Mus iFokus

Mus

Etiketttävlingar
Läst 699 ggr
[TrevorS]
0

Hur söt är bäbben?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom igen nu, hur söt är hon? 8 dagar gammal. =)

MP160
0

aws! Kyss

[TrevorS]
0

Jag vet, hur söt som hellst, lite smått hår har hon också bar alite fjun och så söta morhår inte tal om vilka söta små öron också. =)

Alla är helfärgade i hyn, undrar vad alla får för päls tydligen så enligt uppfödaren så är det en svart mus som parat sig med den vita honan jag hade. Får väl vänta och se. =)Skrattande

MP160
0

ser alla ut som den på bilden så skulle jag tro att alla blir vita, hade någon varit svart hade du sett det nu Tungan ute

[TrevorS]
0

#3. Ah så alla kommer att bli vita, va läskigt, jo alla ser exakt ut som hon på bilden. Skumt, vilken hårtyp är +1? (domenant färg som tar över)

MP160
0

"vilken hårtyp är +1? (domenant färg som tar över)"'

you lost me, ta det igen plz Skäms

[TrevorS]
0

Om vi säger såhär:

Pappan har Bruna ögon och Mamman har blåa ögon är:

bruna +1 och blåa +0 med andra ord är bruna domenanta, så får de barn är sannolikheten 90% att barnet får bruna ögon. Fattar du? =)

[TrevorS]
0

Om vi säger såhär, jag har blå ögon, det bröt mot regeln eftersom pappa har gröna och mamma bar gröna. Då är det +1 och +1 så jag skulle haft gröna ögon inte blå.

MP160
0

Mjaaaa, tror jag är med på noterna, men jag är rätt värdelös på sånt där :p

Tror att nån som är lite mer insatt i gener osv får svara på det, själv har jag ingen som helst aning vad som är dominant och inte vad gäller färgerna. Skrattande

[SarahOhrn]
0

#7 Jag hängde inte med riktigt men det finns ju alltid en chans till allt. :) I människorvärlden t ex, hela min familj har bruna ögon o jag har blå! :) Fastän brunt är dominant..

[SarahOhrn]
0

För det fanns 25% chans att jag får blå ögon ändå, vilket jag fick

[TrevorS]
0

#10 men tänkte på färgen på mössen. ;P

[SarahOhrn]
0

Ja men du gav ju också exempel på ögonfärg…

[SarahOhrn]
0

Och då drog jag samma exempel. Jag kan inte heller mössens färger o gener..