Har du någon lekplats till dina möss?
Får dina möss vara lösa någonstans? Har du något speciellt ställe de får vara på, eller är de med dig där du är?
Själv har jag ett "lekbord" åt mina möss. Ett campingbord som är himla lätt att plocka upp och ner igen. Jag lägger en handduk ovanpå, så kan de kissa och bajsa bäst de vill, plus att de får bra fäste när de hänger ut över kanten. På lekbordet ställer jag oftast olika saker. Typ kartonger, gungställningar och liknande, plus en matskål och en vattenflaska om de ska vara där längre.
Tidigare har jag ställd bordet precis vid fönstret, där kanten på bordet går in precis under fönsterbrädan. Det får jag tyvärr sluta med, eftersom mössen utsett fönstret till toalett. Vilket inte luktar så gott alltid 
Har du något liknande till dina möss? Eller har du något tips på hur jag kan göra mina möss lekbord roligare?

Mvh Stephanie 

Jag lägger ut oftast en filt på ett bord och låter de få springa runt där, brukar lägga nån toarumme så leker de med den. Så söta. =)
Mina brukar antingen få vara i sängen eller i badkaret :)
Sängen? Läskigt, men lite gulligt. Min hona brukar kissa rätt så mycket ibland så det skulle inte vara så fräshit bara att ha henne i sängen men däremot brukar jag lägga ut en fil innan bara, har köpt en filt på ikea de har rea 25 kr den är vattenavstötare. =)
Jag skulle nog inte heller låta mina vara i min säng om jag ska vara ärlig…
Lite för mycket kissande och bajsande för det. Det tog flera veckor innan min laptop började lukta ok igen, efter att en av mina tjejer kissat på tangentbordet förut!

Mvh Stephanie 

Mina möss har aldrig kissat utanför buren. Eller jo, i badkaret men där har de papper att springa på.
Och bajset är ju inte dirket kladdigt så det lämnar ju inga spår :)
#5. Nej jag vet bajset är torkade saker som kommer ut men hur trevligt är det egentligen om man får på handen kastar man bara men i sängen, isch. hehe. ;P
Kissa har bara mamman gjort 3 gånger men det var när hon var gravid inte nu… Alltså när man håller i henne.
När jag bodde större hade jag ett stort "musbord" med massor med leksaker. Bordet var klätt med vaxduk (fasthäftat) som jag rengjorde med Virkon vid städning. Leksaker var labyrinter, rör, gungbrädor, klätterställningar mm. Saker jag fått, köpt, hittat och byggt.
Nu bor jag inte lika stort, så köksbordet eller en mkt stor bur brukar få duga som rastplats. Dock är mus-råttbord på väg tillbaka så fort jag blivit klar med röja i min lägenhet.
#5 MINA möss bajsar kladdigt, åtminstone en eller två är värre än dom andra men inget är TORRT :O skulle aldrig våga ha dem i sängen ;p
#8. Får de dåligt foder? Jag trodde alla skulle ha fast bajs?
#9 Nä, dom får bra foder tycker jag. Har gått efter recept här o gör fodret själv, köper alltså en massa olika saker o blandar själv, inga färdigblandningar. Men dom är väldigt nervösa av sig och en av dom bajsar grönt, hon är den som är mest nervös, vet inte varför men… Dom sai nget om detta på utställningen :p
#10 jag tror det är stessbajs, det är kladdigare och ibland grönt. Har en som bajsar kladdigare men då är också hon den jag har utanför buren minst (ingen favorisering, men och sover ganksa mycket och jag vill inte störa). Och som du säger så är dina ganska nervösa, så det hänger ihop med det. Min gamla hona är inte rädd för något och hon har torra bajskluttar. Det går över med tiden bara man hanterar dom mycket och fortsätter ge bra mat :) Så hoppas dina blir bättre snart :)
men… hallå… starta en bajstråd istället… här pratar vi om lekplats!!! 
312 Förlåt förlåt ^^
#11 Ja det är samma här. Hon som inte alls är nervig har inte så :) SÅ det handlar ju inte om maten i alla fall. Dom äter samma sak!
Va bara tvungen o säga det ;) Sorry Grodan och Stephanie. Nu ska jag inte skriva mer om detta här :D