Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 360 ggr
Grodan
0

Hur länge har du haft möss?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Berätta lite om ditt musinnehav, hur länge du haft möss, om du haft vid flera tillfällen etc…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

reverse
0

Min första mus fick jag när jag var 10. Vill minnas att jag berättade om honom i någon tråd som hette typ "din första mus" eller så. Ingen har bräckat den musen än så länge. Så tam och lättlärd. Han följde med mig överallt. Jag gillade särskilt den hänsynen han tog att han aldrig utförde sina behov i min hand. ;)

Hade ett par möss till efter hans död, men det var liksom inte samma sak. Men en var en jättefin svartögd gul satin (tror jag, om jag minns henne rätt) som fick heta Gullspira.

Men min första mus var så speciell att jag lade ned alltihop. Och det är först nu jag skaffat möss igen. Så det gick några år mellan varven helt klart. ;)

//Lina

Grodan
0

Jag hade min första mus 1983; Athena, rö vi kh. Sedan hade jag en runt 1986/1987 (agouti pf be, kh) men inte så länge den dog bara - jättekonstigt, var massa blod i buren men musen var hel och fin inget sår någonstans och dräktig var hon inte då hon bodde ensam (fy på mig, men räddade henne från avlivning).

Sedan köpte jag några honor 1989 och började avla och på den vägen är det…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[mjuue]
0

Jag har haft möss i 1,5 år. Köpte mina första möss Jenny och Julia på Vällingby zoo sommaren 2005. Och sen så köpte jag mina fyra andra möss hos Grodan.. fyra st Morakullor :)

[Theriss]
0

Kommer inte ihåg hur gammal jag var, men typ fem-sex år, då fick jag mina två första möss Ruff och Smulan. Kommer inte heller ihåg hur länge jag hade dem, Ruff dog ganska tidigt och Smulan fick avlivas minns jag. 1994 köpte jag möss för andra gången, de hade jag till slutet av 1996, och slutligen den tredje gången jag skaffade möss var 2003.

dreamiz
0

Jag skaffade mina första möss för nästan 10 år sen. (Ja i början av 2007 firar jag 10 år som musägare!) Jag hade innan haft gerbiler men efter att ha hört så mycket om möss av brevvänner så kunde jag inte låta bli. Mina första två var Myran o Mimmi, från zooaffär. Sen blev det fler, främst från Bubastis uppfödning. Under åren har det sen blivit en blandning av möss från zoo o olika uppfödare. Jag har även tagit hand om möss som annars skulle blivit ormmat. Alla lika trevliga o goa! Jag har även haft två egna kullar.

Den äldsta mus jag haft var min egen uppfödning, Ztolt, som blev 3 år 2 veckor gammal.

För tillfället har jag 14 busmusar, en härlig blandning när det gäller färger o hårlag. Här finns blått, lilac, vitt, siames, dove, korthår, långhår, lockigt…