DRÄKTIG IGEN???
Jag kollade på mamman hon har ingen hana hos sig och barnen har inte ens öppnat ögonen, men hennes mage har blivit tjock igen. Hon fick barn bara 5 dagar efter jag fick henne, barnen är nu 12 dagar gamla.
Hur går det ihop? Hon har fått päronmage och börjar tjockna igen. Jag fattar inte, har hon blivit parad och blivit dräktig och sedan en gång till? Tror nästan honan som dog var en hane.. Men kan hon bli dräktig om hon redan är dräktig? Det låter inte normalt!
Eller har jag fel, hon måste nästan vara dräktig igen???? Bilden är nytagen.
Chockad.
det låter riktigt skumt.. Hon måste blivit parad direkt efter hon fött för att kunna bli dräktig igen, men hon hade ingen burkompis då? Funderar på om burkompisen hon hade innan kanske var hane och parat henne medans hon var dräktig första gången, och om då spermierna typ lagt sig för att vänta eller nått? Men det låter skumt.. Kanske är hon skendräktig? Jag har ingen aning… :o
Men hon har ingen annan att para sig med. Hon är ensam nu, varit ensam 5 dagar innan hon födde barnen, barnen har inte ens öppnat ögonen så det finns ingen möjlighet för dem att kunna para sig med henne.
Hennes burkompis skulle varit en hona men hon dog några dagar innan den jag har nu skulle föda, så ingen har kunnat para sig med henne.
Skendräktig hoppas jag på. Men hon bar börjat boa igen jättemycket hon bara boar och boar. Börjar bli lite orolig, men är det omöjligt att hon kan bli dräktig när hon är dräktig???
Men möss kan väl bli dräktig igen några dagar innan hon föder, spara spermierna tills ungarna är födda? Och dog kompisen 5 dagari nnan kanske det blev så… :S Det kan ju ha vart en hane…
Nej hennes kompis dog 2-3 dagar innan hon födde. Jag köpte två stycken den ena dog bara någon dag efter jag köpte henne. Så om det var en hane så skulle hon kunnat bli parad igen. Så det är möjligt att det kan vara så.
Ja då blir det ännu flera.
Måste sälja de som jag har nu i alla fall några stycken.
Alla som jag har nu är vita, men om den andra honan var en hane så blir det nog lite blandat eftersom den var svart.
blir det fler bebisar så kanske du ska fundera på att kulla några, för jag tror att mamsen får det nog ganska jobbigt med 2 kullar på samma gång… hoppas hon bara är skendräktig eller något sånt..
Ja, stackars mamman :/ Den du köpte mössen av kan ju inte vart så himla seriös, först säljer en sjuk mus som dör, en dräktig mus och eventuellt en hane som "hona"…..

Du har inte kvar den döda hanen, typ i frysen? Då kan du ju enkelt kolla om det var en hane.
Jo jag vet, de bad om ursäkt och sa att jag kunde lämna in barnen när de blivit så pass vuxna, men får inga pengar för det eller ersättning för den andra som dog. Blev lite irriterad och arg. Men butiken är seriös, men just de här reglerna står inte de för utan uppfödarna, de sa själva att de inte gillar uppfödarens inställning till det här.
Butiken tror jag säger upp kontraktet med uppfödaren faktiskt.
Uppfödaren sa att jag måste parat henne med någon. HAHA, så hon skulle fått barn på bara 5 dagar? Nej jag tror inte det va, de går ju dräktiga lite längre än det. =P
Hur kullar man här?
#8 pm:a grodan och hör om kullning
#7. Ärligt så tror jag inte det var en hane eftersom den inte hade pung. Kollade när jag hämtade dem och de såg båda ut som honor när man kollade på sidan. =)
Men jag tror hon blev parad dagen hon kom till mig för hon var tydligen i en bur med flera möss i innan.
Men nu är den död så det märker man, den var svart, hon fick bara vita nu så om de blir blandade eller andra färger så får jag reda på om hon värkligen är är det..
#9. Just det ja, det kan jag göra. =)
Men djurbutiken borde ändå sett att honan va dräktig om hon gått över 2 veckor när du fick henne + att dom borde kollat kön riktigt noga också på den andra musen efterso dom måste ju sätta dom honar o hanar i varsin bur. Visst att dom får info av uppfödaren men som sagt dom måste ändå dubbelkolla kön tycker jag.
Och hade djuraffären bara haft den här musen i 2 veckor då?
Ne tydligen inte, hon svälde upp på några dagar bara. =) ursäkta, fick henne en fredag så jag tänkte inte på det, jag var så glad att jag hade dem bara. Så bara någon dag efteråt la jag upp en film och nån dag efter det så födde hon hon blev tjock rätt fort.
Nej djuraffären fick dem samma dag som jag hämtade dem. De beställer möss från en uppfödare i Mölndal.
Aha okej
Tänkte inte på det förräns jag pillade på båda då jag insåg att den ena var lite tjockare, jag hoppades bara på att hon var lite rund bara, sedan puff blev hon en riktig tjockis. =)
Fast är lite förrvirrad, tror jag säger fel dagar nu till dig. Jag har massor av lappar och tider och dagar. Måste kolla upp exakt, men hoppas lite smått på att hon inte ska vara dräktig då det kan bli förmycket för henne. Men även lite att hon är det eftersom de är så söta när de föds. =)
#10 hanar kan dra in pungen, så det är inte alltid man ser ifrån sidan.. kluriga djur dethär :p
jo jag vet. =(

Kan inte du skriva ner den kronologiska ordningen, vilket datum köpte du dina möss, vilket datum dog den ena. vilket datum fick den som är kvar sina bebisar.
Hade varit mkt enklare att förstå då och hitta en lösning.
Dessutom anser jag att du bör kulla, din hona var liten och mager till att börja med. Att föda upp två kullar direkt inpå varandra tar troligtvis livet av henne.
#17. Jag har gjort det ska skriva ner det här senare, måste pyssla med en grej innan. =)