Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 1322 ggr
fiffiluren
0

Mina möss

Ville bara visa er alla mina möss, har haft några stycken under de senaste två åren. De är alla saknade (de som nu inte lever).

Spindel, Ida och Lovis är de jag har kvar nu, resten har somnat eftersom.

Min möss

MP160
0

awww Kyss

Grodan
0

kan du inte lägga upp foton i tråden? blir så mkt lättare att kolla då

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

imsuchadiva
0

Söta möss du har/haft :)
Men brukar du låta dina möss äta choklad? :O

Dressan
0

Du har riktigt söta små möss^^

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

Grodan
0

pliiiiiiiizzz fiffilur, lägg upp foton i denna tråd o presentera dina möss

fiffiluren
0

#4 det händer att de får smaka ibland men de får inte mycket.

#6 kan jag göra, men jag har inte bilderna på den här datorn, kanske går å ordna ändå… hmm Ska se vad jag kan göra…

fiffiluren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dag-Otto

Han blev nästan två årm dog förra veckan lillkillen. Supermysig pojk

fiffiluren
0

Fifty

Som han kallades, fick aldrig något riktigt namn. Kallades så pga teckningen.

fiffiluren
0

Fridolf

Min gammelpojke, han blev också nästan två år gammal. Supergullig kille, honom saknar jag.

fiffiluren
0

Ida

EN av mina yngre honor som bor hos mig nu, dotter till Fridolf.

fiffiluren
0

Kusin Det

Min första hona, hade bara haft hannar innan. En av mina favvisar, supermysig och skuttade upp ur buren när man kom för å hämta dom. Kunde inte sitta i gallerbur då hon rymde ur den på en gång. Dog alldeles för ung i nån mysko sjukdom.

fiffiluren
0

Lakrits

Den mest tama mus jag haft, älskade att vara innanför kläderna och mysa. Var inte still en sekund. Men han hade mycoplasma så han lät som om han pratade, verkade dock inte besväras av det.

fiffiluren
0

Lovis

Syster till Ida och Spindel, riktig tjockis på runt 56 gram. En suris men hon är kul hon också

fiffiluren
0

Lännart Jr

Bror till Dag-otto, en helsvart kille, kommer inte ihåg så mycket om honom, han dog i samma sjukdom som kusin det.

fiffiluren
0

Miffo

Bodde ihop med Lakrits när jag fick dom. Flyttade sedan ihop med Lännart när Lakrits dog.

fiffiluren
0

Schacken

Min första hanne. Världens finaste, kallades så pga sin teckning på ryggen som såg ut som shackrutor. Han bodde hos en kompis moster under sommaren och råkade där ut för en olycka. Synd, saknar honom massor.

fiffiluren
0

Spindel

Dotter till Kusin Det och Fridolf. Hon är 1 1/2 år ungefär. Har på senare tid fått en knöl på svansen men det verkar inte vara något som stör henne. Hon kör sitt eget race och bruka mobba katten. Han har fått lära sig att man inte får röra mössen, det har hon lärt sig att utnyttja. Hon brukar dessutom smaka på hans tassar om hon får chansen :)

Grodan
0

Tjocka o välnärda små troll du visar upp där!

Jättefina teckningar de har. Dag-Otto *hihi favvo-brevbäraren* var väldigt fin

och Spindel - så häftigt tecknad!

fiffiluren
0

Det är faktiskt bara tre av dom som är tjockisar, och tydligen ligger det i generna på dessa för de har bott i samma bur som andra och dom har hållit vikten. Dag-Otto och lännart var ju bröder och båda två blev lika stora, syns inte på just dom bilderna men de låg på runt 60 g! Ida är lättast med sina 36 :)

fiffiluren
0

Jo, Spindel är jättesnygg, det var därför jag behöll just henne. Öronen ser ju lite jul ut, med ett mörkt och ett ljust :)

fiffiluren
0
fiffiluren
0

och här är hon tre veckor gammal, superliten, jättesöt. Enklaste sättet för mig å fota dom var å stoppa dom i en burk, så… :) Ser lite kul ut men funkar jättebra.

Grodan
0

Menade alltså att de är i BRA hull!!! Fina och blanka i pälsen också! Ta det som ett beröm för att du sköter om dem väl! Kyss

[TrevorS]
0

söta

Grodan
0

Spindel måste du ta MASSOR med härliga foton på! Sådana där sötnosar kan man aldrig se för mycket av! De är så himla bra reklam för våra underbara små vänner. Flört

fiffiluren
0

Har massor med bilder på min dator, henne har jag fotat massor så jag inte skulle göra misstaget att inte ha nå bilder alls innan de dör (lännart är ett sånt exempel, han dog när han var fyra månader - tog nästan inga bilder på honom). Men som sagt har massor med bilder men inte på den här datorn, har lagt upp på internet dock, så jag kan kolla där om jag hittar nå fina på bruden :)

fiffiluren
0
fiffiluren
0

Hade dom ute i gräset när det var riktigt varmt, det var superkul, Spindel sprang i väg hela tiden så jag var tvungen att hämta henne hela tiden :)

fiffiluren
0

Lägger upp en till bild på min ögonsten Ida, hon är bara sötast i världen :)

fiffiluren
0

Måste bara visa den här också… :) Det är Lovis näsa och Idas svans. De tyckte att min ficka såg väldigt inbjudande ut :)

fiffiluren
0

Spindel och Ida i huset, bilden är tagen första sagen de träffades, det var som om de alltid känt varann :)

fiffiluren
0
fiffiluren
0

Spindel i godisskålen. Hon fick inte äta mycket, jag lovar :) Hennes favoriter verkar vara dom där glassarna iaf…

fiffiluren
0

Spindel bredvis datorn, som var tillfälligt placerad på vardagsrumsbordet.

fiffiluren
0

En bild på Spindels mamma när hon var drygt en månad (hon kommer från en naturbruksskola så exekt datum är okänt). Jättedålig bild, är en av de möss som jag nästan inte har nå bilder på och som dog ifrån mig alldeles för tidigt.

Grodan
0

#30 ser skönt  ut

#37 trick or mouse… hihi

störtsköna foton som visar på vardagslivet som musägare

fiffiluren
0

#40 jo dom hade superkul, ibland gick de på rad alla tre, som marsvin brukar göra, shitsöta :)   Och på vissa ställen kunda man ju gömma sig för att gräset var lite högre precis där :)

Grodan
0

vi borde ha en sommarfototråd kom jag på nu… eftersom vi inte har någon sommarfototävling (tyckte det skulle bli så tjatigt med bara fototävlingar)

fiffiluren
0

Låter som en bra idé, där kommer det absolut att dyka upp bilder på brudarna :)