Gravid Mus
Nu är Felicia gravid :D
På Bilden är hennes gravida mage!
Hon är alldeles rund och mysig :)
Bebisarna ska nog komma nästa vecka eller så.. Jag kan inte vänta!!
Hur många bebisar det är i magen vet jag självklart inte men jag gissar nog på.. 9 - 10 st. :) Någon som vill gissa hur många bebisar det kan tänkas vara i magen?
Äntligen fungerar våran konstiga kamera.. Vi fixade lite ljus också för jag vill inte ta kort med blixt på några av mina djur.. Om man tar utan blixt blir det bara suddigt. 
Härligt mysig mage, men jag måste säga att jag tycker att det är lite elakt att lyfta henne i svansen med så mycket extra tyngd…

Mvh Stephanie 

#3 Jag hade handen precis under och tog kortet så fort som möjligt. Ville ha ett kort där man kunde se magen ordentligt. Uppfödaren jag köpte henne av gjorde alltid sådär med mus honorna(gravida) och hon sa att det tog dom ingen skada av och det såg inte ut som det heller. Som sagt.. Gjorde det en gång för att visa upp magen ordentligt det är absolut inget jag gör hela tiden eller kommer göra igen.

Ok
Kollade på bilderna igen, och seriöst, vilket fetto 
Tror nog att det blir fler än 9-10 bebisar… Snarare 15 eller så.

Mvh Stephanie 

Jag tänkte också det , är nog BRA många ungar där inne :D
#5 Jo visst är hon ett gulligt fetto
Oj, Det var många bebisar det! Jag har redan 2 st intresserade av hanar
Jag hoppades på många ungar också. Jag parade henne med en suuuuper gosig hane som min kompis har! Ingen av oss vet färgen men han är fläckig och världens goaste.. Han heter Gimli. 
#6 Det är det jag hoppats på! Jag kommer nog behålla så många bebbar som möjligt.
Gud vad taskigt att lyfta en dräktig hona i svansen :/
Bättre att låta henne springa på ett bord lr liknande och ta uppifrån.
Himla söt var hon iaf :)
har själv en dam här hemma som är ungefär lika tjock som din :)
#9 Läs det jag skrev #4 så kanske du förstår innan du börjar klaga..
Jag är faktiskt väldigt försiktig med henne och alla mina djur.
Dom är alla mycket viktiga för mig.
Jo hon är väldigt söt
Vad kul! Då blir det många ungar?
Gissar på 14! 
#11 Vad kul med gissningar!! Får vi se om du har rätt… Det har du säkert.
Jag gissar på 10.
Då gissar jag på 15! :)
#13 kul med gissningar :D Hoppas det blir så många ungar som du gissat på.
Wow! Det var bannemig en MAGE som heter duga… Tror inte 14 räcker…
Haha, ja herregud!! En riktig boll. Min nya gissning är 18!
jag gissar på 16 st
#16 Jag tycker lite synd om henne att föda alla dom där bebisarna kan inte vara lätt.. Men det ska bli väldigt kul med musbebisar 
#17 Visst är det en stor boll!
Det blir säkert många ungar..
#18 16st skulle vara perfekt. :)
#20 kul med gissningar :D 17 st små söta bebisar..
Klarar en mushona att ta hand om och mata 20 bebisar? Dör inte några om det blir för många? :(
#21 Jo, många kommer nog att stryka med om de blir 20 st
.. tycker inte att de vore humant för 1 mus hona att ta hand om så många ungar samtidigt ..
NU FÖDER HON SINA UNGAR!! Bara några timmar efter bilden togs och jag tittade in i boet födde hon sina ungar!! JAG HAR SETT 2 ST!! Underbara!! Jätte söta är dom! När kan man börja ta upp dom? Efter en vecka? Jag hade precis städat buren och jag satt och tittade och då började hon föda!! Det har inte kommit mycket blod. Jag har gett henne näringsrik föda så hon borde inte äta upp ungarna! Jag är super glad!!! 

