sökes hane sthlm
hejsan!
jag söker efter en hane/hanar att klickerträna till ett skolprojekt som kommer att pågå i ett år.
den mus/mössen jag söker ska alltså inte vara för gamla och ska gärna ha viss handvana. färg osv spelar inte så stor roll, men gärna en relativt "stor"(engelsk?) individ utan röda ögon =)
jag har haft en del möss under min uppväxt som sällskap, så det ska bli spännande att se vad de kan lära sig!
jag hade tänkt mig att den/de skulle få bo i ett akvarium med måtten 100x50x50 cm, med lite hyllplan och såvidare, så det blir ett riktigt lyxboende =)
jag kommer att resa utomlands och kommer hem i juni, så vet du att du kommer att ha flyttklara småttingar då så tveka inte att PM:a mig=)
jag bor i upplands-bro och kan tänka mig att hämta i hela stockholms län, så länge det går att åka kommunalt.
Hälsningar Maria :)
När skolprojektet är slut, vad händer då med mössen?
självklart så kastar jag inte ut dem genom fönstret om det var det du syftade på. ;)
som jag skrev så har jag haft möss tidigare, så jag är inte helt känslokall och jag kommer med all säkerhet att fästa mig vid dem.
möss har vart min hobby förut och det är något jag tänker ta upp igen. man skaffar inte ett djur för att sedan kassera in det när man inte kan "nyttja" dem längre.
hälsn. maria
Okej :)
Jag kommer säker ha någon/några hanar, men jag bor inte i Sthlm.
nu är jag hemma från spanien och är redo att få hem en liten mus!
någon som har fått ungar i stockholm? =)

Jag har Engelsktypade Siameser som blir ganska storväxta,och jag kan ordna transport till Stockholm 15/6 om du är intresserad 
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
5# har inte de lite rödaktiga ögon? =)

Jo…mörkt röda ögon..(missade det i din text).
Har säkert andra engelsktypade mörkögda hanar kvar till salu den 15/6,men i daxsläget kan jag inte säga vilka då jag ska ner till Malmö och möta 4 Danska uppfödare som ska ha möss av mig.
Har troligen en snygg choklad fox hane kvar till salu.
Du får gärna skicka mig ett PM efter helgen och höra vilka snygga hanar som finns kvar:-)
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
#7 - ok, jag hör av mig! =)
hur har du tänkt transportera dem till stockholm?

Sandra-l härifrån mif kommer åka mellan gbg och sthlm då.
//Malin
Jag har svensk/engelsktypade hanar till salu, väntar även en ren engelskkull med hanar inom två-tre veckor.
10# - vart bor du?
hur gamla är dem och är de mycket hanterade? =)
Jag bor iofs i Arboga, men transport brukar kunna ordnas ganska lätt.
De är inte jätte mycket hanterade, men dom är inte vilda :P
ojojoj, så många möss att välja mellan nu..
är det någon av er som vet att en av era möss skulle passa bra till träning? eftersom det är första gången jag testar detta vill jag att det ska gå så smidigt som möjligt och att musen jag skaffar varken är hyperaktiv eller underaktiv..
förstår ni hur jag menar? =)
#13 jag förstår… du bör välja en hane som är kontaktbar och som du känner har intresse av att göra saker med dig, så jag rekommenderar inte att du köper den osedd och oträffad så att säga… åk hem till någon som har flera hanar till salu och hälsa på dem och känn med hjärtat! alla möss är inte intresserade av att tränas o greja, så jag tycker det vore skoj om du valde en mus med så mycket lära-sig-ambition som möjligt…
Jag håller med Grodan.
Du bör träffa mössen och se vilken som passar dig bäst :)
ja jag håller med er till 100 %!
jag har haft kontakt med KerstinL om en mus och det vore ju perfekt eftersom hon bor så pass nära.
kerstin, om du läser detta kan du berätta om du har några ungar just nu=)
Jag har ungar.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Halloj! Hur har det gått med sökandet efter musen att klickerträna?
Hon ska ta en härifrån, vi ska bara hitta en dag som passar.. 

Här är killen som jag har tänkt skulle passa.. 

åherregud, underbar =)
hur gamla är de?
Nu har han flyttat den lilla godingen, tror han kommer att få ett underbart hem.. Det såg ut som kärlek vid första ögonkastet!!

Skoj! Ska också bli spännande att få höra om klickerträningen!
japp nu bor han här!
han Heter Hermus Q-bert Einstein=)
jag tänkte hålla er alla uppdaterade genom att göra en tråd med allt han tar sig för =)
Hur går det för er?? 

kanske kan starta en ny tråd med en ny rubrik om klickerträningen med Hermus?
allt går finfint! tänkte starta en ny tråd så fort jag har fått ordning på upplägget!
just nu tränar vi lite target och det går över förväntan, tråd kommer =)

Men gud så spännande! Oj jag kommer definitivt följa din tråd. kan du inte berätta och förklara lite hur du gör osv. Det skulle vara superkul att lära sig mer om det. Vet ju hur man klickertränar hund, men mus det var något helt nytt. Vilken kul ide!
#29 Kan tänka mig att det är rätt lika, att klickerträna en hund, som att klickerträna en mus?

Mvh Stephanie 

Klickerträningen är lika för alla djur. Ett bra ljud, som låter lika alltid, och går att få fram snabbt, så att man får rätt tajming. Sen ett gott godis, där djuret inte får så mycket att det blir mätt.
Sen är det bara att klicka in och börja träna. Lätt med djur som bjuder på beteenden!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter