techno, städa till hårdrock, skriva till radiotrams, chatta till rockklassiker, jobba till 70-80-90talsmusik etc etc

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[mjuue]
0

Jag gillar mycket slags musik:) Jag gillar pop, dance, techno, trance och lite hiphop;)  När jag sitter vid datan brukar jag mest lyssna på dance eller pop och sjunga med *hihi* Och när jag bakar pepparkakor eller lussebullar lyssnar jag på julsånger, när jag städar rummen så brukar jag lyssna på dance, trance eller techno..:)

-mmk-
0

jag lyssnar på Rock .. all slags rock .. :) fast inte så mkt punkrock

TacoBelle
0

Jag älskar musik, längtar tills musiksnacket öppnar! Skrattande

Jag lyssnar i princip bara på klassisk rock/folkrock från 50-60-70 talet. Störst är Johnny Cash och Bob Dylan. Men jag lyssnar även på Leonard Cohen, Van Morrison, Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Simon & Garfunkle och såklart Elvis.

Ibland känner jag för lite nyare musik och då blir det t.ex Portishead , Vangelis, Ozzy/Black Sabbath, Metallica, Hasse Andersson (ja du läste rätt), U2, Chris Isaac, Sarah Mclachlan och Cornelis Wreeswijk.

Techno, trance, dance, house osv spelas inte i mitt hus, låttexter med en mening och mycket aukustisk gitarr gillar jag.

-mmk-
0

#2 är jag menar rock menar jag inte 50-60 tals rock .. utan den enda riktiga rocken ..

jag lyssnar på system of a down, billy talent, blue october, hinder, takida, bullet for my valentine, my chemical romance.. jaa i en musikstilen :p.. det blir även lite AC/DC och sånt :p white stripes är bra också :p

Grodan
0

oh… riktig rock… vaddå finns det falsk rock? Räcka ut tungan

-mmk-
0

nej men jag menar riktig rock enligt mig..den andra typ 50-60 tals rock tycker jag är mindre bra.. fast jag lyssnar en del på det också endå eftrsom brorsan lyssnar pådet.. så man har ju en del favvolåtar där också :p

:D :D

-mmk-
0

inget taskigt menat till dom som tycker det är bra.. min brorsa lyssnar på mest Elvis .. och på vinyl eller vad det heter.. och jag tycket att Beach boys är bra Generad Räcka ut tungan

TacoBelle
0

#4 Fjollrock? Det var faktiskt riktigt elakt skrivit. Cash och Dylan är musikens urfäder och Elvis är ju kung det vet väl alla!

Vinyl eller vad det heter *hahaha*

Grodan
0

det är bra med bred musiksmak… man breddar den med åldern… jag har haft perioder i mitt liv då jag enbart lyssnat på ditten eller datten och jag har 4 riktiga HATgenre och vissa sångare TÅL jag inte…

men jag antar att det är så för alla… jösses det finns ju så mkt musik… och det är ju så underbart att vi kan känna med musik och ha olika musik för olika sinnesstämningar… vad känner jag för att lyssna på idag? nä, idag vill jag inte lyssna på x eller x, jag vill höra töntx sjunga…

åååååååååh…. mjusick sick av mus… hihi

mandymoo
0

Jag är allergisk mot dansbandsmusik…. får prickar som kliar på hela kroppen… vart överexponerad av det när jag bodde hemma…

-mmk-
0

jag vet..d et vart lite tasktigt.. men jag tycker ju själv att vissa är bra.. nu ska vi inte vara så arga här tacobelle… det ju faktiskt min uppfattning av det so like it or not.. jag bryr mig faktiskt inte om dom var urfäder eller nåt.. jag tycker bara dom är mindre bra.. jag lysnar faktiskt på rätt mkt musik men det är inte mitt fel att jag inte tycker lika bra om 50-60 tals rock som hårdrock ..

-mmk-
0

#10 precis mandymoo .. prockar överallt och det kliar jätte mycket och men önskar att med blev tillfälligt döv när man hörde dansband.. :p

[Theriss]
0

Jag kan lyssna på mycket men det finns vissa stilar jag inte tål…
Men det jag lyssnar på mest är hårdrock och rock.

Mymlan
0

Spelar lite dansband för er… *S* jag kan lyssna på det mesta men jazz, opera är inget för mig inte heller allt för hårdrock, deathmetall eller vad de nu heter.

En låt som fastnat är låten Ingen kan älska som vi som Grace sjöng och kom ut på 80 talet. Vet att även Tommy Nilsson gjorde den.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

-mmk-
0

visst är hårdrock bra :D

lothus1
0

Det blir mest hårdrock som tex. Disturbed, Godsmack, Ozzy,  men när jag vill mysa sätter jag på Native Indian´s Music Skivan heter så. Underbar musik för en trött själ ;o)

"Sex Drugs & Rock`n´Role" Ha, ha, haaa…..fan va tråkig jag är ;oP

cosmonita
0

Jag har lite blandad smak men ändå med klass Flört

Gillar artister som skriver sin musik själv, och vars texter har stark plats i musiken. Har gillat U2 sedan 1983 och gör det fortfarande. De är nummer 1.

Sedan är jag svag för R.E.M., Kent, Lars Winnerbäck, Håkan Hellström mm.

Vattnadal
0

Jag lyssnar nästan alltid på musik.

70-tals rock slår det mesta, Bowie är störst, Queen, Iggy, Reed, T-rex gillas skarpt. 60-talspop, lite klassiskt, opera, musikal (mest fantomen, men även chess, kristina, Jesus Christ, Hair) medeltidsmusik, både i form av riktig kyrkomusik, men även folkmusiksbetonad medeltidsinspirerat, som Sorkar och strängar od.

Jag har alltid sagt att jag lyssnar på allt utom dansbandsmusik och jazz. Nu älskar jag jazz oxå. Hur underbart som helst! Så går det när man lajvar, och ska spela en jazzälskande 40-talsbrud. Vips så gillar jag det på riktigt oxå!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..

Grodan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..

Grodan
0

en ny musikvärld öppnades för mig häromdagen då jag fikade med frisören mittimot… Han tog fram ett syrianskt instrument -glömt vad det heter-, en slags gitarr med det där klassiska ljudet från Orienten… coolt… han spelade lite, men vågade inte sjunga… men jag hörde ändå en sång i skallen å visste precis hur jag skulle dansa till musiken…

sååå kul å bara sitta ner å spela musik… gadd vad jag saknar det… Ultrahuset å vårat skräpband - hade ett punkskräpband som hette Mensvärk, vi spelade på skräp… improviserat och olika saker varje gång… på en spelning spelade jag på en ölflaska… haha… den gick sönder… *fniss*