#22 så dom kommer dö??
#24 Tyvärr kommer nog mamman att sålla bort några, ifall hon känner att de blir för många ..
(hon har juh bara 10 juver)
.. men förhoppningsvis går de bra me allt, men rekomenderar att du kullar av, ifall de blir många ..
Grattis
#25 Ok. Hur kollar jag hur många ungar det är?
.. när mamman är ute o äter, så kan du passa på att kika ..
alternativt tar du ur mamman från buren o låter henne vara på en annan plats o äta, medans du tittar o räknar .. 
#27 Det var 14 bäbisar. :)
Där ser man .. hoppas de går bra för dom då ..
va lite bebisar i en sådan stor mage
skönt för mamman dock..hehe..
#29 Det visade sig vara fler än så… Ska kolla igen i morgon
#31 ohh :d *nyfiken i en strut*
#29 Det hoppas jag verkligen.
#32 Jag berättar i morgon.. hon ska få vila lite nu. :)
Kan man röra ungarna om man tar botten matrial gnuggat mot händerna så det luktar inget?
vill absolut inte ha någon bebis uppäten. :(
Kollade lite på bäbisarna. Har märkt att mushonorna lägger en av ungarna i hörnet av buren och knuffar ut den ur huset. :( :( Jag tycker mycket synd om den så jag lade försiktigt tillbaka den i huset.. efter tio minuter blir den ut puttad igen. Så jag kollade om det var nåt fel på den lilla stackaren. Den var inte mindre eller större än dom andra.. Då såg jag något konstigt. Svansen hade fastnat i magen!?!? Inkladdad av navelsträngen.. Jag försökte försiktigt försiktigt knuffa lite på svansen men det hjälpte inte hur mycket jag än försökte..
H*n är den ända som blir utknuffad och inte får någon mat..
alla andra har svansen utsträckta och sprattlar runt medans den här ligger ihop kurad pga svansen. :/ Jag tror inte att den klarar sig om den inte får någon mat eller utsträckt svans.

Oftast kan man inte göra så mkt utan måste låta naturen ha sin gång. Mammorna känner ofta på sig att ngt är fel och det är inte säkert att det bara är svansen. Om du absolut vill försöka "rädda den" så försök att försiktigt tvätta bort geggan med lite ljummet vatten och se så det inte är ngt annat fel, att den är missbildad eller så. Och sen gnid den med bottenmaterial så den luktar som dom andra. Men jag hade nog litat på mamman och faktiskt avlivat den.
#35 Tack så jätte mycket. Jag ska försöka rädda den! Hoppas den klarar sig till i morgon för jag måste sova nu *gäspar* Jag vet inte varför men blev trött tidigt idag..
Idag kollade jag till alla bäbisar och räknade dom. Igår var det 14 bebisar! Idag var det bara 13 och jag letade efter musbebisen med ihop klibbad svans men den var borta. Jag förstod att den hade blivit uppäten efterssom jag inte hittade den någon annan stans i buren men jag tror att det är som Tarmsaft säger. Mamman visste säkert att det var något fel på ungen och åt upp den.. men nu har jag 13 supersöta bebbar kvar!

GRATTIS! 
Vilken underbar bild den första du la upp ser ut som en hårig människa. =)
Nu ska jag inte krångla till det mera. Det blev 14 bebisar och alla lever. Jag räknade fel.
Navelsträngen hade åkt av.
#38 tack så mycket! 
#39 Tack. Kanske lite haha 
Gu va söt. =)
#41 Ja. :D Bebisarna har nu fått päls och alla är fläckiga! suuper söta! Har fått några intresserade av att köpa också =)
Dina bebbar är 5 dagar äldre än mina blir avundsjuk vill att mina också ska få päls snart. Nja de är lite fjuniga bara men otroligt söta med de små öronen.. =) Mamman är som vanligt nu hon ammar dem men kommer även till mig när jag närmar mig buren och vill bli upp plockad och klappad (hon älskar det hon somnar gärna i min hand) så kan man tjuvkika på de små barnen. =)
oj bilden är någon dag gammal
!!
#45. Men gu så söta.. Får jag kidnappa dom?? =)
Jag vill också nya möss igen, men det är ju dumt att göra nu när det blivit lite problem men om den är planerad är det ju okey. =)
Va fina de är när de fått färg, hur ser mamman och pappan ut? =)
#47 Mamman ser man längst upp på bilderna. Pappan är brun och vit.. har inga bilder på honom men han är min kompis mus och han är gosig men pigg och söt. =) både mamman och pappan är alltid nyfikna.
#48 roligt att jag kollade på mamman och frågade om henne menade förståss pappan. =)
Hur gamla är de nu? =)
#49 1 vecka och 3 dagar =)
#46 Visst är de söta?! :D
#51. AAAH.. =) Gu va söt hur gullig som hellst jue. =) Jag vill pilla på de små också men är rätt att de ska bli uppätna, men har plockat med dem nu när jag städade de har inte dött än. =) Alla lever. 0)
#51 ååh! Som en liten säl nästan 
#53. Ja morrhåren är så söta och så har de stängda ögon.. tihi
#52 Mina mushonor går iväg och äter när jag närmar mig boet. Dom är mycket trygga med mig och jag är glad över det. :) I början drog jag bottenmatrialet emot händerna och gnuggade. Då luktar man bomatrial och det går utmärkt att pilla på ungarna.. Det gjorde det i alla fall för mig. Inga som helst problem. Bilden är sååååå söt!!
#53 Jag smälter för att den där bilden är så söt. :D
Söta som socker är alla mina 14 bebisar!!!!
#55. Det var bra det här med att gnugga in sin lukt. =)
#56 Ja det är bra. :)