August-mouse|Augusti-musen
Posta bidrag
- ladda upp foto och skriv berättelse om musen -
i denna tråd
till och med 5/8!!!
Mouse of the month; June!
Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until 5 of August!
Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet
Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!
Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 5/8. (omröstning sker sedan 5 dagar endast!)
Glöm ej den personliga berättelsen om musen!!!
Det här är lilla Saint paulia, hon är en lugn och gó tjej som numer bor hos Veronica.. Hennes mamma är vår vackra Månskära. Det blev ett helt gäng vackra blommor i den kullen!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

så jätte-söt,,,jag har katt,men tycker om alla djur i stort sett,,,och möss är så himla gulliga
min Spindel, född och uppvuxen hos mig, en riktig äventyrare som inte är rädd för någonting. Har man henne på gräsmattan får man hålla ett öga på henne hela tiden, annars drar hon iväg på egna äventyr :)
Hittade inte den bilden jag tänkt lägga upp så det får bli den här :)
#3 .. såå himla häftig me sitt "doppade" ansikte .. 
Denna kille heter Morakullan´s Seratonimus. Han är Siamese Blue Point Texel, född 8 maj i år. Han bor med sin far Morakullan´s Yappimus och sina bröder. Seratonimus är fegast av sina bröder, han vill inte alls komma upp i handen. Detta beror på att jag inte hanterat honom så himla mycket, för han var sedan nyfödd tingad till Polen - nu vet jag dock inte hur det blir med flytten… - vill inte bli för fäst vid möss som jag ska sälja. Vad jag vet om hans bröder är att få av dem kan flytta härifrån för de är så hjärtans goa. Så jag måste nog pussa lite mer på Seratonimus…
*fniss*

#5 usch fy för söt - ta bort bilden :)
#7. Ja jag älskar den bilden. =)
ännu finns tid (dock inte sååå mkt) att lägga upp flera sötnosar…
.. kan man lägga in foton imorgon oxå?
.. eller bryts de i dygnsskiftet (klo 00.00) ?
tror de ska vara imorgon vid lunchtid, men vet ej riktigt
Det här är Flirt! Henne köpte jag av Amaira på Valbo-utställningen. Fick egentligen inte köpa fler för min sambo men jag snikade åt mig henne ändå , hehehe :) Hon är en ganska så tuff tjej men väääldigt go o söt o nästan hoppar upp i handen ibland. Dock ska hno oftast jävlas o springa iväg ändå… Men när man ska städa buren då kommer hon flygande upp i handen! Och hon gillar att tvätta sig, som ni ser. Hon glänser till och med mer än mina satinmöss ;) Så ja, hon är en tuff brud i lyxförpackning, med andra ord! :)
#5 Uräkta om jag förstör tråden men alltså, det där är bland det sötaste jag sett. Vilken päls!!!!! Jag vill ha……. :'(
6 augusti kl 12 ska stäffi fixa omröstningarna har hon lovat 
Hela dagen idag får man lägga upp bilder 

Mvh Stephanie 

Detta är Andy Davis, en pojke som är strax över 4 månader gammal :)
Han och hans syskon fick en lite jobbig start på livet då mamman fick en tumör under dräktigheten som växte snabbt.. Hon fick tas bort när ungarna var strax under 3 veckor gammla. Som tur var hade jag en annan hona som hade en kull där ungarna var exakt lika gamla som Andy och hans syskon och den mamman hade inget emot att agera fostermamma! :)
Andy har nu växt upp till en stilig ung musherre och han äälskar att pussas! Han vill alltid vara med och är en sån mus som hänger över bordskanten när matte försvinner, i längtan efter att få gosa istället för att "rastas" ;)
När kameran kommer fram är han också omöjlig! Varför ska man sitta still och posera framför denna knäppande och blixtrande mojäng? Det är ju så mycket roligare att klättra upp på den och pussa matte på näsan! ;)