Hur söt är bäbben?
aws! 
Jag vet, hur söt som hellst, lite smått hår har hon också bar alite fjun och så söta morhår inte tal om vilka söta små öron också. =)
Alla är helfärgade i hyn, undrar vad alla får för päls tydligen så enligt uppfödaren så är det en svart mus som parat sig med den vita honan jag hade. Får väl vänta och se. =)
ser alla ut som den på bilden så skulle jag tro att alla blir vita, hade någon varit svart hade du sett det nu 
#3. Ah så alla kommer att bli vita, va läskigt, jo alla ser exakt ut som hon på bilden. Skumt, vilken hårtyp är +1? (domenant färg som tar över)
"vilken hårtyp är +1? (domenant färg som tar över)"'
you lost me, ta det igen plz 
Om vi säger såhär:
Pappan har Bruna ögon och Mamman har blåa ögon är:
bruna +1 och blåa +0 med andra ord är bruna domenanta, så får de barn är sannolikheten 90% att barnet får bruna ögon. Fattar du? =)
Om vi säger såhär, jag har blå ögon, det bröt mot regeln eftersom pappa har gröna och mamma bar gröna. Då är det +1 och +1 så jag skulle haft gröna ögon inte blå.
Mjaaaa, tror jag är med på noterna, men jag är rätt värdelös på sånt där :p
Tror att nån som är lite mer insatt i gener osv får svara på det, själv har jag ingen som helst aning vad som är dominant och inte vad gäller färgerna. 
#7 Jag hängde inte med riktigt men det finns ju alltid en chans till allt. :) I människorvärlden t ex, hela min familj har bruna ögon o jag har blå! :) Fastän brunt är dominant..
För det fanns 25% chans att jag får blå ögon ändå, vilket jag fick
#10 men tänkte på färgen på mössen. ;P
Ja men du gav ju också exempel på ögonfärg…
Och då drog jag samma exempel. Jag kan inte heller mössens färger o gener..