8 namnförslag till mus.
Hej.
Jag vill ha 8 namn till mina möss, men kommer inte på några bra, jag bryr mig inte om de är tjejer eller hanar, de får det namnet som passar dem. Kan ni komma på några bra saker?
Jag hade djur som hette Brödrost och Pudel för länge sedan. Sådana namn är också roliga. =)
Men helst ett namn som passar tjej och kille. =)

kanske kan hjälpa dig:)
Jag är dålig på att hitta på namn :P så jag säger namnet på våra möss :P
Ting-ting (tjej)
Kos-kos (tjej)
Puffe (kille)
Piff (kille)
Puff (kille)
Älsklingen (kille)
Knubbis (kille)
Snövit (tjej)
Snuttan (tjej)
Ida (tjej)
My (tjej)
Fia (tjej)
Angel (kille och tjej)
Tissan (tjej)
hoppas du tycker om något namn :)
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider
Jag tycker tjejer kan ha killnamn också . ;P
Tissan låter bra. =)

Aa :).. inget fel med det:)
Det gör man som man själv vill :)
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider
Jo precis. flera förslag? Gärna reptilnamn ä roliga.
Vad menar du med reptilnamn?
Typ "Pyton" och "Anakonda"? 

Mvh Stephanie 

Ja eller Rex som en hette. =)
#6 Men menar du att Rex är ett typiskt "reptilnamn"? :p haha, tycker inte det finns några typiska namn för vissa djur direkt. Förutom typ Fido för hundar, Findus fr katter osv ;p Men inte smådjur..
Mne detär svårt. Det positiva med att döpa mössen efter kill o tjejnamn är att man vet vilka som är tjejer o vilka som är killar om man har svårt o hålla reda på de..
Nja ne men Dinusaurier's raser är väl ändå reptiler de flesta? F
#8 Okej :P Tänkte inte så!

Korv-Nisse
Gammla ludden
Blomman
Mallgris
Sladder
Tråd maja
FisenBrutte
Myggan
Detta var alla mina dom blev väll inte så bra men men
Bumpa
Lucky
Champ
Chochlate
Maja
Mirakel
Tess
Tessi
India
Det är namnen på mina möss.
Hoppas du hittar några namn som du tycker om.
Lycky, Chocolate, Maja, puffe tror jag passar. =) kom igen ge mig fler.
hej!! du,,jag heter cherie,,är ju inget naman egentlige men är döpt till det,det är ett franskt ord för älskling,,det tycker jag är bra namn,,här kommer flera,,,chloe,,mauritz,tindra,felize(som på spanska betyder lycklig) luna(månen) jensine, artur, dorinda, sixto,/lycka till,,och du om du orkar och hinner,,,så är jag nummer 117,,på sidan där du spår/kram från snart 60-årig tjej
Men vill ha lite tuffa namn som pudel, rex och liknande men mina djur har hetat så därför vill jag ha några andra ord som är liknande.
Tindra hette min svarta gjorde en hemsida till mine av henne. du kan kolla på den sidan jag länkade till så får du se henne. Men Chloe hette en gammal katt och zigge. tagit hand om många katter som skulle omplaceras när inte andra hem kan ta dem.
har en hona som heter Spindel :)
Sedan har vi ju:
- myra/ant
- caterpillar
- snake
- lizzard
- turtle
- taurus
- kajman
- (alli)gator
- rex, som nån nämnt tidigare
- spino
- dino
- iguana
finns massor men de här är lite reptil och insektsinspirerade
dino vadr ju gulligt. =)
vilken fin sida du gjort för dina vänner,blir rörd när jag såg den, du tillhör samma sorts männinskor som jag,verkligen älskar sina djur och sörjer när dom inte längre finns,,jag hälper ett katthem där jag bor,vi tar hand om så många som möjligt,och jag har juorhem hos mej.vegan,,jag försöker åtminstonde,,köper mycket corn både som köttfärs och kycklingbitar/namnen igen,kennedy,mundebo,bert,ragnar,mandela,tummelisa,rönnbäret,
#17. Jovisst älskar jag djur, men de är inte alla mina djur bara Tindra resten är de som skickar in till oss, hemsidan är för avlidna smådjur.
Qourn är inte vegansk det är ägg och även nydligen bytt recept och tillsatt ett till ämne som kommer ifrån djuren (dock okey för vegetarianer).
hej!! så bra att du talade om det,,,försöker vara så duktig jag kan,men du vet gamla tanter(L)trodde korn var av en svamp från kina.
#19 Det är tofu du tänker på då :)
#19. Man kan läsa på förpackningen också. =) Den är vegetarisk inte vegansk. Nja det är faktiskt svamp som de jäser tillsammans med sojabönor om jag inte minns helt fel så blir det grötigt och därför blandar de i ägg för att de ska holla ihop.
#19 Tofu är oftast vegansk. Kommer komma mer när det kommer en sida för veganer här, hoppas den kommer snart bara. =)
#21 Jo men jag menade att tofu är väl en svamp? och trodde de va de hon blandade ihop med vad quorn va gjort på. :)
Jag är inte vegan men ;D Min syster är vegetaring så jag är lite insatt ;p
#22. Nej Tofu är inte svamp, det görs på nästan samma sätt som ost fast med sojabönor som man gör av mjölken som kommer ifrån dem Ingen svamp i det. Tofu är det inte i quorn i över huvud taget.
>>Klicka här för att se mitt recept det är bara gjort på sojabönor<<
#23 Aha okej! Nej det vet jag, jag påstod inte att quorn va gjort av tofu, jag menade bara att när hon skrev ovanför att hon trodde quorn va gjort av svamp tänkte jag om hon blandade ihop de med tofu för jag hade för mig att det va gjort av nån sorts svamp.
okey. =)

Nu är de väl inte 8 längre för en dog va?
Annars kunde man döt dom till namn som Octupus, Octavius etc, ord som börjar på Octo (8)
Jo det är fortfarande 8. =) Det var 9 st, men hon blev en blåbäbbe.