Smycken av
Smycken av våra döda djur :-(
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Bisarrt, men vill hon göra det så får hon väl. 

Mvh Stephanie 

http://reidpeppard.blogspot.com/
Blir illamående kollade på konstnärens officiella blogg.. mår illa när jag såg plånboken och örhängerna som är gjorde av bara huvuderna.. =/
Det här är nästan värre än den där konstnären som tog livet av sig efter ha mördat 40 personer och under 30 år skurit ut alla organ och glasat in dem till en utställning och kapat kropparna på alla otänkbara sätt, hemskt!!!
Får personen ut en kick av att bära djuren på händerna?
#3 Jag kan inte påstå att det på något sätt är samma sak - personen mördade personer, hon använder redan döda djur.

Mvh Stephanie 

#4. Men menar att det ser lite avskyvärt ut, blir lika chockad av att se dessa.. =/

Så jäkla sjukt!
#5 Jo, det kan jag hålla med om! Skulle aldrig ha ett dött djur på mig…

Mvh Stephanie 

Skulel bara begravt det!

Men guud ..
Hur kan man vilja ha smådjur som smycken ?=S
Det där är riktigt äckligt =S
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider

Tycker det var ganska fint. Kan tänka mig att ha ngt sånt smycke gjort av en högt älskad råtta:)
#10. haha.. hoppas du var ironisk.
Jag berätta en läskig sak, en gammal granne som var jägare hade stoppat upp sina två förra hundar och även huvudet på alla djur han skutit och sedan sålt huvudet.. läääskigt.

Min pojkväns pappa är också jägare.. han har massa döda djur på väggarna O.o.. Usch..
Äckligt..
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider

Nej jag var faktiskt inte ironisk. Jag har full förståelse för att de flesta tycker det är hemskt och äckligt. Men personligen tycker jag inte det. Om jag gjorde ett diadem av ngn av mina råttor när dom dött tycker jag det vore helt ok. Djuret är dött och likaväl som att kasta eller begrava det kan djuret komma till användning. Tycker inte det är värre med uppstoppade djur än med koskin, fällar och liknande.
Så ja ett djur som stod mig nära skulle jag kunna tänka mig att ha uppstoppad om ngn frågade mig, men jag skulle inte aktivt stoppa upp ett djur och ställa i bokhyllan. Och vore det ett djur jag inte hade en relation till skulle jag inte vilja ha det.
Ascoolt!
Då kan jag äntligen få användning för mina döda djur i frysen! Skall kontakta henne omgående. Hm… Oslo… Nåja, jag har väldigt vackra möss… kanske kan man frakta dem på något sätt
Ang. hennes blogg ser jag inte ett skvatt på den… Svart med mörk text… ser ni något?
eller är det england?
skulle vilja ha diademet med vingar…
#14 Jag ser hennes blogg

Mvh Stephanie 

Jag med….tyvärr.
Inget fel att stoppa upp döda djur, men att göra smycket av dom är lite bisarrt :S Hehe.. Om jag får säga det själv! :P
Kan inte se något fel i det, iom att konstnären använder redan döda djur och inte dödar just för att göra smycken.
Synd att flera var så fula bara. Men plånboken och diademet med vingarna var läckert
Men så är jag en sån som gärna hade haft skelett från nån av mina råttor stående i bokhyllan också… Eller vad sägs om huvuden på väggarna sådär som man gör med älghuvuden odyl, det vore lite häftigt ;)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
kan inte påstå att jag tycker det här är okej.. Men det jag ville ha sagt nu var att hur blir det om dessa blir poppis? Kommer djur att födas upp för att bli uppstoppade smycken? Det var det första som slog mig. Okej, nu använder hon redan döda djur som jag hoppas har dött en naturlig död, men hur gör hon om det blir succe? Jag blir lite smått rädd jag.
#20 tror inte det är någon fara faktiskt… djur dör ju hela tiden… längst med motorvägar kan man hitta massa fina, döda djur - alla är inte hela, men de kanske inte behöver vara hela jämt…
#21 det är sant.. Men jag tänkte mer på om hon får beställningar. Tex nån som vill ha just den färgen på just det smådjuret. Då kan ju designern säga "nej, jag har inga" om så är fallet såklart, men blir hon girig så vet man ju aldrig.
Jag kanske är fel ute nu, men nånting säger mig att varenda fjortis inte kommer gå runt med döda råttor på huvudet och döda möss på fingrarna.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#23 Hahaha! Nä, du har nog en poäng xD
Tänk om man skulle göra smycken av en död människa! O.o
Nej det är bara fel!! Begrav dom ist! ;s
smycken av döda djur låter lika fel tycker jag xD
Många morbida smycken där *ryser*
Orkar inte läsa igenom tråden. Personligen tycker jag att det är lite.. hm.. respektlöst? Trots att djurens själ sedan länge vandrat vidare. Pälsarna ser till och med livlösa ut.
Menne.. jag måste säga att diademet med duvvingarna var rätt vackert ur estetisk synpunkt.
//frida
#25: Asch, varför inte? Då kommer man ju till nytta iaf ;)
Jag skulle själv inte ha nånting emot om människor togs tillvara på istället för att bara förmultna. Den enda nackdelen är, vad jag kan se, att de anhöriga kan må väldigt dåligt av det.
Mig är det fritt fram att göra vad som helst med när jag är död, jag märker ändå ingenting. Sålänge inga organ slösas bort när de kan rädda liv (här snackar jag djurliv, jag donerar för att kanske en gris mindre kan slippa en transplantation…) och sålänge inga anhöriga mår dåligt av det så inte mig emot.

Jag skulle gärna ha en gul zebra på mitt diadem:P
Jag med! Eller en vanlig zebra med jod eller vad det heter på, då blir den ju gul ;D
Nej ursch vad äckligt och hemskt
*fnissar åt tarmen å sebran*

Den här tråden är ju lite död, men jag tänkte bara gå med i gruppen av 'åh vilken idé'-människor som inte är totalt äcklade av det här. Vilken lättnad det var att läsa att inte bara jag skulle kunna tänka mig att stoppa upp mina döda djur. Något jag aldrig skulle ha kunnat tänka mig innan min hund dog - det kändes mycket mer fel och orespektfullt att begrava honom som något oönskat skräp än att t.ex. stoppa upp honom (på ett smakfullt sätt, typ "sovandes") och ha nåt litet altare eller nåt. Han var en vacker och stolt hund - tanken på att gräva ned honom gav mig kväljningar, och gör det fortfarande. (Han blev mot min vilja kremerad och bor på min byrå nu.) Men det låter ju lite sjukt bara att stoppa upp sitt djur (om än någorlunda 'smakfullt'), så jag förstår att folk tycker att tanken på att dessutom ha på sig sitt döda djur är ännu värre… Jag tycker bara inte att man ska förspilla något. Sen kanske jag är lite Norman Bates typen. … Hm, hoppas det är mycket folk runt omkring mig när min mamma dör. o_o;; (<- Det sista där var ett skämt, ja. ;P)